המפעל שלה: הפועל ירושלים ניצחה את ראשל"צ ועלתה לגמר הגביע

שחקני הפועל ירושלים חוגגים
שחקני הפועל ירושלים חוגגים | דני מרון

קבוצתו של עודד קטש עלתה לגמר שלישי בארבע שנים לאחר 78:90 על הכתומים והיא תנסה לשמור על תואר נגד נהריה ביום חמישי. הולנד הוביל רשימת קלעים מאוזנת עם 15, מנגד מונרו סחב את קבוצתו עם 27 נק'

(גודל טקסט)

תמונת גמר גביע המדינה לשנת 2020 הושלמה: אחרי שנהריה עלתה לגמר ראשון בתולדותיה לאחר ניצחון עירוני נס ציונה בתום מותחן, הפועל ירושלים הצטרפה אליה לאחר משחק משכנע על מכבי ראשון לציון בדרך ל-78:90. מחזיקת הגביע אשתקד שלטה ביד רמה החל מהפתיחה ועלתה ליתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון. ראשון לציון מנגד צמצמה את ההפרש למינוס חמש במהלך הרבע השלישי, בעיקר בגלל משחק שיא של דרל מונרו, אבל חבורתו של עודד קטש יצאה לריצת 2:14 שסגרה את הסיפור עוד לפני הרבע האחרון.

הפועל ירושלים נהנתה מאחוזים טובים מחוץ לקשת ומרשימת קלעים מאוזנת כאשר לא פחות מחמישה שחקנים סיימו את המשחק בדאבל פיגרס ומעל כולם בלט ג'ון הולנד שקלע 15 נקודות. אצל ראשון לציון המצב היה הפוך לחלוטין, דרל מונרו הציג ערב שיא של 27, אך מלבד הפרוורד הוותיק אף שחקן כתום לא הגיע למשחק וקבוצתו של גיא גודס תיאלץ להתרכז במשחקי הליגה.

קלעו להפועל ירושלים: ג'ון הולנד 15, ג'יימס פלדין וטיישון תומאס  14, תמיר בלאט וג'ייקובן בראון 11, עידן זלמנסון וסולימן בריימו 8, עידן זלמנסון 7, בר טימור 2.

קלעו למכבי ראשון לציון: דרל מונרו 27, אלכס המילטון 15, עוז בלייזר 13, אדם אריאל 9, ג'יימס קלי 7 ו-10 ריבאונדים, נועם דוברת 5, נמרוד טישמן 2.


ניצחון מרשים על ראשון לציון. שחקני הפועל ירושלים עלו לגמר נוסף (דני מרון)


אוהדי הפועל ירושלים (דני מרון)


ג'ייקובן בראון (דני מרון)

רבע ראשון
ירושלים פתחה את המשחק טוב יותר וקצת יותר משלוש דקות בתוך הרבע עלתה ל-5:14 בהובלתם של פלדין, תומאס ובלאט. מחזיקת הגביע המשיכה בשלה ושלשה של ג'ייקובן בראון קבעה 7:22. ג'ון הולנד סגר רבע חד צדדי עם שלשה שישית לצד מחזיקת הגביע בדרך ל-19:31.

רבע שני
עוד לפני פתיחת הרבע היה אמארה סטודמאייר שנכנס לאולם עם בנו וקיבל שריקות בוז מהאוהדים של הפועל ירושלים שנופפו לו עם שטרות. בחזרה לכדורסל – מונרו ניסה להחזיר את הכתומים למשחק, אבל ירושלים יצאה לבליץ נוסף ועלתה ליתרון 26:39 לאחר חדרה יפה של עידן זלמנסון. דרל מונרו שממשיך להיות השחקן המוביל על הפרקט, קלע ארבע נקודות רצופות וזה רק מינוס שמונה לראשון לציון. ראשון לציון לא נתניה לירושלים לברוח ושתי קליעות עונשין של ג'יימס קלי קבעו 40:48 להפועל ירושלים.


אמארה סטודמאייר. קבלת פנים לא נעימה מצד אוהדי הפועל ירושלים (דני מרון)

רבע שלישי
ג'ון הולנד קלע חמש נקודות רצופות, שכללו שלוש זריקות מדויקות מהקו, שלשה של אדם אריאל מנגד הורידה ל-47:52. סולימאן בראימו קלע לייאפ, ומונרו ענה בשלשה וקטש הזעיק פסק זמן. מחזיקת הגביע חזרה חדה יותר עם שלשה של בראון עוד שתיים של בלאט. ארבע נקודות נוספות של טיישון תומאס החזירו את היתרון הדו של ספרתי של ירושלים שעלתה ל-54:65. הריצה של ירושלים המשיכה – לייאפ של זלמנסון סיים ריצה של 2:14 בדרך ליתרון שיא במשחק, 56:75. מונרו ובלייזר צמצמו מעט את ההפרש וירדו לרבע האחרון בפיגור 75:60.

רבע רביעי
כצפוי במהלך הרבע האחרון נפתח די לפרוטוקול. בריימו המשיך לחגוג על ההגנה הכתומה שנראית שבורה וחסרת אונים. היתרון הדו ספרתי נמשך והפועל ירושלים עלתה לגמר גביע שני ברציפות ושלישי בארבע שנים לאחר 78:90 על מכבי ראשון לציון.


עידן זלמנסון (דני מרון)


טיישון תומאס בורח להגנה הכתומה (דני מרון)

סולימאן בריימו עידן זלמנסון (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי