לוקט: "הוכחנו שאנחנו יכולים להתמודד עם כל יריבה"

טרנט לוקט
טרנט לוקט | דני מרון

לאחר הדחת מכבי ת"א מהגביע, פורוורד הפועל ירושלים הודה: "אלו הרגעים שאנו נהנים מהם כשחקנים". פלדין: "למדנו מההפסד נגדם, קלענו זריקות גדולות". על ההתעלות של בראון: "זו הסיבה שהוא כאן – לגמור משחקים"

(גודל טקסט)
הפועל ירושלים השיגה אמש (שני) בדיוק את הניצחון שהייתה זקוקה לו, בדיוק בזמן הנכון. האדומים הגיעו לרבע גמר הגביע אחרי שני הפסדים רצופים באירופה וכשזיכרון התבוסה נגד מכבי תל אביב לפני חודש עדיין טרי בראשם, והגיבו עם ניצחון חוץ ענק על היריבה המושבעת, בו הציגו כדורסל מצוין ובעיקר הפגינו אופי גדול כדי להגן על התואר בו זכו אשתקד.


מחזיקת הגביע הפיקה לקחים מההתפרקות במפגש הקודם עם הצהובים וידעה לשמור על פוקוס גם אחרי ריצות שלה וגם כשהשופטים פסקו נגדה בהחלטה שנויה במחלוקת, עם שריקה לעבירה על אות'לו האנטר שבעקבותיה מכבי תל אביב עלתה ליתרון ברגעי ההכרעה. "תמיד קשה לנצח את מכבי. בהפסד הקודם נגדם סקוטי התחמם ברבע השלישי, הפעם נשארנו ביחד ולמדנו מהמשחק ההוא", הדגיש ג'יימס פלדין, "חזרנו לשלוט ברבע הרביעי למרות שכמה שריקות לא הלכו בכיוון שלנו, נשארנו מרוכזים וקלענו זריקות גדולות".


"כמובן שהשריקה ובכלל, איך שהדקה האחרונה התנהלה, הוציאו ממני הרבה אמוציות", תיאר המאמן עודד קטש את התחושות בשניות הסיום, "אבל הייתי צריך להישאר מרוכז, כי זה מה שאני מבקש מהשחקנים שלי – תמיד לחשוב על המהלך הבא. תוך כדי המשחק, אי אפשר לחשוב שהוא הולך לאיבוד".



"היו כמה שריקות שלא הלכו לכיוון שלנו". פלדין (דני מרון)


אחד האחראים הבולטים לניצחון היה טרנט לוקט. הפורוורד לא ממש היה מעורב התקפית בביקור הקודם של ירושלים ביד אליהו, אך הפעם הגיע חד מהפתיחה ותרם שלשות קריטיות גם במחצית השנייה: "אלו הרגעים שאנחנו נהנים מהם כשחקנים", אמר לוקט, "מכבי קבוצה גדולה, בין שמונה הטובות באירופה, כך שזה ניצחון גדול עבורנו. הגענו אחרי שני הפסדים קשים, אבל ידענו שאנחנו קבוצה טובה והוכחנו לעצמנו ולאוהדים שלנו שאנחנו יכולים להתמודד עם כל יריבה".


שחקן נוסף שהכריע את הכף לטובת האדומים מהבירה היה ג'ייקובן בראון, שהתעלה עם שלשת קלאץ' חצי דקה לסיום ולאחר מכן סגר עניין מקו העונשין: "מי שמכיר את ג'קובן יודע שלא צריך להיות מאמן גאון כדי ללכת אליו במצבים האלה, הוא מוכיח זאת פעם אחר פעם והמהלך שעשה היה גדול", החמיא קטש לגארד שלו. פלדין הוסיף: "זה מה שהוא עושה, זו עונה שונה מבחינתו ביחס לשנה שעברה. הוא הרבה יותר בריא, למרות שנקע את הקרסול פעמיים. רואים כמה הוא מוכן וזו הסיבה שהוא כאן – כדי לגמור משחקים".


קטש סיפר בסיום המשחק שהדרך לניצחון התחילה בבורגוס, שם אחרי ההפסד, המנכ"ל גיא הראל נכנס לחדר ההלבשה כדי להחדיר ביטחון בשחקנים. סולימאן בריימו הדגיש גם הוא את חשיבות המעשה והרחיב בנוגע הפן המנטלי: "זה היה חשוב כדי להשאיר את המורל גבוה. יש לנו עוד דרך ארוכה בכל המפעלים, אז מצדי המנטרה שאני מנסה להעביר, למרות שאני שונא להפסיד, היא אף פעם לא להתלהב יותר מדי ולא לקחת קשה מדי מצד שני. כשאתה משיג ניצחון חוץ גדול צריך להשאיר את הרגליים על הקרקע, וכשאתה מפסיד שני משחקים ברצף צריך להשאיר את הראש למעלה. בעונה יש עליות וירידות, אנחנו מנסים להישאר מאוזנים ואם נעשה את זה, נביא לידי ביטוי את הגרסה הכי טובה שלנו".


בהפועל ירושלים חגגו דקות ארוכות על הפרקט וברשתות החברתיות אף לא רק שתיעדו את הרגע, אלא גם דאגו להראות כיצד התרוקן האולם ביד אליהו ועקצו: "באנו, ושוב נשארנו לבד בסוף…", ובכך אמרו את המילה האחרונה גם ב"מלחמת הציוצים".






"בראון כאן כדי לגמור משחקים" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי