"חטפנו בוקס לפנים": במכבי ת"א מסכמים ערב עגום בירושלים

שחקני מכבי תל אביב
פתיחה טובה בדרך לשמור על התואר | דני מרון

כהן לא מתרגש משלושת ההפסדים לירושלים, אבל מודאג מהתפשטות הקורונה: "הפכנו לפושעים בגלל ששיחקנו". ספרופולוס: "שמחנו מהעלייה לפלייאוף וקשה לחזור לריכוז תוך יומיים"

(גודל טקסט)

למשך חלק גדול מ-40 הדקות ששוחקו אתמול (ראשון) בהיכל פיס ארנה, מכבי תל אביב שימשה תפאורה להצגה של הפועל ירושלים. הצהובים חטפו שיא עונתי שלילי של 39 נקודות ברבע הראשון, ספגו מטח שלשות כפי שקרה להם בבלגרד, נראו חסרי אנרגיות ונוצחו כמעט בכל מאבק על כדור אבוד. זה נגמר בהפסד 98:87, השלישי בארבעה מפגשים העונה נגד מחזיקת הגביע – ואם בזירה האירופית האלופה חזרה למרכז הבמה העונה, דווקא בליגה נראה שהיא רחוקה מלשלוט ביד רמה.

מי שלא נהנה מהביקור הראשון שלו בארנה כשחקן אורח, מעבר להפסד, הוא אמארה סטודמאייר. הסנטר קיבל זר פרחים מאנשי קבוצתו לשעבר, אך הטקס לכבודו נעשה על רקע שריקות בוז צורמות מצד אוהדי הפועל ירושלים, שגם הרבו לקלל אותו במהלך הפסקת המחצית. את הערב סיים המתאזרח יהושפט עם שתי נקודות בלבד וכשהוא נאלץ לנטוש את המשחק לפני סיומו בעקבות שבר באף שספג במהלך המשחק נגד הכוכב האדום.

"זה הפסד מאכזב מאוד עבורנו, חטפנו בוקס לפנים מהרגע הראשון", סיכם ג'ייק כהן, "ירושלים פתחה עם המון אנרגיות ונקלענו לפיגור. נלחמנו בסיום, אבל הם קבוצה טובה מאוד ואם אתה מאפשר להם לפתוח פער כזה, מאוד קשה לחזור. לא שיחקנו טוב במשחקים האחרונים, אבל למזלנו אנחנו במרץ ויש זמן להשתפר. מקווים לעשות את זה ולחזור לדרך שמאפיינת את מכבי".

סטודמאייר. לא נהנה מביקורו הראשון בארנה בצהוב (דני מרון)
סטודמאייר. לא נהנה מביקורו הראשון בארנה בצהוב (דני מרון)

התעוררות מאוחרת של סקוטי ווילבקין ודני אבדיה, שקלעו יחד 18 נקודות ברבע האחרון, עזרה לצמצם מעט את ההפרש על לוח התוצאות, שהגיעו בשיאו ל-27 נקודות, אך הפער השתקף הרבה יותר על הפרקט. כאמור, אחרי הפסד חד צדדי לכוכב האדום שבו אפשרה לסרבים לקלוע 13 שלשות ב-56.5% אחוזי דיוק, אתמול ספגה מכבי תל אביב 11 סלים מעבר לקשת רק במחצית הראשונה, בה דייקה ירושלים ב-69%. "לא עשינו הגנה טובה בשני המשחקים האחרונים. זה יכול לקרות. זה היה המשחק השלישי שלנו בחמישה ימים, זה לא תירוץ – זו המציאות. אלה משחקים תובעניים מבחינת אנרגיות וזה מה שהיה חסר לנו היום, זה הגורם המכריע", הסביר יאניס ספרופולוס.

כזכור, מכבי תל אביב נכנעה לירושלים בשני משחקי נוקאאוט העונה ואחרי הפסד נוסף לאדומים, יכול להיות שהיא צריכה להתחיל לדאוג ממפגש אפשרי איתם בשלבים מתקדמים יותר של העונה. מלבד טאריק בלאק הפצוע וארון ג'קסון שלא נרשם אמש, אף שחקן בסגל הצהוב לא אמור לחזור לקראת משחקי ההכרעה בזירה המקומית ובהתחשב בכך שסבלה פעם נוספת מג'ייקובן בראון והפסידה 41:30 בכדורים החוזרים, ייתכן שיש לאלופה בעיית מאצ'-אפ נגד החבורה של עודד קטש.

כהן לא התרגש מהמאזן העונתי נגד היריבה הגדולה: "הם ניצחו אותנו כמה פעמים השנה, אבל בכנות, אני לא חושב שמישהו בקבוצה שלנו חושב על זה. לא אכפת לי אם אנחנו הפייבוריט או האנדרדוג, אני מנסה לנצח בלי קשר לתוצאות שהיו בינינו בעבר, זה לא פקטור. ננסה להשתפר ממה שקרה הערב וכשנפגוש אותם שוב, אני אנסה לנצח אותם כפי שעשיתי הערב".

כהן (במרכז). מכבי חטפה בוקס לפנים (דני מרון)
כהן (במרכז). מכבי חטפה בוקס לפנים (דני מרון)

כשמסתכלים על כך ששני ההפסדים הצורמים האחרונים הגיעו דווקא לאחר ניצחון גדול על אנדולו אפס, שהבטיח את המקום בפלייאוף היורוליג, נדמה שהצהובים הורידו מעט את הרגל מהגז אחרי ההעפלה לשלב ההצלבה. "לא מאמין שנרגענו, אבל שחקנים הם בני אנוש. זה נורמלי להיות שמחים על העלייה לפלייאוף אחרי חמש שנים וקשה לחזור לריכוז מלא בתוך יומיים. אולי זו גם הסיבה לכך שהיינו פחות אגרסיביים ולא שמרנו טוב", הודה ספרופולוס.

ואולי הסיבה למעידות טמונה דווקא בסערת הקורונה אשר פוקדת גם את הקבוצה מתל אביב, שהתמודדה בשבוע האחרון עם אירוח משחק יורוליג לעיני אולם חצי ריק, עם ביקורות על כך שהייתה אמורה לשהות בבידוד באותו זמן לאור הנחיות משרד הבריאות ועם סימני השאלה בנוגע למיקום המפגש עם באסקוניה הספרדית, שעדיין לא ידוע האם תורשה להיכנס לישראל ובאיזו מתכונת.

"כמובן שאני מודאג", סיפר כהן, "זה משהו שלא חוויתי מעולם וכך גם כל אחד אחר. נראה שהפכנו לפושעים בגלל ששיחקנו בשבוע שעבר. יש המון הסחות דעת ובלאגן. הייתה לזה השפעה על המשחק, אך לא אשתמש בקורונה כתירוץ".

על ההכנות המלאות בחוסר ודאות לקראת באסקוניה הוסיף הקפטן: "קשה להגיד איך מתמודדים. זה לא משהו שאפשר לפתור בעבודה קבוצתית, זה נגיף. אנחנו מקווים שאף אחד לא יידבק בו, שיצליחו להשתלט עליו ונוכל להמשיך בחיים שלנו ולשחק את המשחק שאנחנו אוהבים".


ערב עגום בבירה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי