צפו: ווילבקין להט, מכבי תל אביב הביסה 76:94 את הפועל חולון

טיילר דורסי, סקוטי ווילבקין
טיילר דורסי, סקוטי ווילבקין | עדי אבישי

הסקורר צלף שמונה שלשות (שיא העונה בליגה) וסיים עם 30 נקודות, גם אבדיה היה מצוין עם 14 ושבעה ריבאונדים והצהובים שמרו על מאזן מושלם עם ניצחונם התשיעי בליגה. פוסטר הוביל את קלעי המפסידה, עם 20 נקודות

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב התגברה הערב (ראשון) על משוכה נוספת, כשהביסה בביתה 76:94 את הפועל חולון. הצהובים נהנו מערב קליעה מפלצתי של סקוטי ווילבקין ומיכולת מצוינת של דני אבדיה, בדרך לשמור על מאזן מושלם בליגה עם ניצחון תשיעי ברציפות. האורחים רשמו את הפסדם הרביעי העונה ומדורגים במקום השביעי בטבלה.

האלופה הגיעה ללא ג'ון דיברתולומאו ונייט וולטרס הפצועים, כאשר בסמוך למועד המשחק התברר כי גם עומרי כספי ימשיך להיעדר לפחות בשבועיים הקרובים. למרות הסגל הקצר והדקות הטובות של האורחים במחצית הראשונה, מכבי תל אביב לחצה על הגז ושיפרה את ההגנה בחצי השני, כדי לשמור על הבית פעם נוספת ולהנחיל למתן חרוש, שעמד על הקווים של הסגולים במקומו של שרון דרוקר שפוטר, את הפסד הבכורה שלו.

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 30 נקודות (8/14 לשלוש), דני אבדיה 14 (7 ריבאונדים), טיילר דורסי 12 (9 ריבאונדים), טאריק בלאק ויובל זוסמן 10 כל אחד, ג'ייק כהן 7, אות'לו האנטר 6, אלייז'ה בראיינט 5.
 
 
הפועל חולון: מרקוס פוסטר 20 נקודות, ריצ'ארד האוול 16 (12 ריבאונדים), טי ג'יי קליין 13, גיא פניני וטרוי קופיין 8 כל אחד, מלאקאי ריצ'ארדסון 6, ראיין תומפסון 3, שלומי הרוש 2.

ווילבקין השתולל עם שמונה שלשות ו-30 נקודות (עדי אבישי)
ווילבקין השתולל עם שמונה שלשות ו-30 נקודות (עדי אבישי)

הצהובים עלו עם סקוטי ווילבקין, יובל זוסמן, דני אבדיה, ג'ייק כהן וטאריק בלאק בחמישייה. הסגולים פתחו עם טרוי קופיין, מרקוס פוסטר, מלאקאי ריצ'ארדסון, טי ג'יי קליין וריצ'ארד האוול. שני הצדדים צלפו לשלוש בפתיחה, פוסטר וקופיין עשו זאת עבור האורחים ו-ווילבקין השיב בשלוש קליעות מחוץ לקשת כדי לקבוע 6:10 למארחת. האוול הפך עם דקות נהדרות שכללו סלים ואסיסטים, אבל ווילבקין השאיר את הצהובים צמודים, לפני שביצע את עבירתו השנייה. קליין צלף לשלוש ואז סידר לריצ'ארדסון מהלך סל ועבירה, פוסטר הוסיף שני סלים. זוסמן, אבדיה ודורסי עזרו לאלופה להתקרב ל-30:27 בסיום הרבע הפותח.

שלשות של זוסמן וסל של בלאק נענו בנקודות של קליין והאוול בתחילת הרבע השני. המכבים הידקו את ההגנה, זוסמן צלף פעם נוספת מחוץ לקשת וכך עשה גם ג'ייק כהן, אבדיה קבר דאנק במתפרצת ודורסי קלע מהקו כדי לקבוע 38:46 צהוב. גיא פניני העיר את חולון עם חמש נקודות רצופות, בראיינט עם סל ועבירה החזיר את ההפרש לשש. קופיין תרם שלשה ודורסי החזיר אחת משלו, שלומי הרוש נכנס לעניינים עם סל בחסות אסיסט של פניני, אבדיה צלף לשלוש וכך עשה גם פוסטר, כדי לצמצם את הפיגור של חולון ל-55:51 בהפסקה.

דני אבדיה. חיפה על היעדרו של
דני אבדיה. חיפה על היעדרו של "ג'ונדי" עם יכולת מצוינת (עדי אבישי)

ריצ'ארדסון ופוסטר פתחו את הרבע השלישי עם חדירות טובות שהסתיימו בסל ועבירה, כהן השווה אחרי שחתם מתפרצת היטב. ווילבקין קבר שתי שלשות, אבדיה הוסיף סל והשלים ריצת 0:8. קליין צימק בשני סלים ופוסטר קלע מהעונשין, אבל האנטר וזוסמן העלו את מכבי תל אביב ליתרון שיא באותה נקודה – 62:71 אחרי 30 דקות.

שתי נקודות של האוול ושלשה של פניני הורידו את הפער לארבע בלבד בתחילת הרבע המכריע, אבל ההמשך היה כולו צהוב – ווילבקין המשיך להמטיר שלשות וכשהוא כבר החטיא באופן נדיר, האנטר היה שם כדי לתקן. קליין ניסה להשאיר את חולון במשחק עם סל, אבל אבדיה השיב בשתי נקודות והוסיף דאנק נהדר בהמשך, כדי להבטיח את התבוסה.

הפסד בכורה כמאמן ראשי בחולון. מתן חרוש (עדי אבישי)
הפסד בכורה כמאמן ראשי בחולון. מתן חרוש (עדי אבישי)
הפסד רביעי לחולון העונה. גיא פניני (עדי אבישי)
הפסד רביעי לחולון העונה. גיא פניני (עדי אבישי)
ג'ון דיברתולומאו. מכבי ת
ג'ון דיברתולומאו. מכבי ת"א הסתדרה בלעדיו הפעם (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי