רונאלדו לאחר ההעפלה: "מאושר, אך פורטוגל לא פייבוריטית"

שחקני נבחרת פורטוגל חוגגים
שחקני נבחרת פורטוגל חוגגים | JOHN THYS/AFP via Getty Images

אלופת אירופה נשמה לרווחה לאחר שהעלתה ליורו 2020. הקפטן: "אנחנו נבחרת שקשה לדש נגדה, אך העובדה שזכינו בפעם הקודמת לא לטובתנו" המאמן סנטוס: "צריך להיות גאים בשחקנים. המוקדמות היו קשות ממה שציפינו"

(גודל טקסט)

אנחת רווחה גדולה מאוד הורגשה הערב (ראשון) ברחבי פורטוגל, לאחר שהנבחרת הלאומית הבטיחה את ההעפלה ליורו 2020 עם ניצחון קשה בלוקסמבורג. בזמן שסרביה נושפת כל הזמן בעורפה, אלופת אירופה הצליחה למצוא פעמיים את הרשת על המגרש הרעוע – ברונו פרננדש היה הראשון לכבוש, כריסטיאנו רונאלדו הבטיח את הניצחון היקר.

לאחר שריקת הסיום, המאמן המאושר פרננדו סנטוס סיכם: "כל אנשי המדינה צריכים להיות גאים בשחקנים שלנו. זה בהחלט לא היה ניצחון שהגיע אחרי כדורגל מבריק, בעיקר בגלל מצב הדשא, שעד לפני שריקת הפתיחה לא היינו בטוחים כמה ישפיע. אני מאושר עבור המדינה והשחקנים, בגלל שזה היה טורניר מוקדמות הרבה יותר קשה ממה שציפינו".

"המשחק הערב היה סוחט מאוד, במגרש מאוד לא צפוי. בסופו של דבר הצלחנו להסתגל למצב הקשה ולנצח. זו תהיה הפעם ה-11 שלנו בטורניר הגמר של אליפות אירופה, ולכולם יש אמונה גדולה בנבחרת הזו. כמו תמיד, אנחנו מגיעים ליורו כמועמדים לזכייה".

פרננדש.
פרננדש. "צריך להיות גאה בשחקנים האלו" (Octavio Passos/Getty Images)

נשיא פורטוגל מרסלו רבלו דה סוזה שלח את ברכתו: "בשם כל אנשי המדינה, מזל טוב. בעוד שישה חודשים מעכשיו נגן על התואר שלנו כאלופי אירופה!". כובש השער הראשון פרננדש הוסיף: "המשחק היה טוב ביחס לתנאים, ועשינו את המוטל עלינו עם ניצחון חשוב וההעפלה. כל השחקנים שלנו לא מרגישים את הרגליים, אבל עכשיו נוכל להמשיך לעשות דברים גדולים עבור פורטוגל בעתיד".

עבור רונאלדו, הכוכב הגדול התקרב צעד נוסף לעבר שיא השערים הבינלאומיים לשחקן, כשהערב כבש את שערו ה-99 בנבחרת, ובכך רחוק עשרה שערים בלבד מעלי דאי האיראני. מאז שהניף בקיץ את גביע ליגת האומות עם פורטוגל, החלוץ כבש בכל המשחקים של נבחרתו – 11 שערים ב-6 במשחקים. מאז עונת 2016/17, רונאלדו זקף לזכותו נתון אדיר – 38 שערים ב-31 משחקים בינלאומיים.

לאחר המשחק הקפטן הבהיר: "שמח מאוד לשחק ביורו החמישי שלי. חבל ששיחקנו במגרש כמו היום, אני לא חושב שהיה בו את התנאים לקיום משחק כדורגל. המטרה שלנו הייתה להגיע ליורו והשגנו אותה, אך העובדה שזכינו בפעם האחרונה לא אומרת שאנחנו פייבוריטים. אנחנו בהחלט נבחרת שקשה מאוד לנצח אותה, אבל אנחנו לא פייבוריטים".

רק משתבח. רונאלדו על הדשא בלוקסמבורג (JOHN THYS/AFP via Getty Images)
רונאלדו על הדשא בלוקסמבורג. "העובדה שזכינו בפעם האחרונה לא אומרת שאנחנו פייבוריטים" (JOHN THYS/AFP via Getty Images)

על שערו ה-100 המתקרב סיפר: "זה יגיע באופן טבעי. השיאים צריכים להישבר ואני אמשיך לשבור אותם". כשירותו: "בשלושת השבועות האחרונים שיחקתי עם כאבים. אני לא אוהב שמחליפים אותי אבל ניסיתי לעזור ליובנטוס. אני מבין את החילופים, ומבין שלא הייתי בסדר.

"בשני המשחקים האלה עם פורטוגל אני עדיין לא כשיר במאת האחוזים, אבל אני גאה להקריב מעצמי למען הקבוצה או הנבחרת שלי. אינטר רחוקה מאיתנו רק שתי נקודות והקרבתי את עצמי כדי לשחק, כמו שקרה גם בנבחרת ורציתי לנצח. בקריירה שלי מעולם לא סבלתי מפציעות קשות, אני רגיל לשחק 50-60 משחקים בשנה אך יש כמה דברים קטנים שמונעים ממני להיות כשיר לגמרי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי