תמיר בלאט בספק למכבי תל אביב, ארון ג'קסון מחוץ לסגל הצהוב

תמיר בלאט
תמיר בלאט | אודי ציטיאט

רכז הפועל ירושלים פצוע בכתפו, האדומים יערכו טקס לאמארה סטודמאייר ויתלו את דגל הזכייה בגביע המדינה. האמריקאי לא נרשם אצל האלופה. קטש: "שמח שיהיה קהל, המשחק תופס את הקבוצות כשהפוקוס במאבקים אחרים"

(גודל טקסט)

המחזור ה-21 בליגת העל בכדורסל יגיע מחר (ראשון) לשיאו עם קרב הענקיות בין הפועל ירושלים למכבי תל אביב. שתי הקבוצות מגיעות אחרי שבוע עמוס שבו לא רק שיחקו גם במסגרת המקומית וגם בזו האירופית, אלא גם התעסקו בבהלת הקורונה שגרמה ללא מעט בעיות בכל הנוגע לכניסת קהל למשחקי הבית שלהן. כזכור, משרד הבריאות אישר כניסה של 9,000 צופים למשחק, בכפוף להפרדה וריווח בין הגושים ביציע.

הפרט הפיקנטי ביותר לקראת המפגש בין שתי הגדולות של הכדורסל המקומי הוא כמובן חזרתו של אמארה סטודמאייר לארנה, לראשונה מאז שהצטרף לשורות האלופה לאחר שכיכב בעבר במדים האדומים. הסנטר המתאזרח יזכה לטקס הוקרה ויקבל זר פרחים מקבוצתו הקודמת בישראל. הפועל ירושלים תתלה לפני פתיחת המשחק את דגל הזכייה בגביע המדינה על תקרת האולם.

הקבוצה מהבירה, שלפני שמונה ימים ניצחה 112:115 את הפועל חולון במשחק השלמה, וביום רביעי האחרון גברה 78:91 על פריסטרי במסגרת ליגת האלופות של פיב"א, תיאלץ ככל הנראה להסתדר ללא תמיר בלאט שערך אימון חלקי ומוגדר בספק להתמודדות בשל כאבים בכתפו. המאמן עודד קטש רשם את שלווין מאק בסגל למשחק, כאשר ג'ון הולנד ועמנואל טרי נותרו בחוץ.

סטודמאייר. ביקור ראשון בארנה כשחקן אורח (עדי אבישי)
סטודמאייר. ביקור ראשון בארנה כשחקן אורח (עדי אבישי)

קטש דיבר על השבוע שעבר על קבוצתו: "כל הסיפור עם הקורונה גרם למשחק מוזר נגד פריסטרי. אני שמח שמחר תהיה כמות יפה של קהל. קשה לשחק ללא קהל, הכל נראה פחות טוב ומרגיש פחות מרגש. זו הסיבה שחששתי מהמשחק מול פריסטרי. משחק כמו ירושלים – מכבי, שהוא תמיד מעניין, תופס את שתי הקבוצות כשרוב הפוקוס שלהן במאבקים אחרים – אבל הוא משמעותי וחשוב לאוהדים, כך שנרצה להיראות טוב".

באשר למצב הסגל הוסיף מאמנה של מחזיקת הגביע: "תמיר בלאט בספק למחר, לא יודע עד כמה הוא יוכל לשחק. במשחק הקודם הוא חטף מכה רצינית בכתף אחרי חמש שניות ולכן היינו צריכים לרשום את שני הרכזים שלנו. ג'ייקובן בראון סחב עייפות מסוימת, סך הכל כולם בריאים".

קטש. ייאלץ להסתדר ללא בלאט (דני מרון)
קטש. ייאלץ להסתדר ללא בלאט (דני מרון)

מהעבר השני, הצהובים מגיעים לאחר שבוע שכלל שלושה משחקים – זה התחיל עם 76:99 קליל על גלבוע/גליל, נמשך עם ניצחון אדיר 75:77 על מוליכת היורוליג אנדולו אפס ותם בהפסד מאכזב, 92:76 לכוכב האדום בלגרד אתמול. מי שנשאר מחוץ לסגל למחר הוא ארון ג'קסון.

יאניס ספרופולוס אמר לקראת המשחק: "זה משחק חשוב, אנחנו צריכים להיות מרוכזים כי לירושלים יש קבוצה טובה. אנחנו מגיעים אחרי שני משחקים ברצף, אבל צריכים לשחק במלוא האנרגיות. שתי הקבוצות מכירות אחת את השנייה, אם נעשה את המיטב על הפרקט אני מאמין שננצח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי