צעד קדימה לענף? ליגת הילדים הושקה כליגת NBA ג'וניור

אמארה סטודמאייר
אמארה סטודמאייר | לירון מולדובן

בשיתוף הפעולה בין איגוד הכדורסל לליגה הטובה בעולם, ליגת הילדים עד גיל 14 תחל לשחק בשיטת ה-NBA. סטודמאייר: "עבודה נהדרת בהפצת המשחק". פיני גרשון: "צעד לקידום הכדורסל בארץ"

(גודל טקסט)

אחרי שנחשף לפני כשבועיים על שיתוף פעולה ראשוני וחדשני בין איגוד הכדורסל לליגת ה-NBA, ליגת הילדים עד גיל 14 הוכרזה היום (שני) כליגת NBA ג'וניור. באירוע ההשקעה, אשר נערך בכפר המכבייה ברמת גן, התקיים דראפט בו נטלו חלק נציגי 30 קבוצות הילדים עד גיל 14 מהטובות במדינה. אורח הכבוד היה אמארה סטודמאייר, שחקנה של מכבי תל אביב, ששהה בימים האחרונים בארצות הברית והחמיץ את המשחק בו קבוצתו הפסידה לראשונה העונה בליגה, כשנכנעה 86:81 להפועל אילת.

הקבוצות חולקו לשישה מחוזות. כל קבוצה קיבלה שם של אחת מ-30 קבוצות ה-NBA וכל אחד מהקפטנים של הקבוצות קיבל את מדי קבוצתו החדשה. לאחר שני סיבובי משחקים במחוז שלהן, ישוחק הפלייאוף עד לקביעת אלופת ה-NBA ג’וניור ישראל הראשונה.

בטקס נכחו בין היתר יו”ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי, יו”ר הוועדה המקצועית עמוס פרישמן, המנהל המקצועי של נבחרות ישראל פיני גרשון וכאמור סטודמאייר. מחר תתפרסם הרשימה הסופית של הגרלת הקבוצות הישראליות ויתברר איזו קבוצת NBA כל אחת תייצג.


פיני גרשון (עדי אבישי)

אמארה סטודמאייר אמר: “טוב לראות את כולם פה תומכים ב-NBA, שעושה עבודה נהדרת בהפצת המשחק בעולם ובמיוחד כאן בישראל. יש פה הזדמנות לשחקנים ומאמנים. אני מקווה לראות שחקנים ממשיכים להשתפר כדי להגיע לרמות גבוהות יותר. יש הרבה שחקנים שהגיעו לNBA במצב לא טוב כל כך, אבל הם עבדו קשה והגיעו לרמת אולסטאר”.

עמוס פרישמן הוסיף: “אני מקווה שהתכנית הזו תצמצם את הפער הגדול במשחקים בין קבוצות הילדים, כולל שינוי חוקים מסוימים. אני מקווה שהליגה תהיה אטרקטיבית ואני שמח שאנחנו חלק מהתכנית הזו של הNBA”.

פיני גרשון: “עשינו עוד צעד אחד לקידום הכדורסל בישראל. היו לנו שני נציגים ב-NBA  וכנראה שהשנה יהיה אחד. בואו לא נחכה כל כך הרבה שנים ושהנציג הבא ב-NBA יהיה אחד מהילדים שנמצאים כאן”.

הליגה תחולק לשישה מחוזות – צפון, חיפה, שרון, מרכז, תל אביב ודרום. בכל מחוז תהיינה חמש קבוצות שישחקו בינן לבין עצמן, ארבעה משחקי בית וארבעה משחקי חוץ. שתי הקבוצות שיסיימו ראשונות בכל מחוז יעלו לשמינית הגמר. בנוסף ארבע הקבוצות הטובות ביותר מהמקום השלישי יעפילו גם הן לשלב הבא. כל הסדרות יהיו הטוב משלושה משחקים, סדרת הגמר תהיה סדרת של שני משחקים בלבד. אם שתי קבוצות מאותה אגודה יעלו לשמינית הגמר, הן ישחקו אחת מול השנייה בלי קשר למיקום. המשחק הראשון יתקיים אצל הקבוצה מהמיקום הנמוך יותר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי