חולון הודיעה: "שחקנים שהיו מעורבים בתקרית ייענשו בחומרה"

שרון דרוקר
שרון דרוקר. מרוצה מההחתמה | עדי אבישי

סוער במועדון לאחר ההדחה מגביע המדינה עם תבוסה ביתית צורמת, 90:67 לנהריה אותה תפגוש בשבת בליגה. דרוקר עלול לשלם את המחיר ("הקהל מתוסכל ובצדק, כולנו עם הראש למטה"), תלונה הוגשה נגד וויליאמס - ישוחרר?

קבוצות: הפועל חולון
(גודל טקסט)

סוער בהפועל חולון לאחר התבוסה 90:67 לעירוני נהריה וההדחה אמש (שבת) מגביע המדינה בשלב רבע הגמר, מפעל בו היו החולונים דרי קבע בשלוש השנים האחרונות כשהגיעו לשלב חצי גמר גביע המדינה.

חולון סימנה השנה מטרות כמו עליית שלב בליגת האלופות של פיב"א, הגעה לפלייאוף ולפייל פור והגעת לחצי גמר וגמר גביע המדינה, אבל גם אם נשים בצד את מצב הקבוצה בליגה ובאירופה, בגביע היא קיבלה הגרלה די נוחה על הנייר בדמות עירוני נהריה, לא ברצלונה, מילאנו, ססארי או קבוצת צמרת אחרת, אך זו הדיחה את החולונים בבית והתבוסה אמש הבעירה, כך נדמה, את המועדון.

ההגעה של שרון דרוקר לקבוצה לאחר ההצלחה בעונה שעברה באילת הציתה את הדמיון במועדון, אך היכולת של הקבוצה, שנהנית העונה מתקציב שיא המתקרב ל-15 מליון שקלים, מאכזבת בלשון המעטה. בליגה המאזן עומד על 3:3, באירופה היא נחלה שני הפסדים כואבים במשחקי בית אותם היתה צריכה לנצח (טלקום הטורקית וססארי האיטלקית) ונכון לעכשיו הקבוצה במקום הרביעי בבית בליגת האלופות, והסיכוי קיים, אך היכולת של השחקנים לא מצדיקה את ההשקעה.

אמש התכנסה הנהלת הקבוצה ודנה בהשלכות ההפסד ובעיקר מה עושים הלאה. התקריות בין אוהדי הקבוצה לסנטר לטביוס וויליאמס והקריאות של האוהדים לדרוקר להתפטר היוו חלק נכבד בדיון שהתקיים במשרדי המועדון, כאשר כל האופציות פתוחות – שיחרורו של וויליאמס על הפרק ומעמדו של המאמן דרוקר מעורער, לאחר שקיבל בתחילת העונה כל שרצה והחתים את כל השחקנים שביקש, אבל עד עתה שיחרר את ג'יילן ג'ונסון וגם אתמול לא שיתף את ראיין תומפסון, שלא שיחק גם במחזורים האחרונים בליגה.


וויליאמס במרכז. שחרורו על הפרק (עדי אבישי)

למרות האמור לעיל, בחולון לא מיהרו לקחת החלטות והם רוצים שהאבק והאמוציות ישקעו לפני שתתקבל ההכרעה. בחולון יש שאומרים שמאז התבוסה להפועל ירושלים אי שם באוקטובר 2000, 124:65 מביך מיוחד לפני 19 שנה, לא היה כאוס דומה במועדון – אז זה נגמר בירידה לליגה השניה. סביר להניח שזה לא מה שיקרה לחולון השנה, אולם נכון לעכשיו מדובר באכזבה רבה.

בהודעה רשמית מסרה ההנהלה: "אמש בתום משחק ההפסד בגביע המדינה התחוללה מהומה רבתי בה השתתפו עשרות מאוהדי הקבוצה ומספר שחקנים. הנהלת הקבוצה מגנה באופן נחרץ התנהגות ואירועים מסוג זה ותטפל במקרה ביד קשה. השחקנים שהיו מעורבים בתקרית יוענשו בחומרה על ידי המועדון. לא ניתן שאירועים מסוג זה יחזרו. אנו בהנהלה עושים לילות כימים למען הצלחת המועדון והפיכתו למועדון מוביל בכדורסל הישראלי, לפעמים זה מצליח יותר ולפעמים פחות, אבל בשום פנים ואופן לא נסכים שאירועים כאלו יהיו מזוהים עם המועדון, על כל המשתמע מכך".

בשעות אחר הצהריים, משטרת ישראל הודיע כי הוגשו בפניה שתי תלונות מצד האוהדים שהותקפו לכאורה על ידי וויליאמס אמש, כשאחד מהם טען שקיבל סטירה מהשחקן והשני גרס כי היה קורבן לתקיפה. המשטרה הודיעה כי חקירה נפתחה בנושא.

"קשה להסביר את מה שקרה פה", אמר דרוקר. "אתה מתחיל לחשוב מאיפה זה בא ואיך זה קרה, דווקא אחרי תקופה טובה שבה הקבוצה הייתה בעלייה ונראתה יותר טוב, ובאנו היום והשארנו בחוץ את כל הביחד. עם כל סל שנהריה קלעה, הורדנו עוד ועוד את הראש. זה נגמר בתוצאה שלא צפיתי, שאף אחד לא צפה. זה כאב גדול לכולם. היינו משחק אחד מפיינל פור, ורצינו להיות שם. נהריה ניצחה בצדק. נכנסנו לאיזשהו לופ, ומה שלא ניסינו, זה פשוט נראה שהכדור לא נכנס".

על הקריאות נגד "תתפטר, תתפטר" הוסיף המאמן: "הקהל מתוסכל, ובצדק, כמו כולנו. אנחנו עם הראש למטה. מאוד ציפינו ורצינו להגיע ליעד הזה. לא עשינו את העבודה שלנו. העבודה שלנו היא לאו דווקא לנצח, אלא להילחם, להרביץ, לעשות עבירות, וזה פשוט לא היה. שפת הגוף לא הייתה טובה. גם כשירדנו למחצית בפיגור של 12 נקודות, לא חשבתי שזה משהו שאנחנו לא יכולים לסגור, אבל לא היינו שם. לא הרגשתי את הנחישות".

למזלה של הקבוצה משחק הצמרת נגד הפועל ירושלים שהיה אמור להיערך ביום רביעי, נדחה. בשבת מחכה לחולון נהריה, אותה נהריה של אמש, הפעם בעין שרה ובמסגרת הליגה. יהיה מעניין.



גפני ושחקני נהריה. בשבת מפגש נוסף בין הקבוצות (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי