הנבחרות הצעירות ישובו לפעילות, שתי נציגות לישראל בליגת האלופות גם ב-2020/21

דני אבדיה, תמיר בלאט
דני אבדיה, תמיר בלאט | עדי אבישי

בשורות טובות: החל מיום ראשון ישובו הנבחרות הצעירות לאימונים (גילאי 14 עד 18) תחת ההנחיות החדשות של משרד הבריאות. לגבי הצ'מפיונס-ליג: קבוצה אחת תעפיל אוטומטית לשלב הבתים, השנייה תשחק במוקדמות

(גודל טקסט)

בכדורסל הישראלי ממשיכים לראות את האור בקצה המנהרה. בזמן שמשרד הבריאות נתן אור וירוק ונראה שעונת 2019/20 תחודש, הגיעו היום (חמישי) שתי בשורות נוספות. הנבחרות הצעירות ישובו לפעילות ביום ראשון הקרוב, וגם בעונה הבאה יהיו לישראל שתי נציגות במפעל ליגת האלופות.

אחרי שאיגוד הכדורסל החזיר את כל מחלקות הנוער בארץ לפעילות והצעירים הגיבו בהתלהבות רבה – המועדונים דיווחו על אחוזי התייצבות גבוהים, הצע'ד הבא יהיה השבת הנבחרות הצעירות, בהתאם להנחיות משרד הבריאות כמובן.

ביום ראשון הקרוב יחזרו להתאמן שש נבחרות בגילאים שונים – מגיל 14 ועד 18 וכן פרויקט "מוריםחיילים". כל שכבת גיל תחולק לשתי קבוצות קבועות של עד שמונה שחקנים ומאמן קבוע, כך לפי המתווה. בנוסף, כל נבחרת תקיים שלושה אימונים מדי שבוע ואימון כושר בחדר חיצוני או מחוץ לאולם עם מאמן הכושר לפני האימון במגרש.

כל קבוצה תגיע לאימון שלה בלבד, ללא חדרי הלבשה וללא מפגש עם הקבוצה השנייה בכדי למנוע התקהלות, ולכל שחקן יהיה ציוד משלו – תיק, בקבוק ומגבת קבועים באולם ישהו רק המאמן ופיזיותרפיסט האיגוד ימנה אחראי קורונה שיאסוף הצהרות בריאות מהשחקנים לפני כל אימון ויהיה אחראי על הטיפול בנושא, כמו בענף הכדורגל. כמובן ששחקן עם חום לא יורשה להתאמן וישלח הביתה.

שחקני הפועל ירושלים (דני מרון)

באגף הנשים תתחדש ב-14 בחודש פעילות הנבחרת הבוגרת, שתכלול את שחקניות הסגל הבוגר ושחקניות מנבחרת העתודה, תחת המאמן הראשי אלי רבי וטל נתן מנהל האגף המקצועי שהוא גם מאמן נבחרת התעודה. גם כאן החלוקה תהיה לקבוצות קטנות והאימונים יהיו באופן רציף לאורך השבוע כולו. נבחרות ישראל הצעירות ( נערות, קדטיות ואתנה עד גיל 14) יחלו את הכנותיהן לאליפות אירופה 2021 לפי תכנית שיגיש האגף המקצועי לנשים החל מחודש יוני.

בנושא אחר, במכתב שהגיע היום לידי איגוד הכדורסל נמסר כי גם בעונה הבאה 2020/21 לישראל יהיו לפחות שתי נציגות במפעל ליגת האלופות, המפעל הבכיר של פיב"א לקבוצות. הקבוצה בעלת הדירוג הגבוה ביותר תעפיל ישירות לשלב הבתים והשנייה תשחק בשלב המוקדמות. בכל מקרה, שתי הקבוצות יהיו מבין ארבע הראשונות עם סיום העונה בליגה. כמו כן, הליגה שומרת לעצמה עוד ארבעה מקומות ככרטיסים חופשיים. העונה שיחקה במפעל הפועל ירושלים שהגיעה לשלבים המתקדמים וכן הפועל חולון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי