אבדיה: "מחמיא לי שמקללים אותי". כספי המריא לארה"ב

דני אבדיה
דני אבדיה | עדי אבישי

הטאלנט של מכבי ת"א התייחס להתנהגות אוהדי חולון וגיבה את מאמנו, שטען כי עתידו ב-NBA אינו חשוב לו: "תפקידו להביא תארים כאן". הפורוורד יקבל חוות דעת לגבי פציעתו. האוהד שהתעמת עם ג'קסון הושעה

(גודל טקסט)

כבר לפני מספר שבועות מכבי תל אביב הודיעה כי עומרי כספי ייעדר למשך תקופה ארוכה בשל כאבים בברך. היום (ראשון) המריא הפרוורד הישראלי לארצות הברית לחוות דעת והתייעצות ויחזור ארצה בעוד כשבוע וחצי-שבועיים.

בנושא המקצועי, מכבי תל אביב הצליחה אמש לשמור על מאזן נקי מהפסדים בליגה, עם ניצחון חוץ 83:94 על הפועל חולון, למרות שחלפו פחות מ-48 שעות מניצחון החוץ על אלבה ברלין. בדיוק כמו ביום חמישי האחרון, האלופה קלעה באחוזים נהדרים לשלוש (12/24) והסתדרה ללא סקוטי ווילבקין, שקיבל מנוחה חשובה לקראת צמד המשחקים נגד ברצלונה ומילאנו בשבוע הקרוב.

אבל הגורם החשוב ביותר בניצחון של הצהובים היה לא אחר מאשר דני אבדיה, שסיפק הצגה עם שיאי קריירה בנקודות (22) ובאסיסטים (5) והציג לראווה את כל הארסנל שלו, כשקלע מחוץ לקשת, סיים התקפות מתפרצות בהטבעות, סידר סלים לחבריו במסירות נהדרות ואף בלט בצד ההגנתי עם שתי חסימות. "אני עדיין צעיר", הצטנע הפורוורד, "זו העונה השלישית שלו במכבי ודברים אף פעם לא באים בקלות. גם כשיש משחקים שאני פחות משתתף בהם ורגעים קשים מאוד, אני לא מוריד את הראש, לא נותן לזה להשפיע עליי וממשיך לעבוד קשה. הביטחון מצטבר תוך כדי העונה, נתתי משחק טוב אבל זה רק אחד. אפשר להיות רגועים".


יחזור לארץ בעוד כשבועיים. עומרי כספי (עדי אבישי)

לאחר ההופעה המוצלחת של הכישרון הצעיר, יאניס ספרופולוס החמיא לצוות המקצועי על העבודה איתו: "אין שאלה או ספק לגבי זה שהוא שחקן מוכשר. עתיד גדול לפניו, הוא צריך להישאר צנוע, עם רגליים על הקרקע, להיות סבלני ולהמשיך לעבוד קשה. זה ברור שהוא משתפר ועוזר לקבוצה. עוד לפני שהגעתי למכבי, המאמנים עשו עבודה מצוינת איתו וגם עם יובל זוסמן".

גם העייפות לא עצרה את מכבי ת
גם העייפות לא עצרה את מכבי ת"א. האנטר וזוסמן (עדי אבישי)

"מכבי עושה עבודה מצוינת בגידול שחקנים צעירים", המשיך המאמן, "אני שמח על כך כי מהרגע שבאתי לכאן אמרתי שאני מאמין בשחקנים הישראלים ואנחנו רוצים להרחיב את הקאדר הישראלי שלנו. לכן אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם מאמני מחלקת הנוער, כדי לייצר שחקנים למכבי. בענף הכדורסל, חשוב מאוד שקבוצה תעשה זאת".

בתום הניצחון על נס ציונה לפני שבוע, היווני יצא משלוותו כשנשאל לגבי התחשבות בנוכחות נציגים מה-NBA, שבאו לצפות באבדיה, וטען כי עתידו של הטאלנט בליגה הטובה בעולם כלל לא עומד בראש מעייניו, אלא הצלחתו במועדון הצהוב בלבד. אבדיה גיבה את מאמנו: "אני נותן לו גב ב-100%. הוא צודק, התפקיד שלו הוא לא להתעסק במיקום שאיבחר בו בדראפט. הוא משתמש בי כדי לנצח משחקים וזה התפקיד שלו כאן במכבי, לנצח ולהביא תארים. אני מתרכז כרגע בלעזור לקבוצה לנצח, בלהקשיב לכל מה שהוא אומר לי ולעשות את המיטב עבור הקבוצה. אני איתו בכל מה שהוא אמר".

דני אבדיה עם ג'ייק כהן. משחק שיא בקריירה הקצרה שלו (עדי אבישי)
דני אבדיה עם ג'ייק כהן. משחק שיא בקריירה הקצרה שלו (עדי אבישי)

לקראת סיום המשחק, אבדיה סיים התקפה במגרש פתוח עם דאנק מהדהד שלמעשה הבטיח את הניצחון לאלופה, וחגג באמוציונליות: "אני שחקן עם המון אמוציות, בין אם רואים את זה או לא", אמר בהתייחס לאותו רגע, "כשנותנים משחק כזה הכל יוצא החוצה, כי זה משחק ראשון ששיחקתי בו עם ביטחון מלא".

לא רק מילים חמות נאמרו לכיוונו של הפורוורד אתמול, אלא גם קללות מצד אוהדי הפועל חולון, אבל אבדיה לא התרגש מכך. ההפך הוא הנכון: "מבחינתי זו מחמאה שמקללים אותי. מה עדיף, שאף אחד לא ידבר עליי? אני לוקח את זה כמוטיבציה וכמשהו חיובי, בסך הכל זה גם מצחיק באיזשהו מובן".

שחקן אמוציונלי. אבדיה חוגג (עדי אבישי)
שחקן אמוציונלי. אבדיה חוגג (עדי אבישי)

מי שחזר לשחק אתמול במסגרת הליגה הוא הרכז נייט וולטרס, ששב לסגל כבר ביום חמישי האחרון נגד אלבה ברלין אחרי שהתאושש מפציעה. ספרופולוס דיבר על כך: "הוא חזר מפציעה שהשביתה אותו לחודש וחצי, זה לא קל. הרופאים והפיזיותרפיסטים עבדו איתו מצוין ואני רוצה להודות להם על זה. אני שמח שיש לנו צוות כזה מקצועי. נייט עובד כדי לחזור לקצב, אני מרוצה מאיך שהוא נראה במשחקים הראשונים אחרי שחזר ובמשחק הבא הוא ייראה יותר טוב".

אחרי שצלחה מבחן נוסף בליגה, האלופה תתמודד עם מחזור כפול מאתגר ביותר ביורוליג. ביום שלישי היא תארח את ברצלונה, שרעבה לניצחון אחרי שני הפסדים שהרחיקו אותה משתי הראשונות במפעל, ריאל מדריד ואנדולו אפס. יומיים לאחר מכן תגיע להיכל 'מנורה' מילאנו האיטלקית, שגברה על הצהובים בתום משחק צמוד בסיבוב הראשון ומאז הספיקה לאבד גובה בטבלה, אך השיגה ניצחון משכנע על פנאתינייקוס במחזור האחרון.

יאניס ספרופולוס. עוד שבוע מאתגר עומד בפני קבוצתו (עדי אבישי)
יאניס ספרופולוס. עוד שבוע מאתגר עומד בפני קבוצתו (עדי אבישי)

בנושא אחר, הפועל חולון הודיעה היום שבעקבות התקרית שהתרחשה בסיום המשחק, בה התעמת אוהד הקבוצה עם שחקן מכבי תל אביב ארון ג'קסון, הוחלט במועדון להרחיק את אותו אוהד עד להודעה חדשה. עוד כנתב כי אותו אוהד שהורחק הביע חרטה על התנהגותו והתקשר לעמי ביטון, מנהל הקבוצה במכבי תל אביב, על מנת להתנצל וביקש להעביר את התנצלותו לשחקן.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי