סנטוס: "רונאלדו הטוב בעולם", בספרד פירגנו: "מלך הנבחרות!"

שחקני נבחרת פורטוגל חוגגים
שחקני נבחרת פורטוגל חוגגים | PETRAS MALUKAS/AFP/Getty Images

קפטן אלופת אירופה ממשיך לשבור שיאים עם הרביעייה שכבש אתמול כשהפך לכובש המצטיין בתולדות מוקדמות היורו עם 25 שערים. מאמנו הוסיף: "הוא אף פעם לא נגמר". כל התגובות והמספרים מעוד ערב למזכרת

(גודל טקסט)
לאחר פתיחה מהוססת של קמפיין מוקדמות יורו 2020, אלופת אירופה העבירה הילוך. זה התחיל ביום שבת עם הניצחון 2:4 בסרביה ונמשך אתמול (שלישי) עם ניצחון 1:5 בליטא. מי זוכר בכלל שעד הדקה ה-62 לוח התוצאות הראה 1:1. המשחק הבא של פורטוגל יהיה נוח במיוחד – כשלוקסמבורג תגיע לליסבון וכעבור שלושה ימים הנבחרת של פרננדו סנטוס תצא לאוקראינה במה שמסתמן כקרב על המקום הראשון. אבל עם כל הכבוד, הסיפור אתמול, כמו תמיד – היה כריסטיאנו רונאלדו.


הפורטוגלי כבש רביעייה נפלאה, השנייה שלו בקריירה במדי הנבחרת (ועשירית בקריירה), והמשיך לשבור שיאים. זו הייתה הפעם ה-54 בה הוא כובש שלושער. הוא הגיע ל-93 שערים במדי הנבחרת, רחוק רק 16 מעלי דאי האירני, השחקן שכבש הכי הרבה שערים במדים הלאומיים. הוא מצא את הרשת נגד לא פחות מ-40 יריבות שונות, 75 משעריו היו במשחקים רשמיים ורק עשרה מתוך ה-93 הגיעו מהנקודה הלבנה. הוא כבש מספר שערים כפול מהכובש השלישי בטיבו של פורטוגל – פאולטה (46 שערים). רונאלדו הוא מלך השערים בשלבי מוקדמות היורו עם 25 שערים, שניים יותר מהאירי רובי קין.


רונאלדו התראיין בסיום המשחק ואמר בחיוך: "אני מרגיש נפלא, זו גאווה לייצג את הנבחרת, ברור שעשינו משחק טוב. אני שמח אמוד על כך שניצחנו ולא רק על השערים שכבשתי. הנבחרת השתפרה משמעותית בשנתיים האחרונות, כיף לראות אותה". הקפטן נשאל, איך לא – על כדור הזהב, ואמר: "כמו שאני תמיד אומר, אני לא חושב על הפרסים האישיים, זו תוצאה של עבודה טובה כקבוצה. אבל אני אוהב את הפרסים האלה, לא אשקר".




התקשורת, כמובן – יצאה מגדרה. "מלך הנבחרות!", נכתב על רונאלדו ב"מארקה" הספרדי, "הוא משפר את המספרים המטורפים שלו עם הנבחרת". ב"אס" נכתב: "רונאלדו עם עוד היסטוריה באירופה. הוא רוצה לגעת במאה השערים בנבחרת". באיטליה התמוגו: "תיעוד נוסף של תופעה – ארבעה שערים לרונאלדו נגד ליטא. הרעב לניצחונות לא נגמר. מבחינתו, אפילו יריבה צנועה כמו ליטא זוכה לכבוד הגדול ביותר כאילו מדובר בברזיל". במולדתו היו יצירתיים במיוחד כשבשער עיתון "א-בולה" הציגו את התמונה של המעריץ עם חולצתו מתחנן לסלפי וכתבו: "הנה סניור השערים שלנו".


גם המאמן פרננדו סנטוס פירגן כמובן: "הוא הטוב בעולם, זו הייתה עוד הוכחה מוחלטת. אין אצטדיון בעולם בו הוא לא זוכה למחיאות כאפיים. נסענו לפריז במשחק הראשון שלי כמאמן, והמלון בצרפת היה די נגיש. היו לנו אלף אנשים מחוץ לדלת. אם יש משחק בו הוא לא מבקיע זה לחלוטין מוזר. אנשים אומרים שזה עומד להיגמר? שום דבר לא נגמר. צריך להיזהר כי זה אף פעם לא נגמר".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי