ספרופולוס: "הניצחון הגיע לנו, זה ברור לפי המשחק"

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | עדי אבישי

מאמן מכבי תל אביב היה מרוצה מהמסר החד שקבוצתו שלחה בניצחון על הפועל ירושלים. על דורסי שהרשים: "זוהי רק ההתחלה מבחינתו". הגארד העדיף להחמיא לווילבקין: "הוא היה מדהים, סחף אותנו עם האנרגיות שלו"

(גודל טקסט)

זו הייתה הצהרת כוונות חד משמעית מצד מכבי תל אביב. האלופה עלתה אתמול (ראשון) למפגש עם הפועל ירושלים, שרק לפני חודש הכניעה אותה בגמר גביע ווינר, והבהירו לה מי הקבוצה הבכירה בליגת העל עם ניצחון ביתי חד, חלק ומשכנע, 73:89. עד האמצע הרבע השני הצהובים לא הצליחו להיכנס למשחק, אך עלייתו של טיילר דורסי מהספסל להופעת בכורה בליגה השאירה אותם צמודים ליריבה. ברבע השלישי, סקוטי ווילבקין השתולל עם ארבע שלשות רצופות, שבעצם הוציאו את האוויר מהמפרשים של הירושלמים ומאותו רגע הייתה רק קבוצה אחת על המגרש.

גם המאמן יאניס ספרופולוס הבהיר, כשניגש לסכם את המשחק, שהמסר הועבר על הפרקט: "אני לא אגיד הרבה, הכל ברור לפי מה שהיה במשחק. היינו לחוצים במחצית הראשונה. בדקות הראשונות פתחנו טוב, אבל התחלנו להסס והגענו לזריקות רעות ואפשרנו להם לעשות נקודות קלות. בהמשך עשינו הגנה טובה, הנענו טוב את הכדור והגענו לזריקות פנויות. ווילבקין ודורסי היו בערב גדול בהתקפה וברבע השלישי והרביעי הוכחנו שהניצחון מגיע לנו".

דורסי, שהתקשה להשתלב בקבוצה לאור אי רישומו לליגה עד המשחק אתמול, גמל למכבי תל אביב על ההחלטה להעניק לו הזדמנות נגד היריבה המושבעת עם הופעה מרשימה. האמריקאי-יווני נתן לקבוצתו זריקת אנרגיה ועם 9 נקודות ברבע השני, הוביל את החזרה שלה למשחק לאחר פתיחה בשליטה אדומה. גם ברבע השלישי הוא סייע לווילבקין עם שתי שלשות מתוך הארבע שלו בסך הכל, כדי להפוך את עשר הדקות האחרונות לגארבג' טיים. כאשר ירד לספסל בעת שהמשחק כבר הוכרע, הקהל קם להריע לו במחיאות כפיים סוערות. "יש להם חלק גדול, הם דוחפים אותנו ונותנים לנו אנרגיות כשאנחנו נכנסים למומנטום", אמר דורסי, "אנחנו צריכים לשמור על הבית בשביל הקהל, נמשיך לנסות לעשות את זה כי כל משחק בית הוא חשוב".


טיילר דורסי. גמל על ההחלטה לשתפו (עדי אבישי)

"עכשיו שהוא יתחיל לשחק פעמיים בשבוע הוא יהיה הרבה יותר טוב, כי היה לו קשה להיכנס לקצב כשהוא משחק רק פעם אחת וגם לי היה קשה לשלב אותו. זוהי נקודת הפתיחה מבחינתו", הבטיח ספרופולוס. דורסי דיבר על משמעויות הבכורה המוצלחת בליגה לקראת ההמשך: "זה פשוט יעזור לי להיכנס לקצב, אחרי שעד כה שיחקתי משחק אחד בשבוע ועכשיו אשתתף בכל המשחקים, או ברובם. אבל אנחנו צריכים להמשיך כך, יש לנו עוד שני משחקים השבוע ועוד אחד ביום שני, כך שעלינו להיות מוכנים".

בניצחון נגד ולנסיה זה היה נייט וולטרס שאפשר לווילבקין להתפנות לתפקיד המסיים בכל התקפה וגם הפעם, כשדורסי שיחק לצדו, הגארד התפוצץ כשהוא מוצב בעמדה מספר 2. המאמן התייחס לכך: "השנה אנחנו משחקים הרבה עם שני מובילי כדור בחמישייה. לא יכולתי לעשות את זה בשנה שעברה, העונה אנחנו הרבה יותר טובים. חשוב לי להגיד שגם לג'ון דיברתולומאו יש תפקיד חשוב בעניין הזה והוא חלק מהציוותים האלה, יחד עם סקוטי, טיילר ונייט".

דורסי החמיא לווילבקין על ההופעה המרשימה: "היה לו משחק מדהים. במחצית השנייה הוא התחמם ולא היה מסוגל להחטיא, היינו צריכים את זה כי זה עזר לנו לעלות ליתרון. הוא סחף אותנו קדימה עם האנרגיות שלו וכולנו נדבקנו בזה. ככה צריך לשחק כדורסל, יש ריצות במהלך המשחק אבל אתה חייב לשמור על אנרגיות ועל מנטליות חזקה".


סקוטי ווילבקין. ערב גדול עם 26 נקודות (עדי אבישי)

מעבר ליכולת של צמד כוכבי הערב, מי ששיחק תפקיד משמעותי בניצחון היה יובל זוסמן. ג'קובן בראון התעלל במכבי תל אביב במחצית הראשונה עם 17 נקודות, אך לאחר ההפסקה, זוסמן תופקד בשמירה עליו ונטרל את הנשק העיקרי של הירושלמים. "הוא עושה עבודה גדולה גם בהתקפה וגם בהגנה. יש לו את כל החבילה. אני מאוד שמח על ההגנה שלו, הוא עזר המון לקבוצה", החמיא ספרופולוס לשומר העלית שלו, "לא אכפת לי אם הוא לא קולע הרבה, מבחינתי ההגנה שלו על בראון במחצית השנייה שווה כמו כל הנקודות שבראון קלע בראשונה. הסטטיסטיקה לא מראה את זה".

לסיום, המאמן היווני התייחס לנתון שבעצם הכריע את ההתמודדות – הכדורים החוזרים: "במשחק הקודם הם לקחו 16 ריבאונדים בהתקפה, אז היה לנו חשוב חשוב מאוד לשלוט בנושא הזה. טאריק עשה עבודה גדולה עם עשרה ריבאונדים ואות'לו עם שמונה, שני הגבוהים שלנו שלטו בקרב האווירי וזה מראה כמה נחושים היינו לסיים את העבודה בהגנה ולהשיג הזדמנויות שניות בהתקפה".

עם המומנטום החיובי ביותר וכשהיא מחזיקה ברצף של חמישה ניצחונות, מכבי תל אביב תמשיך בשבוע המפרך שלה כבר ביום רביעי, כאשר תפגוש את פנרבחצ'ה במסגרת היורוליג. יומיים לאחר מכן, הצהובים יתארחו באתונה אצל אולימפיאקוס ובכלל, בחודש הקרוב צפוי להם לוח זמנים עמוס של 14 משחקים, כך שהם בוודאי יצפו לדריכות מצד כל שחקני הסגל הרחב שלהם.

שחקני מכבי ת"א. חמישה ניצחונות רצופים – והפנים לפנרבחצ'ה (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי