בצל התפשטות נגיף הקורונה: כך ליגת העל בכדורסל תמשיך להתקיים

אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב | דני מרון

משרד הספורט אישר כי המשחקים יערכו כסדרם, תחת מגבלת צופים. יו"ר המנהלת שמואל פרנקל בירך: "שמח שאנחנו יכולים להמשיך, דווקא עכשיו". ומה יקרה לו שחקנים ייכנסו לבידוד?

(גודל טקסט)

אחרי המשחק המרכזי של המחזור ה-21 בין הפועל ירושלים למכבי תל אביב בארנה, מנהלת הליגה בכדורסל קיבלה היום (שני) הנחיות ברורות ממנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי ומהמשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו, על פיהן, משחקי ליגת העל יוכלו להימשך כסדרם כל עוד מספר הצופים יגיע עד 5,000 בלבד.

כאמור בליגת העל בכדורסל מספר המושבים ב-10 מגרשים הם מתחת ל-5,000 כך שהם עומדים בדרישה ובמשחקים שיתקיימו בשני המגרשים הגדולים יותר, היכל מנורה מבטחים בתל אביב והארנה בירושלים, מספר הצופים יוגבל ל-5,000.

במכתב שנשלח ממשרד הספורט נכתב בין היתר: "לאור העלייה במספר הנדבקים והעובדה שיש נדבק שטרם ברורה סיבת ההידבקות, סוכם כי אין שינויים מסיכום הפגישה אתמול וכי לא יהיו יותר מ-5,000 איש בסך הכל. מבוטל עניין החציצה בין היציעים ועד 4,500 איש בכל יציע, כי אם 5,000 בסך הכל.

בנוסף, מנהלת הליגה העבירה מספר הנחיות נוספות לקבוצות הליגה: אם קבוצה מסוימת מודיעה על שחקן או שניים אשר נמצאים בבידוד, משחקה של הקבוצה לא יידחה אלא אם כן בהסכמת הקבוצה היריבה והמנהלת. אם בקבוצה מסוימת יש יותר משני שחקנים אשר נמצאים בבידוד, משחקה של הקבוצה יידחה גם ללא הסכמת הקבוצה היריבה. עוד הועברו לידי הקבוצות תקנות משרד הבריאות בכל הקשור לשמירה על היגיינה וצורף גם תרגום באנגלית עבור השחקנים והמאמנים הזרים.

יו"ר מנהלת ליגת העל שמואל פרנקל בירך על ההחלטה: "אני שמח שאנחנו יכולים להמשיך ולקיים את משחק ליגת העל. חשוב דווקא בימים כאלה, שנמשיך את הליגה ונתרום ולו במעט לרומם את מצב הרוח של האוהדים. ראינו אתמול בירושלים, עד כמה היה חשוב לקיים את המשחק ואת האווירה המיוחדת למרות משבר הקורונה מסביב, כמובן שנמשיך לעקוב אחרי הנחיות משרד הבריאות ונפעל לפיהן".


אוהדי הפועל ירושלים, כמות הצופים בארנה תוגבל (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי