סטרלינג וסאנצ'ו צפויים לפתוח בחוד של אנגליה נגד מונטנגרו

ראחים סטרלינג עם ג'יידון סאנצ'ו
ראחים סטרלינג עם ג'יידון סאנצ'ו | AFP

אחרי ה-0:5 על צ'כיה, סאות'גייט ושחקניו יתארחו אצל נבחרתו של בצ'יראיי (שני 21:35, ספורט4). המאמן: "לקחתי דוגמה מפרגוסון על טיפול בצעירים". וגם: רונאלדו ופורטוגל יארחו את סרביה, צרפת תפגוש את איסלנד

(גודל טקסט)

חלון הנבחרות מתקרב לסיומו, ומחר (שני) ייערך היום הלפני-אחרון במשחקי מוקדמות היורו 2020 כשאנגליה תתארח במונטנגרו, פורטוגל תארח את סרביה וצרפת תארח את איסלנד במשחקים המעניינים יותר.

בית א'
מונטנגרו – אנגליה (21:35, בספורט4)
אנגליה יצאה לדרך במוקדמות היורו עם 0:5 ענק על צ'כיה, והיא רוצה להיות מושלמת גם אחרי המשחק בחוץ נגד מונטנגרו, שסיימה ב-1:1 נגד בולגריה. בארבעה מפגשים ביניהן בעבר, מונטנגרו עדיין לא ניצחה (3 תיקו והפסד). גארת' סאות'גייט מקווה שהצעירים בקבוצה שלו יישארו עם הרגליים על הקרקע: "אני זוכר כל הזמן איך אלכס פרגוסון טיפל בזמנו בראיין גיגס כשהיה צעיר מאוד ואני לוקח ממנו דוגמא איך לעשות זאת עם ג'יידון סאנצ'ו וקאלום הדסון-אודוי. למרות שהם לא שחקנים שלנו ביום יום, יש לנו את האחריות לשמור עליהם".

בסגל של אנגליה למשחק נגד צ'כיה היו שישה שחקנים מתחת לגיל 24 ועוד צעירים פצועים שנוצרו בחוץ כמו מרקוס ראשפורד, לוק שואו, טרנט אלכסנדר-ארנולד וג'ו גומז. סאות'גייט רמז כי הוא לא שומר מקומות בהרכב לשחקנים כמו ג'סי לינגארד שהכריזו על עצמם פצועים ולא נכללים בנבחרת. לדבריו: "בקשר ללינגארד הופתעתי שלא הגיע למחנה הנבחרת וכנראה שהוא לא הרגיש מספיק כשיר ורצה מנוחה. במקרה שלו אני מכיר אותו שנים ויודע מה התרומה שלו, אבל במקרים אחרים יש לנו תחרות בריאה על החולצות". ראחים סטרלינג שכבש שלושער במשחק הראשון נגד צ'כיה צפוי לשחק, כמו גם סאנצ'ו מדורטמונד שיחגוג את יום הולדתו ה-19 ויקווה לכבוש ביום ההולדת.

סטרלינג וסאנצ'ו. הנבחרת האנגלית מתבססת על צעירים (AFP)
סטרלינג וסאנצ'ו. הנבחרת האנגלית מתבססת על צעירים (AFP)

במונטנגרו, סטיבן יובטיץ' ממונאקו וסטפן סאביץ' מאתלטיקו מדריד פצועים. מגן הכוכב האדום בלגראד פיליפ סטויקוביץ' הביע רצון לעבור לשחק בפרמיירליג, שם משחק חברו אלכסנדר מיטרוביץ'. סטויקוביץ' היה שותף לניצחון קבוצתו על ליברפול 0:2 בליגת האלופות העונה ואמר על אנגליה: "הם הרשימו אותי גם במונדיאל, ולא איכפת לי מה אחרים אומרים".

במשחק נוסף בבית: קוסובו – בולגריה (21:45). מפגש ראשון אי פעם בין הנבחרות ודרבי בלקני חדש. לקוסוברים זהו המשחק הראשון במפעל. במשחק ידידות נגד דנמרק הם הרשימו עם תיקו 2:2.

בית ב'
פורטוגל – סרביה (21:35, שידור ישיר בספורט2)
כריסטיאנו רונאלדו לא כבש נגד אוקראינה בזכות יכולת מצוינת של שוער שחטאר דונייצק אנדריי פיאטוב, שנעל את השער. דבר דומה מקווה לעשות שוער סרביה ואייבר הספרדית מרקו דימיטרוביץ', שתסכל את הגרמנים בתיקו 1:1 במשחק ידידות. פרדראג ראיקוביץ' אמור לשבת שוב על הספסל. מאמן פורטוגל פרננדו סנטוס סומך על העובדה שפורטוגל תמיד מתחילה חלש את שלב המוקדמות ואחרי ה-0:0 נגד האוקראינים מקווה לניצחון באיצטדיון האור של בנפיקה. הקישור של פורטוגל, שכולל את וויליאן, רובן נבס וז'ואאו מוטיניו, עשוי להשתנות. אולי קשר בנפיקה פיצי ישתלב. ז'ואאו פליקס, שציפה למשחק הבכורה שלו, פצוע ולא ערך אימון מלא בפורטוגל. המאמן סנטוס אמר שסיכוייו לשחק הם 50%. "נראה שיש לו דלקת, אבל לא נסכן אותו סתם".

רונאלדו. לא מצא את הרשת במשחק הראשון (AFP)
רונאלדו. לא מצא את הרשת במשחק הראשון (AFP)

במשחק נוסף: לוקסמבורג – אוקראינה (21:45). לוקסמבורג ניצחה את ליטא 0:1 במשחק הראשון ותנסה להפתיע בבית.

בית ז'
צרפת – איסלנד (21:45)
צרפת מקווה לנצח את איסלנד אחרי ניצחון 1:4 מרשים על מולדובה במשחק הראשון בבית. הצרפתים הביסו את איסלנד 2:5 ברבע הגמר ביורו 2016 וסיימו ב-2:2 במשחק ידידות נגדם באוקטובר. אוליביה ז'ירו ימשיך לקבל צ'אנס אחרי שכבש את השער השלישי לצרפת נגד מולדובה ומאמנו דידייה דשאן אמר שז'ירו רוצה לשחק יותר בצ'לסי. "כשהוא משחק בליגה האירופית הוא תמיד כובש ולא מתייחסים אליו בצורה הוגנת בצ'לסי מהבחינה הזאת. כל עוד אני אזמן אותו, הוא יכול להמשיך לשחק ולכבוש".

ז'ירו כבש עד כה 34 שערים ב-88 משחקים במדי הנבחרת, והוא מדורג שלישי ברשימה לצד דויד טרזגה. אם יבקיע, יעלה למקום שלישי לבדו. רק מישל פלאטיני (41) ותיירי הנרי (51) מקדימים את השניים כשיאני השערים בטריקולור. ז'ירו אמר שהוא מתכוון לפרוש מהנבחרת אחרי היורו הקרוב. צרפת תעלה כנראה בוודאות לטורניר, ואז תהיה לו הזדמנות אולי לעבור את פלאטיני. המגן לוקה דין עזב את הנבחרת בגלל פציעה וחזר לאברטון.

ז'ירו. מטפס ברשימת הכובשים הצרפתים (AFP)
ז'ירו. מטפס ברשימת הכובשים הצרפתים (AFP)

קשר אברטון ואיסלנד גילפי סיגורדסון טען: "ברור שאנחנו יכולים להפתיע את הצרפתים. ניצחנו את אנדורה, אבל שיחקנו ב-70-80% יכולת כדי שיהיה לנו כוח נגד צרפת". חלוץ מכבי תל אביב לשעבר וידאר קיארטאנסון, שעבר בהשאלה להמרבי השבדית, כבש ב-0:2 על אנדורה ואמר: "בכדורגל הכל אפשרי ואנחנו באים לנצח".

במשחקים נוספים בבית: טורקיה – מולדובה (19:00), אנדורה – אלבניה (21:45)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי