לואיס אנריקה: "מורנו לא נאמן, לא רוצה אנשים כמוהו בצוות"

לואיס אנריקה
לואיס אנריקה | Denis Doyle / Stringer

המאמן חזר לתפקיד מאמן נבחרת ספרד ובמסיבת עיתונאים ראשונה תקף את עוזרו, שהוביל את "לה רוחה" ליורו בחודשים בהם נעדר עקב מותה הטרגי של בתו: "הוא רצה לאמן באליפות אירופה ולחזור להיות עוזר רק אחרי"

(גודל טקסט)

קרוב לחצי שנה מאז נאלץ לעזוב את נבחרת ספרד בנסיבות טרגיות עקב מותה בטרם עת של בתו בת ה-9, הבוקר (רביעי) התייצב לואיס אנריקה למסיבת עיתונאים ראשונה מול התקשורת, כשבוע לאחר משונה בחזרה למאמן "לה רוחה".

את לואיס אנריקה החליף בחמשת החודשים האחרונים מי ששימש כועזרו, רוברט מורנו שהשלים את המשימה בהצלחה יתרה והוביל את ספרד ליורו 2020, אולם חזרת לואיס אנריקה לתפקיד הובילה במקביל לסיום דרכו של מורנו עוזרו של לואיס אנריקה בעבר סיפר לאחר ההחלטה כי "אני אדם של מילה, לא אתעמת איתו ומקווה שיצליח", אולם רק היום הגיעה תגובת המאמן שחזר – והיא הייתה חריפה במיוחד.

"הוא לא נאמן, אני לא רוצה אנשים כאלה בצוות שלי", תקף לואיס אנריקה את מורנו, "אני יודע שבחודשים האחרונים הפוקוס היה עליי ואני מאוד שמח לחזור הביתה, זה יום מיוחד עבורי ועבור משפחתי. אני יכול כעת להמשיך את הפרויקט שהתחלתי ואני האחראי היחיד לכך שרוברט מורנו לא נמצא כאן איתנו".


לואיס אנריקה במסיבת העיתונאים (Denis Doyle / Stringer)


המאמן המשיך במתקפה:
"העימות היחיד שהיה לי עם רוברט מורנו אירע ב-12 בספטמבר, היום היחיד ששוחחנו. השיחה ארכה 20 דקות והוא אמר לי שהוא רוצה להמשיך עם הנבחרת ליורו 2020 ושהוא יחזור להיות העוזר שלי רק אחרי התחרות. אני מבין שהוא עבד קשה ושהוא בעל שאיפות, אבל אמרתי לו תמיד שלא יודע מתי זה יקרה, אבל שאני אחזור לכדורגל. זה חוסר נאמנות ואני לא רוצה אנשים עם אופי כמו שלו בצוות שלי. אני מבין את ההחלטה שלו (לרצות לאמן ביורו), אבל לא מסכים איתה. מיד לאחר השיחה איתו דיברתי עם הצוות שלי והבהרתי את הסיפור ושאף אחד לא יבין אותי לא נכון – גם אמרתי לראשי ההתאחדות שאני לא מוכן שיהיה מישהו שעלול לחתור. זה משהו שאני לא הייתי עושה".

עוד אמר לוצ'ו: "אולי אני לא הגיבור הטוב בסרט הזה, אבל אני גם לא הרשע. אני שמח, חזק ומצפה להוביל את הנבחרת במשחקי אליפות אירופה ובגביע העולם. אין לי שום ביקורת מקצועית עליו ולא גאה באיך שזה הסתיים, אבל זו הייתה שנה קשה וכעת יש לי את כל האמון הנדרש. החיים לפעמים נותנים הזדמנויות להבין מי נמצא לצדך".


לואיס אנריקה עם הנשיא לואיס רוביאלס והמנהל הטכני ז'וזה פרנסיסקו (GABRIEL BOUYS / Contributor)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי