סנטוס העביר ביקורת על השחקנים, רונאלדו ספג שריקות בוז

לפני שיפגשו את ישראל, פורטוגל לא הרשימה כשסיימה ב-0:0 מול ספרד. המאמן שלח מסר לחניכיו: "היו דברים שביקשתי והם עשו בצורה לא טובה, היה לנו מזל בסוף". הכוכב חזר לוונדה מטרופוליטנו והתקבל באווירה עוינת

(גודל טקסט)

היא אומנם זכתה ביורו 2016 ומחזיקה בתואר אלופת אירופה, אך נדמה כי נבחרת פורטוגל שמגיעה ליורו הקרוב חזקה בהרבה מזו שהניפה את הגביע בצרפת לפני חמש שנים. עם סוללת כוכבים בלתי נגמרת ושמות ענק כמו כריסטיאנו רונאלדו, ברונו פרננדס, ז'ואאו פליקס ועוד, הסלסאו נחשבים לאחת המועמדות העיקריות ללכת עד הסוף ולרשום זכייה שנייה ברציפות. אם רונאלדו וחבריו אכן יעשו זאת, הם ישוו את ההישג של ספרד, שזכתה בשנים 2008 ו-2012, ונגדה הם סיימו אתמול (שישי) בתיקו 0:0 מאכזב.

פורטוגל הגיעה להתמודדות בספרד עם שק של ציפיות על הכתפיים, כל זאת שבוע וחצי בלבד לפני שהיא פותחת את היורו באופן רשמי נגד נבחרת הונגריה ב-15 ביוני בבודפשט. היא קיוותה להציג כדורגל אטרקטיבי שישלח איתות לרחבי היבשת ועל הדרך יסמן ליריבותיה הנוספות בבית המוות (צרפת וגרמניה) כי היא מעוניינת לסיים אותו במקום הראשון. בפועל, התוצר הסופי היה רחוק מכך, כאשר נבחרתו של פרננדו סנטוס סיפקה משחק שבלוני ונטול ברק שגם לא הניב שערי זכות, על אף אחת מחוליות ההתקפה הכי קטלניות שיש לאירופה להציע.

מי שדווקא לא התרגש כל כך מהמשחק הוא מאמן הפורטוגלים, פרננדו סנטוס. "תוצאת הסיום יצאה חיובית עבורנו, ספרד כמעט כבשה שער בדקה האחרונה. ההתמודדות הזו שירתה את מטרותיה. היו דברים שביקשתי מהשחקנים והם עשו היטב, וגם היו דברים שביקשתי שלא היו טובים", אמר מאמן אלופת אירופה. לגבי היכולת המקצועית, אמר סנטוס: "במחצית השנייה הקבוצה פתחה טוב יותר, שיחקה גבוה והייתה יותר מאוזנת. יצרנו שניים-שלושה מצבי הבקעה בטוחים, אבל בסוף היה לנו קצת מזל".

כריסטיאנו רונאלדו | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

ומה לגבי CR7? המשחק אתמול נערך במגרש שבו לא ששים לראות את הסופרסטאר הפורטוגלי, וזאת בלשון המעטה: וונדה מטרופוליטנו, ביתה של אתלטיקו מדריד שחוותה יריבות אדירה עם רונאלדו בזמן שהוא שיחק בריאל, יריבתה העירונית השנואה של הקולצ'ונרוס. בכל נגיעה בכדור של חלוץ יובנטוס, ניתן היה לשמוע את 15 אלף האוהדים שורקים בוז צורם. זה לא הטריד את הכוכב בן ה-36, שבסיום המשחק הביע אופטימיות להמשך ופרסם פוסט בו הוא מחמיא לשאר השחקנים על "עבודת צוות טובה".

מלך שערי הנבחרת בכל הזמנים עם 103 כיבושים במדיה לא הצליח להשפיע על המשחק יותר מדי, וכך גם חבריו שלא הזכירו את יכולתם מהקבוצות בהם הם משחקים לאורך רוב השנה. כוכב נוסף שלא תרם אמש יותר מדי הוא קשר מנצ'סטר יונייטד, ברונו פרננדס, שהתייחס לתיקו המאופס וגם קרץ לעבר המפגש הקרוב עם ישראל: "מבחן הכנה טוב. עוד ברביעי", כתב. כידוע, פורטוגל תחזור לארצה ותארח את הנבחרת של וילי רוטנשטיינר ברביעי בערב באצטדיון ז'וזה אלבלדה של ספורטינג ליסבון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי