"קוסם, ככה אוהבים אותך". גריזמן: "נגיע ליורו כדי לזכות בו"

אנטואן גריזמן, אוליבייה ז'ירו
אנטואן גריזמן, אוליבייה ז'ירו | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

החלוץ שכבש ובישל השתלב נהדר כקשר מתחת לשחקני החוד וסחט מחמאות: "מספר 7 שיחק כמו מספר 10". דשאן שרשם את משחקו המאה: "גאה בעיקר בשחקנים שהיו חלק מהמסע". הבעיה היחידה: אלופת העולם צפויה להיות בדרג ב'

(גודל טקסט)
נבחרת צרפת אמנם כבר הבטיחה עוד קודם את העפלתה ליורו 2020 אך אלופת העולם שמחה לסיים את הקמפיין ברגל ימין עם 0:2 על אלבניה. במשחק אתמול נרשמו שני ציוני דרך עגולים ויפים – צרפת רשמה את ניצחונה ה-200 בהיסטוריה והמאמן דידייה דשאן ניצח במשחקו המאה בנבחרת. המאמן בחר במערך חדש כאשר עם חמישה שחקני הגנה כאשר אנטואן גריזמן שיחק כפליימקר מתחת לצמד חלוצים – אוליבייה ז'ירו ו-ויסאם בן ידר, ורק שלושה נציגים מגמר גביע העולם פתחו. קורנטין טוליסו כבש שער בכורה בנבחרת. האכזבה היחידה הייתה שאלופת העולם כמעט בוודאות תשובץ כקבוצת איכות שנייה.


"צרפת סיימה את השנה בצורה נפלאה בזכות גריזמן הקסום", נכתב ב"לאקיפ", "המגרש החדש נחנך בצורה טובה ופתח דלתות לדיונים חדשים על הרכב הנבחרת". "גריזמן, ככה אנחנו אוהבים אותך. מספר 7 שלנו הפך למספר 10 ושיחק כאילו כל הקריירה הוצב בתפקיד הזה", נכתב ב"פראנס פוטבול" על גריזמן. "הוא יכול לנהל את המשחק ומעבר לכך ז'ירו לא מרגיש בודד בחוד". עוד נכתב כי למרות שקיליאן אמבפה לא שיחק, כנראה נמצא המערך בו יוכל לתת את המיטב.


גריזמן, כאמור, נהנה משינוי האווירה. חלוצה של ברצלונה תרם שער ובישול. הוא בישל בפעם השביעית בקמפיין המוקדמות – יותר מכל אחד אחר, והפך לשחקן השביעי שכבש לפחות 30 שערים לטובת הנבחרת. שער נוסף, במשחק הבא, יקפיץ אותו למקום החמישי בצוותא עם זינדין זידאן. גריזמן אמר: "המערך החדש שלנו עבד היטב, אנחנו מרוצים מהניצחון. לא קל לשחק שם. עשינו את ההבדל במחצית הראשונה. נגיע ליורו במטרה לזכות בו".



שחקני נבחרת צרפת. ישובצו בדרג ב' ביורו?(FRANCK FIFE/AFP via Getty Images)


דשאן סיכם בהתרגשות: "הדברים שאמרו על המשחק המאה שלי נגעו בי. אני תלוי בשחקנים שלי וחלקם היו איתי מתחילת המסע ועזרו לצרפת להיות טובה מאוד לאורך כל הדרך. יש לי גאווה אישית אך יותר מהכל אני גאה בשחקנים".


על המשחק: "יש לנו שמונה ניצחונות, תוצאת תיקו ועוד הפסד. זה מאזן טוב יותר מקמפיין מוקדמות המונדיאל (1-2-7). הרף שהוצב לנו היה גבוה מאוד לאחר הזכייה במונדיאל. לא יכולנו לעשות טוב יותר מאשר לסיים במקום הראשון. טוליסו? הוא הוכיח את עצמו שוב, תמיד האמנתי בו. הוא גם כבש שער. הוא יכול להתאים להרבה מערכים. בן ידר מרגיש יותר בנוח". כשנשאל על האפשרות שהנבחרת תהיה מדורגת בקבוצת האיכות השנייה ביורו – "אולי היה צורך בנקודות נוספות אבל הקריטריונים השתנו ונבחרות גדולות יכולות להיות בדרג 3-4".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי