לראשונה בתולדותיה: עירוני נהריה עלתה לגמר גביע המדינה

טוני גפני
טוני גפני | דני מרון

הקבוצה הצפונית בליגה גברה בהיכל מנורה 86:91 על עירוני נס ציונה והיא תמתין להפועל ירושלים ביום חמישי. ווטרס הצטיין עם 28 נקודות, קוק בלט עם 35 מנגד. דן ומקניל הורחקו

(גודל טקסט)

עוד לפני הקרב בין הפועל ירושלים למכבי ראשון לציון, נערך משחק הראשון של חצי גמר גביע המדינה – 'קרב הסינדלרות' בין עירוני נהריה לעירוני נס ציונה בו היה יודע מראש שהמנצחת תערוך בכורה בגמר. מי שעמדה בלחץ הייתה קבוצתו של דני פרנקו שגברה 86:91 על נס ציונה והמאמן הוותיק שזכה בתואר עם הפועל חולון אי שם בשנת 2009 יחפש גביע שני בארון התארים האישי וראשון כמובן לזכות הקבוצה הצפונית בליגה.

דומיניק ווטרס לקח את המשחק לידיים כאשר הוביל את רשימת הקלעים של נהריה עם 28 נקודות. דיימון סימפסון תרם עוד 14. נס ציונה מנגד ממשיכה לאכזב, הכתומים של נדב זילברשטיין איבדו תואר שני בתוך פחות משבוע לאחר ההדחה מהיורפקאפ והם ינסו להתאושש מהמפלה הכפולה במשחק הליגה הקרוב נגד הפועל ירושלים החזקה ביום ראשון.

קלעו לנהריה: ווטרס 28, סימפסון 14 ו-9 ריבאונדים, ג'רל מקניל ואיגור קולשוב 12, טוני גפני 10, איתי שגב 6 ו-7 ריבאונדים, ניב משגב 5, אייל שולמן 4.

קלעו לנס ציונה: דקוואן קוק 35, קורי פישר 15 ו-8 אסיסטים, פי ג'יי טוקוטו 11, ג'ף וויטי וטל דן 8, גולן גוט 5, רביב פיטשון ורביב לימונד 2.

נהריה פתחה את המשחק טוב יותר ועלתה אחרי ארבע דקות של כדורסל ליתרון 0:11. לאחר מכן את פי ג'יי טוקוטו עלה מהספסל של זילברשטיין והוביל את הכתומים בריצת 3:11 בדרך ל-14:11. נהריה התאוששה במהרה והחזירה את היתרון הדו ספרתי בזכות דומיניק ווטרס הלוהט שתפר שתי שלשות. רבע ראשון ומהנה במיוחד הסתיים ב-19:27 לנהריה. הקצב הגבוה המשיך גם ברבע השני, קוק תפר שלשה וצימק ל-36:28, ווטרס הגיב מנגד וקולושוב עם שלשה ראשונה שוב החזיר את היתרון הדו ספרתי, 30:43. אך שאז נס ציונה יצאה לריצת 0:9 ונהריה ירדה למחצית עם 41:47.

דני פרנקו הוביל את נהריה לגמר ראשון (דני מרון)

נס ציונה הגדילה את הריצה עד ל-0:13 ומצאה את השוויון לאחר סל של ג'ף וויטי, 48:48. הקצב המשוגע המשיך והיה תורה של נהריה לצאת לריצת 0:10 משלה והגדילה את הפער לדו ספרתי. חמש נקודות של ג'רל מקניל ודאנק של קולשוב קבעו 54:69

ברבע האחרון נס ציונה שוב הגבירה את הקצב וצמצמה ל-71:70. איתי שגב הוריד מעט את מפלס הלחץ בנהריה עם ארבע נקודות רצופות, ושתי שלושות של גפני ו-ווטרס קבעו 74:83. לקראת הסיום נרשם רגע מכוער כשטל דן נגח בווטרס ומקניל התערב ודחף את טל דן. שני השחקנים הורחקו. נהריה שמרה על היתרון עד הסיום ועלתה לראשונה לגמר גביע המדינה בזכות 86:91 על נס ציונה.


עימות מכוער בסיום המשחק (דני מרון)


(דני מרון)

טל דן ומקניל הורחקו (דני מרון)

הופעה אקרובטית בהיכל מנורה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי