סטרלינג: "עצוב בשביל בולגריה", ראשפורד: "אסור שזה יקרה ב-2019"

ראחים סטרלינג
ראחים סטרלינג | Catherine Ivill/Getty Images

שחקני נבחרת אנגליה סירבו לתת לקללות הגזעניות להכניע אותם והמנג'ר סאות'גייט הבהיר: "הכדורגל שלנו דיבר וניצח". בתקשורת קראו לאופ"א להעניש בחומרה ובכותרות העיתונים נכתב פה אחד: "אנגליה 6, גזענות 0"

(גודל טקסט)
הגזענות אמנם הרימה ראש אמש (שני) בבולגריה, אבל שחקני נבחרת אנגליה היו שם כדי לתת את המכה הראשונה ובוודאי לא האחרונה. זה לא רק שה-0:6 של שלושת האריות היה ההפסד הביתי הכי גדול בתולדות הבולגרים, אלא שגם אופ"א צפויה להתערב ולהעניש באופן חמור ויש בקשות אף לתקדים, בעקבות התנהגות האוהדים הגזעניים שהובילו פעמיים לעצירת המשחק ובעימותים לפני המשחק אף גרמו למותו של אוהד אנגלי.


הרוחות התלהטו הרבה לפני המשחק, מכיוון שעוד לפני הגעתם לסופיה חששו האנגלים מגזענות מצד האוהדים הבולגרים ובהנהגת הקפטן הארי קיין הם הכריזו שכל התנהגות שכזו תוביל לבקשתם מהשופט לעצור את המשחק – וכך אכן היה כשכבר בחצי הראשון נאלץ הקרואטי איבן בבק לעצור את ההתמודדות עקב קללות מכוערות שספגו השחקנים שחומי העור של אנגליה ובראשם ראחים סטרלינג. ראש ממשלת בולגריה כבר קרא הבוקר ליו"ר ההתאחדות להתפטר עקב האירועים הגזענים שחוזרים על עצמם.


כוכב מנצ'סטר סיטי והנבחרת, שכבש אתמול צמד והעלה את מאזנו ל-8 שערים בקמפיין המוקדמות, הפך בשנה האחרונה לאחד ממובילי המאבק בגזענות והוא כלל לא היסס לעקוץ את הבולגרים ברשתות החברתיות, בתגובה לדברי המאמן קרסימיר בלאקוב שטען עוד לפני המשחק כי "אני לא חושב שבעיית הגזענות אצלנו גדולה כמו באנגליה".




"אממממ…אני לא בטוח לגבי זה", צייץ סטרלינג והוסיף גם את דעתו על הקהל הבולגרי: "אני מרגיש עצוב בשביל בולגריה שחבורת אידיוטים מייצגת אותם באצטדיון. בכל מקרה, ניצחנו 0:6 ואנחנו כעת חוזרים הביתה אז לפחות עשינו את העבודה שלנו. נסיעה בטוחה לאוהדים שלנו".


גם בלם אסטון וילה טיירון מינגס, שערך אתמול את הופעת הבכורה שלו בנבחרת, צייץ בנושא: "אני ומשפחתי מאוד גאים בכבוד שזכיתי לייצג את נבחרת אנגליה לראשונה. האירועים המצערים שהתרחשו במהלך המשחק נוהלו היטב ואני גאה בדרך שהדברים נעשו". מינגס תועד על ידי המצלמות כשהוא פונה לקוון ושואל אותו אם הוא שומע את הקללות ולתקשורת הוא אמר לאחר מכן: "דבר ראשון הלכתי לקיין, הוא פנה למנג'ר ומשם זה עבר לשופט הרביעי. לא ירדנו כי נתנו לכדורגל שלנו לדבר וזו הייתה ההחלטה הנכונה לחכות עד המחצית. הקללות הן לא משהו שהשפיע עליי, אני רק עצוב בשביל האנשים שמחזיקים בדעות כאלה".




בלאקוב נשאל על דבריו אחרי ההפסד המשפיל ואמר: "מה שהתכוונתי זה שבליגה הבולגרית אין בעיות גזענות רבות, בוודאי לא לעומת מה שקורה בכדורגל האנגלי – וזה נורמלי מבחינתי, כי זו מדינה ענקית עם אוכלוסיה מאוד מגוונת. אני מבטיח לכם שבבולגריה אין לנו בעיה כזאת".


על המשחק אמר בלאקוב: "אם אנשים רוצים שאתפטר, אעשה זאת. בכל מקרה אני לא חושב שאני הבעיה, אלא שפגשנו נבחרת הרבה יותר חזקה מאיתנו ולא הצלחנו לעשות כלום כדי לעצור אותה".


אנגליה טרם עלתה רשמית ליורו, אבל זה צפוי לקרות בחודש הבא אחרי שהיא השאירה מאחור את ההפסד 2:1 בצ'כיה בסוף השבוע. על כך אמר המנג'ר גארת' סאות'גייט: "אני חייב לתת קרדיט לשחקנים שלי על התנהגותם. הצלחנו להעביר שני מסרים – הראשון הוא שהכדורגל שלנו ניצח והשני הוא שבכל זאת המשחק נעצר פעמיים. היינו בסיטואציה בלתי אפשרית כי אי אפשר לרצות את כולם, אבל דאגנו לכך שהשחקנים שלנו יקבלו את מה שהם רצו. אם היו יכולים לרדת מהמגרש, אבל בחרו לסיים את המחצית הראשונה וראינו שהחצי השני כבר היה רגוע הרבה יותר. הכדורגל שלנו דיבר וניצח".



קיין. 0:6 מוחץ וקשה להתייחס לכדורגל על הדשא (Catherine Ivill/Getty Images)


כאמור היה זה 0:6 גדול של אנגליה בבולגריה, כשמעל כולם בלט קיין עם שלושה בישולים וגם שער שקבע את תוצאת המשחק בדקה ה-85, אבל כותרות עיתוני הבוקר בממלכה עסקו בהתנהגות האוהדים הבולגרים, כשבין השאר נכתב "אנגליה 6 גזענים 0", "אנגליה הביסה את הגזענים", ו-"אנגליה הביסה את הגזענות, אבל כעת תורה של אופ"א לטפל בכך".


חלוץ מנצ'סטר יונייטד מרקוס ראשפורד סיכם: "אסור שדבר כזה יקרה ב-2019. שמעתי שבמחצית הקפטן של בולגריה (איבלין פופוב) הלך לבדו לשוחח עם האוהדים וזה דבר שדורש אומץ".



"אנגליה 6, גזענות 0" (שער העיתון "דיילי מייל", צילום מסך)



שער העיתון "מירור ספורט" (מסך)

"סטאר ספורט" (מסך)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי