זלמנסון: "הסגנון שלנו מדבק". קטש: "החלטנו לשחק עם 4 זרים"

עידן זלמנסון, נמרוד לוי, טרנט לוקט
עידן זלמנסון, נמרוד לוי, טרנט לוקט | אודי ציטיאט

הסנטר שרשם 14 נק' ב-16 דק' בלבד: "אני יודע שמי שטוב - ישחק". מאמן הפועל ירושלים היה מרוצה: "השגנו ניצחון גדול באולם קשה". זילברשטיין שיבח את לימונד שרשם בכורה מוצלחת בנס ציונה: "דוגמא ומופת"

(גודל טקסט)

יחסית לתחילת העונה, הדברים מתקתקים בהפועל ירושלים. האדומים מהבירה שמרו בקיץ על הגרעין המרכזי בסגל וצירפה שני ישראלים משמעותיים כעידן זלמנסון ונמרוד לוי. וכך, כפי שהסביר המאמן עודד קטש, הירושלמים המשיכו להציג התקפה שוטפת ויעילה שבה כמעט אף אחד לא נדחק הצידה, כאשר ניצחו 81:93 את נס ציונה אמש (שבת) במחזור הפתיחה של ליגת העל, משחק שבו שבעה אדומים קלעו בספרות כפולות.

קטש סיפק לאחר המשחק על ההתאמות שעשה במחצית כדי לייצר את השטף ההתקפי המדובר: "בחצי הראשון מיהרנו מדי, לקחנו זריקות בהזדמנות הראשונה שהייתה לנו. אחרי ההפסקה, אילצנו אותם לשמור גם על ההזדמנות השנייה והשלישית, לא רק עשר שניות. זה אפשר לנו מבטים יותר נוחים לקליעה ולהגיע בעמדה טובה יותר לריבאונד. כשהתפרענו זה התאים להם, הם רוצים ויודעים לרוץ, יש להם קלעים טובים ואני שמח שניצחנו קבוצה מצוינת באולם קשה".

אחרי שהתברג כסנטר מוביל בליגה המקומית, בוודאי בין הישראלים, עידן זלמנסון הגיע העונה להפועל ירושלים כדי לעשות קפיצת מדרגה נוספת. שחקן הפנים הציג אתמול יעילות רבה, כאשר ב-16 דקות בלבד על הפרקט, הוא סיים עם 14 נקודות, חמישה ריבאונדים והנתון הבולט ביותר – חמישה אסיסטים: "אלה הדברים שיש לו. הוא גבוה שיכול למסור ולעשות כמה דברים. הגבוהים היו פקטור חשוב בתכנית המשחק שלנו, עידן עשה את זה מעולה, עשה משחק טוב ואני מאוד שמח", החמיא קטש לסנטר שלו.


עודד קטש. "ניצחנו קבוצה מצוינת באולם קשה".

זלמנסון הוסיף באותו עניין: "הסגנון הקבוצתי שלנו מדבק, כל אחד יודע איפה הוא טוב. יש לי עוד המון על מה לעבוד, לשפר את קבלת ההחלטות שלי שהיו פחות טובות בגביע ווינר ואני עובד על זה באימונים. אני שמח שזה נראה יותר טוב היום".

בהיעדרו של טיישון תומאס הפצוע, ולאחר שירושלים החליטה שלא לרשום להתמודדות את מינדאוגס קופשאס הליטאי, זלמנסון ניצל את ההזדמנות כדי להראות דומיננטיות שאולי הפתיעה חלק מהאנשים, אבל לא את השחקן עצמו: "לא חשבתי על זה יותר מדי, אני ועודד מכירים אישית ואני יודע שמי שטוב ועוזר לקבוצה לנצח, ישחק. אנחנו קבוצה מגובשת, לא מבדילים בין זרים לישראלים".

קטש טען שהקבוצה מהבירה החליטה מראש לעלות למשחק עם ארבעה זרים והתייחס למעמדו של אייזיאה קאזינס, שלא שותף בגביע ווינר ונותר מחוץ לסגל גם אתמול: "זו החלטה שקיבלנו מראש, מקווה שטיישון תומאס יחזור כמה שיותר מהר ואז כמובן שהוא יהיה הזר החמישי. אם נחליט בהמשך שאנחנו צריכים את אייזיאה כרכז וכדי לחלק את הדקות, נעשה את זה".


עידן זלמנסון בפעולה. הספק מרשים (אודי ציטיאט)

מנגד, נס ציונה מיצבה את עצמה כקבוצה ששייכת לחלק העליון של הטבלה עוד בעונה שעברה, אבל למרות שהצליחה להישאר צמודה למחזיקת גביע המדינה לאורך רוב המשחק אתמול, ההגנה שלה לא הייתה מספיק טובה כדי לצאת עם הניצחון.

המאמן נדב זילברשטיין דיבר על כך: "שמרנו לא טוב, אי אפשר להתחבא מאחורי זה. הצבנו לעצמנו כמה מטרות. אחת הייתה שהם לא ירוצו, וזה אולי הפרמטר היחיד שעמדנו בו. טיפלנו לא טוב בפיק אנד רול, שזה מפתח נגד ירושלים, וסגרנו לא טוב לריבאונד. כשאתה נותן לג'ייקובן בראון לשלוט בקצב ולתמיר בלאט לשחק פיק אנד רול ולגמור עם שישה אסיסטים, אי אפשר לנצח. אמנם היו דקות שחזרנו והרמנו את רמת ההגנה, אבל אז שוב קיבלנו סלים קלים אחרי ריבאונד התקפה ושלשה בסוף שעון ההתקפה וחבל. אם אנחנו רוצים להיות טובים ובצמרת, צריכים לדעת לשחק נגד הקבוצות האלה ולשמור על ריכוז לאורך 40 דקות ולדבוק במטרות שלנו, כי זה המפתח".

במשחקו הראשון באולם לב המושבה, רביב לימונד סיפק יכולת טובה וסיים עם 17 נקודות ושמונה אסיסטים, אבל זה לא הספיק לו על מנת לפתוח ברגל ימין את העונה הראשונה בקבוצתו החדשה. זילברשטיין החמיא לגארד הוותיק: "רביב עובד נורא קשה, הוא דוגמא ומופת לזה. הוא עשה משחק טוב, עם הרבה מאוד נוכחות וניסיון. הוא ניסה להביא את המנהיגות שלו ופחות הצליח היום, אבל ברמה האישית זו התחלה טובה מבחינתו".

רביב לימונד. 17 נק' לא הספיקו (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי