פוגצ'אר זכה רשמית בטור דה פראנס, ניב עשה היסטוריה לישראל

טאדיי פוגצ'אר | Stuart Franklin/Getty Images

אחרי שביצע מהפך אדיר על חשבון רוגליץ' בקטע ה-20, הסלובני עלה על הפודיום בפריז וזכה במירוץ היוקרתי. הרוכב מסטארט אפ ניישן הפך לישראלי הראשון שמסיים את התחרות הגדולה. טרופר: "גאווה. סמל של מצוינות"

(גודל טקסט)

אחרי הדרמה הגדולה שהתרחשה אתמול (שבת) בקטע ה-20 של הטור דה פראנס, בה טאדיי פוגצ'אר השלים מהפך אדיר בצמרת, על חשבון פרימוז' רוגליץ', והבטיח את זכייתו במירוץ. הערב, בקטע האחרון, כל מה שנותר הוא להפוך את הזכייה לרשמית בטקס הפודיום המסורתי בבירה פריז.

פוגצ'אר, הרוכב מקבוצת איחוד האמירויות, יציין מחר את יום הולדתו ה-22, הפך לצעיר ביותר שזוכה בטור מאז הנרי קורנה, שזה אי שם ב-1904. בנוסף, הוא הפך גם לראשון מאז 1983 שזכה בטור דה פראנס בפעם הראשונה בה הוא מתחרה בו.

"זה מרגיש נפלא לעמוד על המדרגה העליונה של הפודיום. מעולם לא חשבתי שאהיה כאן. זו הייתה הרפתקה מדהימה בת שלושה שבועות. מודה לכל מי שהיה מעורב בהכנה שלי" סיכם פוגצ'אר בהתרגשות לאחר הנפת הגביע.

טאדיי פוגצ'אר, פרימוז' רוגליץ' | Tim de Waele/Getty Images

בזווית הישראלית, גיא ניב עשה היסטוריה כבר הפך לרוכב הישראלי הראשון שמסיים את המירוץ הקשה בעולם. ניב השלים כ-3,500 קילומטרים במהלך השבועות האחרונים, והגיע לפריז בצורה חלקה ובטוחה, תוך כדי שהוא נמנע מפציעות.

מיד לאחר שהשלים את הטור, שר הספורט חילי טרופר שיבח את ניב וסיפר: "גיא הוא הרוכב הישראלי הראשון שמסיים את מירוץ הטור דה פראנס וזו גאווה גדולה לישראל".

"הוא עשה זאת יחד עם קבוצת סטארט-אפ ניישן בראשות סילבן אדאמס, שמצליחה בכל פעם להביא את רוכביה להישגים חדשים. גיא הוא סמל של מצוינות. גיא, כולנו גאים בך ומחכים לחגוג איתך כאן בארץ, כל הכבוד!".

גיא ניב | בטיני פוטו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי