בזכות מבצע חיסונים מוצלח: אנגליה מציעה לארח את היורו

אצטדיון טוטנהאם
אצטדיון טוטנהאם | Mike Hewitt/Getty Images

מעל 17 מיליון אנשים כבר התחסנו נגד קורונה והאפשרות לקיים את אליפות אירופה כולה בממלכה תישקל על ידי אופ"א. גם כניסת קהל על הפרק

(גודל טקסט)

בדיוק לפני שבוע, ביום ראשון שעבר, הודיעה ההתאחדות לכדורגל כי לאור מיליוני המתחסנים במדינה נגד קורונה וכחלק ממבצע "חוזרים לחיים", היא הציעה לנשיא אופ"א, אלכסנדר צ'פרין, לארח מספר משחקי הכרעה בליגת אלופות באצטדיוני ישראל לעיני קהל ואפילו מספר מפגשים מיורו 2020. הבוקר גם באנגליה עלתה ידיעה דומה, לפיה גם ההתאחדות האנגלית פותחת את שעריה לכדורגל ומציעה לארח את אליפות אירופה כולה במדינה.

בדומה לישראל, גם באנגליה נרשם מבצע חיסונים מוצלח ובעשרת הימים האחרונים כבר נרשמו מעל 17 מיליון מתחסנים לפחות בזריקה הראשונה מתוך השתיים כשבלב זה, בדומה לאשר היה בישראל, המחוסנים הראשונים נגד קורונה הם בגילי 50 ומעלה ואנשים צעירים יותר שנמנים על קבוצת סיכון. כעת, מקווים בממלכה שהם יוכלו לארח את אליפות אירופה לראשונה מאז 1996.

יורו 2020, שכמובן כבר לא ייערך בקיץ 2020 אלא בקיץ 2021, אמור להתפרש על פני 12 ערים שונות ברחבי אירופה, אולם התחלואה הרבה והתפשטות הנגיף בקצב מובילה לספק רב אם יהיה ניתן לקיים את היורו על פני מספר מדינות. אופ"א בשלב זה מכחישה בתוקף אפשרות שהפורמט ישונה וגם מסרבת להתייחס לסוגיית הקהל, אבל כבר עתה ניתן להעריך שלא תהיה ברירה לכל הפחחות לצמצם את כמות המדינות המארחות ובכך למנוע מעברים תכופים ולקיים ככל שניתן פורמט של "בועה".

אצטדיון וומבלי בלונדון גם כך מתוכנן לארח חצי גמר ואת משחק הגמר, כך שבבריטניה נערכים לאפשרות שהם יארחו את הטורניר כולו. לפי ההצעה בכל המשחקים תהיה נוכחות של אוהדים, אולם מינימלית במיוחד ומוערכת בכ-4,000 צופים, אך הדבר יהיה תלוי גם בהשפעת החיסונים ומצב התחלואה במדינה ובעולם לקראת המשחקים ביוני.

אצטדיון וומבלי | Tom Shaw/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי