גאלי נבחר לשחקן חודש ינואר, דדאס המאמן המצטיין

סטפנוס דדאס
סטפנוס דדאס | עדי אבישי

גם כאשר קבוצתו נמצאת במאזן שלילי אי אפשר היה להתעלם מהיכולות של הגארד, שהעמיד ממוצעים של 19.4 ו-8.4 ריבאונדים. המאמן היווני של חולון קיבל את הכבוד כבר בחודשו הראשון בתפקיד. אבדיה הישראלי המצטיין

קבוצות: שטרסבורג
(גודל טקסט)

MVP
נדיר מאוד ששחקן החודש מגיע מקבוצה עם מאזן שלילי, אבל גם פאנל הבוחרים – המורכב מעיתונאים מכל גופי התקשורת המסקרים את הליגה – לא היה יכול להתעלם מההצגות של ג'מאר גאלי. כוכבה של הפועל גלבוע/גליל גרף מחצית מקולות המצביעים ונבחר ל-MVP של חודש ינואר בליגת ווינר.

בחודש החולף הוא רשם ממוצעים נהדרים של 19.4 נקודות (50% לשתיים, 40% לשלוש, 75% מהקו), 8.4 ריבאונדים, 5.4 אסיסטים, 1.6 חטיפות ומדד 28.2, שסייעו לאדומים להתגבר על מכת פציעות לא קלה. הוא התפוצץ בניצחון הגדול על עירוני נס ציונה עם 30 נקודות, 16 ריבאונדים ושיא ליגה עונתי של מדד 51, אבל לא פחות מרשים מכך היה לראות כיצד לקח צעד אחורה בניצחון המפתיע על הפועל ירושלים ונתן לאדגר סוסה ויפתח זיו החמים לקבל החלטות במאני טיים.

"אני מודה לכל מי שבחר בי", אמר גאלי, "זה חשוב מאוד עבורי. עבדתי מאוד קשה וזה מרגש לראות שכל ההשקעה הזו משתלמת כרגע. אני מתרגש מאוד, אני מקווה שזה לא התואר האחרון השנה. אני מבטיח להמשיך לעבוד בכל הכוח". אלכס המילטון ממכבי ראשל"צ הגיע למקום השני, בעוד מרקוס פוסטר מהפועל חולון וצמד שחקני מכבי חיפה, גרגורי ורגאס וג'יימס יאנג, סיימו במשותף במקום השלישי.


ג'מאר גאלי. שחקן חודש ינואר (רום שקד)

שחקן החודש הישראלי
בפעם השלישית העונה, תואר הישראלי המצטיין של החודש בליגת ווינר סל הולך לשחקן של מכבי תל אביב, אחרי עומרי כספי באוקטובר וג'ייק כהן בדצמבר, הגיע תורו של דני אבדיה בינואר. טי.ג'יי קליין מהפועל חולון הגיע למקום השני במשאל וחברו לקבוצה גיא פניני למקום השלישי.

אבדיה חגג יום הולדת 19 בתחילת החודש וסיפק יכולת נהדרת לכל אורכו, שעזרה לאלופה לשמור על מאזן מושלם בליגה ולהגדיל את הפער בפסגה לשלושה משחקים. הפרוספקט המדובר, שצפוי להיבחר גבוה בדראפט ה-NBA הקרוב, ניפץ את שיאי הקריירה שלו בניצחון בחולון עם 22 נקודות, ארבע שלשות, 5 אסיסטים ומדד 27 – ושבוע לאחר מכן השווה את שיא המדד מול מכבי חיפה (16 נקודות, 8 ריבאונדים ו-4 אסיסטים).

ה-MVP של אליפות אירופה לעתודה בקיץ שעבר סיים את ינואר עם 14.5 נקודות באחוזים נהדרים: 68% לשתיים, 44% לשלוש ו-75% מהקו. בנוסף, הוא הוריד 5.3 ריבאונדים, מסר 2.5 אסיסטים לעומת איבוד בודד והגיע למדד 18.3 בממוצע. הוא עלה למקום השלישי בליגה באחוזים לשתיים ושמר על מקומו כחוסם השלישי בטיבו בליגה עם 1.2 גגות בממוצע.


הקדים את טי ג'יי קליין. דני אבדיה (עדי אבישי)

"תודה רבה על הבחירה", אמר אבדיה, "בשבילי, על גביע כזה, כמו כל גביע, צריך להיות השם של הקבוצה. אנחנו נמצאים בתוך משפחה וכל תואר אישי הוא תואר שבלי הקבוצה כמובן לא היה מגיע. יש לנו צוות שחקנים ומאמנים נהדר ורואים את התוצאות. העונה ארוכה מאוד וצריך להמשיך קדימה".

מאמן החודש
סטפאנוס דדאס נחת בארץ רק בסוף דצמבר – וכבר בחודש המלא הראשון שלו בישראל הוא נבחר למאמן המצטיין של ינואר בליגת ווינר. המאמן היווני הוביל את הפועל חולון לארבעה ניצחונות מתוך חמישה משחקי ליגה, השיב אותה למאזן חיובי ועזר לה לתקוע יתד בין ארבע המובילות בטבלה.

דדאס הגיע לסגולים מיד לאחר ההפסד הקשה ברוממה ב-32 הפרש וכשהם עם רגל וחצי מחוץ לליגת האלופות ועזר להם לחזור למסלול. חולון ניצחה החודש בכל משחקיה פרט לאלו נגד האלופה מכבי ת"א ודינמו ססארי החזקה, השלימה ניצחון כפול על עירוני נס ציונה שעשוי להתברר כמכריע במאבק על הביתיות וגם שמרה על סיכוייה לעלות לפלייאוף באירופה עם רצף ניצחונות על טורון, שטרסבורג ומנרסה – עבורה היה זה הפסד בית ראשון העונה במפעל.

"הפרס הזה הוא משמעותי במיוחד עבורי, בגלל המצב בו קיבלתי את הקבוצה", סיפר המאמן, "כל הקרדיט מגיע לעוזרים שלי ולכל הצוות שלנו על התמיכה שלהם – ואפילו יותר מכך לאוהדים הנפלאים שלנו שנותנים לנו את הביטחון שאנחנו יכולים לנצח בכל משחק". דדאס הקדים את בן ארצו, יאניס ספרופולוס ממכבי ת"א, שהגיע למקום השני במשאל. למקום השלישי הגיע דניאל סאואנה ממכבי חיפה.

התאקלם במהרה. סטפאנוס דדאס (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי