בשורות קשות למכבי ת"א: יובל זוסמן ייעדר בין חודש לחודש וחצי

יובל זוסמן
יובל זוסמן | עדי אבישי

אבדיה אמנם כיכב במהלך הניצחון על מכבי חיפה ("אקח את הזריקות, לא חושש מכלום"), אך חברו שנפצע ברבע הרביעי נגד מכבי חיפה סובל משבר באגודל ומצטרף לרשימת הנעדרים הארוכה של האלופה. איך הצהובים יגיבו?

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב אוספת ניצחונות בזה אחר זה אך נראה שבאותו הקצב גם הסגל שלה מתקצר. האלופה האריכה אתמול (ראשון) את רצף הניצחונות שלה בכל המסגרות לשישה, עם 77:91 ביתי על מכבי חיפה אך ששיפר את מאזנה בליגה ל-0:16. משבוע לשבוע נדמה שהצהובים משייטים להם בזירה המקומית, גם בסגל קצר הכולל שמונה שחקנים בכירים בלבד ואולי חלק מהקלות בה הניצחונות מושגים נובע מכוח ההרתעה שהחזירה האלופה בעקבות ההצלחה שלה באירופה.

לצד שמחת הניצחון, במכבי קיבלו בשורה קשה. אם לא חסרות צרות למכבי תל אביב, הרי שיובל זוסמן שנפצע במהלך הרבע הרביעי נגד מכבי חיפה והובהל לבית החולים, עבר צילום בכף ידו והתברר כי הוא סובל משבר באגודל. זוסמן ייעדר בין ארבעה לשישה שבועות וחמור מכך, הפציעה הותירה את הקבוצה עם שני ישראלים בלבד – דני אבדיה וג'ייק כהן. האם הצהובים יחפשו שחקן בכיר שיעבה את הסגל? הפציעה של זוסמן מצטרף לפציעות של עומרי כספי, נייט וולטרס, ג'ון דיברתולומיאו וכן טאריק בלאק. זוסמן עוד ניסה לחזור לשחק, הספיק לקלוע שתי נקודות עונשין אך הכאבים לא פסקו ובבית החולים התגלה השבר.

ובחזרה למשחק: הירוקים נשארו צמודים למארחת עד אמצע הרבע השני, הרבה בזכות 14 נקודות של ג'יימס יאנג שצלף ארבע שלשות ב-15 הדקות הראשונות, אבל מכבי תל אביב לחצה על הדוושה עם שתי שלשות רצופות של דני אבדיה שפתחו פער דו ספרתי ועליהן הצביע מאמן החיפאים, דניאל סאואנה, כקליעות שאחריהן קבוצתו התקשתה לחזור למשחק.


יובל זוסמן. ייעדר שישה שבועות (דני מרון).

הוונצואלי הסביר כי אם יש שחקן שהיה מעדיף להמר עליו שינצח אותו, הרי שזהו הפורוורד הצעיר של הצהובים. אבל אבדיה, כפי שאמר סאואנה בעצמו, הוכיח איזה שחקן הוא הופך להיות כשהעניש את הירוקים על כך שהשאירו אותו לבד והמשיך במגמת שיפור הקליעה מעבר לקשת, שהוצגה לא מעט פעמים כסימן שאלה לגביו בדוחות הסקאוט ובתחזיות הדראפט. עד לפני שני מחזורים עמד היהלום בן ה-19 על 9/30 בליגה בזריקות לשלוש (30%), אך נגד חולון וחיפה קלע 6/9 בסך הכל.

"אני צעיר, לא היה לי פשוט להיכנס לתקופת קליעה טובה", אמר אבדיה על בחירת היריבה להמר על הקליעה שלו, "לוקח זמן להתרגל לרמה וללחץ שמסביב. תוך כדי העונה אני מרגיש יותר חופשי ואני חושב שרואים את זה. אם ימשיכו לזלזל ויתנו לי זריקות פנויות, אקח אותן. אני לא מפחד משום דבר".

דני אבדיה.
דני אבדיה. "לא מפחד משום דבר" (עדי אבישי)

לאחר השלשות של אבדיה ההפרש נשאר דו ספרתי למשך כל המשחק למעט שניות בודדות והערב כולו נראה כמו עוד אחד כזה שבו האלופה מנצחת כשהיא ב"בקרת שיוט". "זה נראה קל, אבל זה לא", התעקש יאניס ספרופולוס, "זה היה המשחק השלישי שלנו בשישה ימים וזה לא קל לשחקנים להכין את עצמם לכל משחק מנטלית. כל משחק חשוב ותובעני מבחינת אנרגיות. מבחינתי הפן המשמעותי ביותר אצל השחקנים שלנו הוא הפן הפסיכולוגי, הם ווינרים ורוצים לנצח כל משחק. יש לנו כימיה טובה, כל שחקן יודע את התפקיד שלו וכולם עוזרים, כולם חשובים ועושים את המיטב וכולם נהנים לנצח בדרך הזו".

אבדיה הסביר כיצד הצהובים שומרים על אינטנסיביות בכל משחק: "זה מתחיל בצוות שלנו. הם עושים עבודה גדולה מאחורי הקלעים שאנשים לא רואים. בגלל הפציעות, הסגל יותר קצר וכל אחד יודע שהוא צריך לתת מעצמו יותר. אני חושב שאנחנו עושים עבודה גדולה בזה, אנחנו מחכים שכולם הפצועים יבריאו ונחזור חזקים יותר".

ספרופולוס. עוד ניצחון שנראה קל (עדי אבישי)
ספרופולוס. עוד ניצחון שנראה קל (עדי אבישי)

למשחק נגד חיפה הגיעה מכבי תל אביב לאחר שהודיעה אתמול בבוקר כי עומרי כספי יעבור ניתוח שצפוי להשבית אותו עד לסיום העונה ונייט וולטרס סובל מפציעה בכתפו, כאשר ישנו סיכוי שגם הרכז ייעדר זמן לא מבוטל. בהמשך לכך, ספרופולוס נשאל על התכניות של הקבוצה, שתוכל לרשום רק עוד זר אחד לליגה עד לסיום העונה: "אנחנו בתקופה מכרעת, יודעים שעומרי סיים את העונה ולגבי נייט עדיין לא ברור, נדע בימים הקרובים בהתאם למה שהרופאים יגידו. נצטרך לקבל החלטות לגבי רישום זר שמיני לליגה או החתמה נוספת. הכל פתוח, אני צריך לדון על זה עם ההנהלה".

הצהובים יעברו כעת להתכונן למשחק החוץ נגד באיירן מינכן, שמדורגת אחרונה בטבלת היורוליג לאחר רצף של שישה הפסדים ואתמול אף נוצחה לראשונה במסגרת הליגה הגרמנית, 81:74 נגד לודוויסבורג. במקרה שתעבור גם את המשוכה הזו, מכבי תל אביב תגיע למשחק הביתי נגד ריאל מדריד בשבוע הבא כשניצחון יאפשר לה לעקוף את הבלאנקוס ולעלות למקום השני במפעל הבכיר באירופה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי