ימלא את חסרונו של לוקט: ג'ון הולנד חתם בהפועל ירושלים

ג'ון הולאנד
ג'ון הולאנד | הפועל "בנק יהב" ירושלים, רשמי

הקבוצה מהבירה צירפה את אקס קליבלנד קבאלירס (31, 1.96 מ'), שימלא את חסרונו של הסמול-פורוורד השוהה בארצות הברית. קטש: "בחור עם אישיות מיוחדת, ישתלב בקלות בחומר האנושי שיש אצלנו"

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים מצאה מחליף לטרנט לוקט. הקבוצה מהבירה, שנאלצה להסתדר ללא הסמול-פורוורד בשבועיים וחצי האחרונים לאחר שזה חזר לארצות הברית מסיבות אישיות, הודיעה הבוקר (חמישי) על החתמתו של ג'ון הולנד (31, 1.96 מ'), שיצטרף לאדומים עד תום העונה. הולאנד הוא פורוורד אמריקאי, בוגר אוניברסיטת בוסטון ובעל עבר ב-NBA ובליגת הפיתוח שלה.

ב-2017 הוא חתם על חוזה לשתי עונות בקליבלנד קבאלירס וערך 24 הופעות בקבוצה, שהגיעה עד לסדרת הגמר בליגה הטובה בעולם באותה שנה. במהלך אותה תקופה הוא שיחק גם בליגת הפיתוח, שם זכה בתואר "השחקן המשפיע" (המוענק לכאלה שמגיעים באמצע העונה ועוזרים לשנות את פני הקבוצה) וגם נבחר לחמישייה השלישית של הג'י-ליג. הולאנד עבר גם בספרד ובצרפת בין השנים 2011-2015 ואת העונה הנוכחית הוא פתח בקבוצת סן מיגל בירמן מהליגה הפיליפינית, לה סייע לזכות באליפות המקומית בחודש שעבר.

מאמן ירושלים עודד קטש הגיב להחתמה: "חיפשנו בשבועות האחרונים שחקן שיוכל לעזור לנו בשני צידי המגרש ובגלל זה החתמנו את ג'ון. בצד ההתקפי הוא שחקן מגוון שמבין טוב את המשחק, ובצד השני יוכל לעזור לנו בקשיחות ובהגנה על מספר עמדות. ג'ון הוא גם בחור עם אישיות מיוחדת שישתלב בקלות בחומר האנושי שיש אצלנו ואני שמח שהוא מצטרף לעזור לנו בהמשך הדרך ובמשימות החשובות שיש לפנינו העונה".

טרנט לוקט. לא ברור מתי ישוב (עדי אבישי)
טרנט לוקט. לא ברור מתי ישוב (עדי אבישי)

באשר ללוקט, בקבוצה הבהירו כי הסטטוס שלו נותר זהה ורק כאשר יחזור ארצה יתברר מצבו ויתמודדו בהתאם. בינתיים, הוא זכה למחווה מצד חברו לקבוצה ג'ייקובן בראון, לאחר הניצחון של האדומים אתמול על מכבי ראשון לציון: "אני רוצה להקדיש את הניצחון הזה לטרנט, אנחנו יודעים שהוא מתמודד עם כל מיני דברים כרגע ורצינו להעניק לו מתנת חג מולד טובה כי הוא עדיין בליבנו וגם אמו והמשפחה שלו, אנחנו מקווים שהכל יסתדר בקרוב".

מבחינה מקצועית, הגארד הוסיף: "היה משחק קשוח, ראשון קבוצה טובה ורצינו לכפות עליהם זריקות קשות. ברבע הרביעי השגנו עצירות, קלענו בזמן הנכון וזה האופי של הקבוצה שלנו. הרגיש לי נהדר לשחק בחג המולד, הייתי רוצה להיות בבית ולחגוג עם המשפחה אבל אני כאן עם משפחתי השנייה".

קטש סיכם את הניצחון על הכתומים: "זה לא היה המשחק הכי יפה לעין התקפית, אבל זה מה שראשון גורמת ליריבות. ברבע הרביעי שיחקנו קצת יותר פשוט. אמנם ביצענו את תכנית המשחק ההגנתית שלנו, אבל שוב התחלנו טיפה רכים ובמחצית השנייה עשינו עבודה טובה יותר בלהיות אגרסיביים ולסגור לריבאונד כדי למנוע מהם את משחק הריצה, וזה הספיק לניצחון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי