רשמית: האנזי פליק מונה למאמן נבחרת גרמניה

האנזי פליק | Alexander Hassenstein/Getty Images

המאמן שסיים את דרכו בבאיירן מינכן ידריך את המאנשאפט וחתם על חוזה עד 2024: "יש לנו את הסיבות להיות אופטימיים לקראת הטורנירים הקרובים". יואכים לב יסיים את דרכו אחרי היורו שייערך בקיץ ויפנה לו את המקום

(גודל טקסט)

עידן חדש בנבחרת גרמניה. האנזי פליק מונה היום (שלישי) רשמית לתפקיד מאמן המאנשאפט, ויחל להדריך אותם אחרי היורו שייערך בקיץ. בסיום אליפות אירופה, שתחל באמצע חודש יוני, יסיים סופית את תפקידו אחרי 15 שנים יואכים לב, כפי שכבר הודיעה ההתאחדות הגרמנית כבר לפני כחודשיים וחצי.

אי אפשר להגיד שהמינוי של פליק מפתיע מישהו. כבר בעת ההודעה של הגרמנים על עזיבתו העתידית של לב אחרי היורו, עיני כל נישאו לעבר פליק, היורש הטבעי, ששימש כעוזרו של לב במשך שמונה שנים ועזר לו להוביל את המאנשאפט לזכייה במונדיאל 2014.

לאחר מכן הוכרז שיעזוב את באיירן מינכן בסיום העונה, ולפני ארבעה ימים, במסיבת העיתונאים של באיירן לפני המשחק מול אאוגסבורג, אישר סופית שיתמנה לתפקיד מאמן נבחרת גרמניה כשאמר: "דיברתי עם ההתאחדות. כולם יודעים מה אני מרגיש לגבי הנבחרת. יש דברים קטנים שצריך לסגור, ואם נגיע להסכמות, יהיה אפשר להכריז על המינוי באופן רשמי".

פליק, כאמור, ייכנס לתפקיד אחרי היורו, וחתם על חוזה עד ל-2024. הוא התחיל את קריירת האימון שלו בויקטוריה במנטל, אותה אימן מ-1996 עד 2000, ולאחר מכן הדריך במשך חמש שנים את הופנהיים. ב-2006 חבר ללב ושימש כעוזרו בנבחרת גרמניה עד 2014, וב-2017 שימש כמנהל המקצועי של ההתאחדות.

לאחר מכן, פליק נכנס לתפקיד עוזר המאמן בבאיירן מינכן, ובאמצע העונה הקודמת קיבל את משרת המאמן לאחר פיטוריו של ניקו קובאץ'. הוא סיפק בעונה הקודמת נתונים יוצאי דופן (33 ניצחונות ב-36 משחקים), הוביל את הקבוצה לזכייה באליפות למרות פיגור של שבע נקודות מהפסגה, הוסיף את הגביע המקומי והדובדבן שבקצפת הייתה כמובן הזכייה בליגת האלופות.

"הכל קרה בצורה מהירה באופן מפתיע, ואני מאוד שמח להיכנס לתפקיד מאמן הנבחרת החל מהסתיו הקרוב", אמר פליק לאחר ההכרזה על מינויו. "העונה רק הסתיימה והשנתיים האחרונות בבאיירן מינכן עדיין משפיעות עליי חזק. אני ממש מצפה להיכנס לתפקיד כי יש לנו שחקנים מאוד איכותיים, במיוחד הצעירים. יש לנו את כל הסיבות להיות אופטימיים לקראת הטורנירים הקרובים. אני מצפה לתרום את הרעיונות שלי לא רק לנבחרת הבוגרת, אלא גם לנבחרות הנוער ולאקדמיה. הדבר החשוב ביותר עכשיו הוא לא מה שיקרה בספטמבר, אלא היורו שייערך בקיץ".

משחקו הראשון של פליק כמאמן נבחרת גרמניה ייערך ב-2 בספטמבר, כאשר המאנשאפט יפגשו את בחוץ את ליכטנשטיין למשחק במסגרת מוקדמות מונדיאל 2022. שלושה ימים לאחר מכן נבחרת גרמניה תארח את ארמניה, וב-8 בספטמבר היא תפגוש בחוץ את איסלנד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי