סאות'ג'ייט: "הם ממש לא פלקטים, השנים הטובות עוד לפניהם"

דקלאן רייס, מייסון מאונט
דקלאן רייס, מייסון מאונט | IAN KINGTON/AFP/Getty Images

מנג'ר נבחרת אנגליה, שהגיל הממוצע בסגל שלו הינו 25 בלבד, החמיא לחבורה הצעירה: "הם מקבלים הזדמנות כי הם ראויים לה. באמת יש להם כישרון". מאונט שערך הופעת בכורה: "הכל קרה כל כך מהר, זה מטורף"

(גודל טקסט)

נבחרת אנגליה לא התקשתה אמש (שבת) להביס בביתה 0:4 את בולגריה, משחק בו הארי קיין כבש שלושער וגם בישל לראחים סטרלינג בסיוע ההגנה האורחת, אבל עבור מנג'ר שלושת האריות, גארת' סאות'גייט, היו אלה שחקנים אחרים שעשו לו את היום – ואלה דווקא השחקנים הצעירים של הנבחרת, ביניהם מייסון מאונט שעלה אתמול מהספסל להופעת הבכורה שלו רק בגיל 20.

בזמן שכולם חגגו עם קיין את השלושער שלו, חלוץ טוטנהאם הגיע ל-25 שערים בנבחרת ב-40 הופעות בלבד וכך עקף את ג'ף הרסט וכמעט השתווה לגארי ליניקר שב-40 הופעותיו הראשונות כבש 27 שערים, המאזן הטוב ביותר של אנגלי, המנג'ר סאות'גייט שיבח את החבורה הצעירה: "הדבר הכי חשוב שהם מוזמנים לסגל, משחקים ולא משמשים כפלקט. הם בסגל ומקבלים את ההזדמנות כי הם ראויים לזה".

ממוצע הגיל בסגל של סאות'גייט עומד על 25 בלבד ואחרי שג'יידון סאנצ'ו זכה להזדמנות כבר בגיל 19, דקלאן רייס (שגם פתח אתמול) כבר עם ארבע הופעות במאזנו בגיל 20 וגם תמי אברהם ואחרים זכו בגיל צעיר מאוד לקבל את ההזדמנות, אתמול היה זה תורו של מאונט הצעיר, משחקניה הבולטים של צ'לסי העונה שבשנה שעברה עוד שיחק בדרבי קאונטי מהצ'מפיונשיפ.


מאונט נכנס לבכורה. סאות'ג'ייט לא חושש לשלב את הכישרונות (Richard Heathcote/Getty Images)

"מייסון כבר מופיע העונה בצ'לסי וגם השבוע באימונים וגם במשחק לאחר שנכנס – הוא שחקן שממש מאיים על המקום של חבריו בהרכב. זה מאוד מעודד לראות אותו. מדובר בבחורים צעירים שהשנים הכי טובות עוד לפניהם ועלינו לשלב אותם בצורה הדרגתית, במקביל לכך שנמשיך לנצח ונשלב אותם בזמן הנכון. עבור אוהדי אנגליה זו צריכה להיות בשורה לדעת שיש להם שחקנים כמו מייסון וכמו ג'יידון שיכולים להיכנס ולהשפיע. זה לא רק שהם טובים מנטלית, באמת יש להם כישרון – הם עוד רוצים להשתפר והדברים תלויים רק בהם".

ומה היה למייסון מאונט לומר לאחר הופעת הבכורה? "הגשמתי חלום היום. חיכיתי הרבה זמן כדי שאוכל לומר ששיחקתי בנבחרת אנגליה", סיפר בהתרגשות הקשר הצעיר של צ'לסי, "זו הזדמנות פז שקיבלתי ואני כל כך גאה ומאושר. גם המשפחה שלי גאה כל כך, הכל קרה מהר! לא הייתי עצבני, אלא נרגש לעלות לדשא. אהבתי כל דקה ששיחקתי. בכלל, החודשים האחרונים היו מטורפים מבחינתי כי הכל קרה כל כך מהר ואהבתי כל רגע. אני נהנה ללמוד בכל יום מהשחקנים בצ'לסי ובנבחרת".

אנגליה בפסגת הבית בזכות מאזן מושלם בתום שלושה משחקים, נקודה מעל קוסובו ושלוש מעל צ'כיה אפילו שהיא עם משחק חסר, בדרכה הבטוחה ליורו 2020. הארי קיין סיכם את הערב והתייחס לכך שעקף את הרסט: "זה תמיד עושה אותך גאה לדעת שהעבודה הקשה משתלמת. אני מקווה שאוכל להמשיך להבקיע שערים עוד הרבה שנים, בוודאי כל עוד אמשיך ללבוש את חולצת נבחרת אנגליה אמשיך לעשות את הכל כדי להבקיע. כשאתה משחק עם שחקנים כמו רז (רחים סטרלינג) וראשפורד אז אתה מגיע להמון מצבים, הם כל כך טובים באחד על אחד וזוכים בפנדלים, אז אני צריך להיות מוכן לכל הזדמנות שיכולה לצוץ בכל רגע".


סטרלינג וקיין. כבשו ובישלו אחד לשני (Julian Finney/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי