לאחר הדרבי, במכבי תל אביב התאבלו על קובי בראיינט

קובי בראיינט
קובי בראיינט | לירון מולדובן

במועדון הצהוב שמו בצד את הניצחון על הפועל תל אביב וספדו לכדורסלן האגדי שהלך לעולמו באופן טרגי. ספרופולוס ציטט: "גיבורים באים והולכים, אגדות נשארות לנצח"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב גברה אמש (ראשון) על הפועל תל אביב בדרבי, אבל החל מאמצע הרבע השני התחושה הייתה שאין טעם למשחק, כשהחדשות הנוראיות והמהממות על מותו הטרגי של קובי בראיינט בתאונת מסוק החלו להתפשט בהיכל. על אף חשיבות המפגש בין היריבות העירוניות, גם השחקנים עצמם התקשו להתגבר על הבשורה המצערת ולעשות את ההפרדה על מנת להשלים את 40 הדקות על הפרקט.

בהפסקה לפני הרבע הרביעי התקיים טקס שבו כל יושבי ההיכל כיבדו את זכרו של כדורסלן העבר האגדי של לוס אנג'לס לייקרס במחיאות כפיים וקראו בשמו, בעוד לא מעט מהשחקנים האמריקאים של שתי הקבוצות בכו על לכתו של אלילם. לאחר הניצחון, במועדון הצהוב בחרו באופן טבעי שלא להתייחס לתוצאה, אלא רק לאירוע המרכזי של הערב.

אמארה סטודמאייר התבשר על מותו של קובי בזמן ראיון המחצית והתקשה לעצור את הדמעות, כשגם בהמשך הוא נראה נסער על הספסל. הסנטר אמר לאחר המשחק: "אני מכיר את משפחתו היטב, את אשתו ונסה והבנות. שיחקתי נגדו כל כך הרבה פעמים. הוא היה דמות כל כך בולטת, אדם ושחקן חכם מאוד' בעל מסור לאשתו ואב מסור לבנותיו. זו אבידה גדולה עבורי ועבור משפחתי, שבכתה לי בטלפון כרגע. התחושות קשות מאוד".

סטודמאייר נסער על הספסל במהלך הדרבי (לירון מולדובן)
סטודמאייר נסער על הספסל במהלך הדרבי (לירון מולדובן)

יאניס ספרופולוס סיפר על התחושות במחנה שלו: "אלו רגעים קשים מאוד. כל עולם הכדורסל בהלם מהחדשות הנוראיות. גם במהלך המשחק, בהפסקת המחצית ועל הספסל הייתה סערת רגשות. הרבה מהשחקנים האמריקאים שלנו שיחקו איתו ונגדו והם חוו רגעים קשים, אני שמח שהצלחנו לשמור על הריכוז. כל אחד מאיתנו יתפלל עבורו. לחיים אין מחיר ואנחנו צריכים להודות עליהם כל יום". המאמן היווני ספד לבראיינט בציטוט שלו: "גיבורים באים והולכים, אגדות נשארות לנצח".

קווינסי אייסי הוסיף: "אני שולח את תנחומיי למשפחת בראיינט, שעוברת רגעים קשים. לבי יוצא אליהם. הגישה של קובי לכדורסל עשתה כל כך הרבה עבור המון אנשים, כולם יכולים ללמוד ממנה. הוא התייחס למשחק בכבוד שאין שני לו. הוא מר כדורסל. כולם יודעים את המשמעות שלו למשחק, לא תהיה עוד מסורת כמו זו שהוא השאיר אחריו. לא יהיה עוד קובי בראיינט".

עומרי כספי, שגם הוא חלק את הפרקט עם "הממבה השחורה" פעמים רבות, מסר את התגובה מארצות הברית, שם הוא מתאושש בימים אלו מניתוח שעבר בברכו הפגועה: "טרגדיה שאין כדוגמתה. אין לי מילים לתאר את מה שאני מרגיש עכשיו. מגדולי ספורטאי העולם, דמות להערכה בלתי רגילה. מבחינתי הוא סימל את כל היופי שבספורט, העבודה הקשה שלו והרצון לנצח דחפה אותו מעבר לכל גבולות ההיגיון. לא אשכח את סל הניצחון שקלע נגדנו ב'סטייפלס סנטר' ב-1/1/10, ממש ליד הספסל שלנו. כזה הוא היה. ווינר שאין שני לו. לחשוב על אשתו במצב כזה, בלתי נתפס. בלתי נתפס איזה אסון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי