ז'ורז'יניו: "סוף לשנתיים איומות". באיטליה חגגו: "המונדיאל נשכח"

שחקני נבחרת איטליה חוגגים
שחקני נבחרת איטליה חוגגים | Marco Rosi/Getty Images

הנבחרת של רוברטו מנצ'יני הבטיחה את מקומו ביורו שלושה מחזורים לסיום המוקדמות וקרובה להשוות את שיא הניצחונות הרצופים. "אירופה אנחנו באים", נכתב בתקשורת. המאמן: "ערב נהדר, ביוני נהיה טובים יותר"

(גודל טקסט)
לאחר הטרגדייה האחרונה שחווה הכדורדגל האיטלקי כשהנבחרת לא העפילה למונדיאל 2018, בארץ המגף מינו את רוברטו מנצ'יני כדי לשקם את הנבחרת. יורו 2020 היה המטרה הברורה אך אף אחד לא חשב שאיטליה תנצח בכל שבעת המשחקים הראשונים עם יחס שערים 3:20 ותבטיח את ההעפלה כל כך מהר. אתמול, כאמור, גברה איטליה 0:2 על יוון והבטיחה את מקומו ביורו. ואין ספק שסקוואדרה אזורה. הנבחרת השיגה רצף של שמונה ניצחונות רצופים – הרצף השני בהיסטוריה שלה והארוך ביותר מאז סוף  שנות ה-30, אז ניצחה בתשעה. כשהיריבה הבאה היא ליכטנשטיין, קשה להאמין שאיטליה לא תשווה את הרצף.

הקפטן לאונרדו בונוצ'י רשם ציון דרך גדול עם הופעתו ה-92 באיטליה כשעקך את אלסנדרו דל פיירו והעפיל לטופ 10 שיאני ההופעות. "יורו 2020 אנחנו באים" כתב השחקן ברשתות החברתיות על רקע תמונה מהחגיגות וגם בכלי התקשורת פירגנו. "יורו-רקורד" נכתב בשער "קוריירה דלה ספורט", "איטליה מעפילה לטורניר שלושה משחקים לפני סוף המוקדמות ומשכיחה את הבושה מהמונדיאל". ב"טוטוספורט" נכתב: "אירופה היקרה, הנה אנחנו. המשימה הושלמה. פנדל של ג'ורג'יניו ושער של פדריגו ברנרקדסקי הביאו אותנו למקום בו אנחנו ראויים להיות".


המאמן רוברטו מנצ'יני התקשה להסתיר את חיוכו ואמר: "הבחורים הצליחו לעשות משחק ממש טוב. אני רוצה להודות לאוהדים באולימפיקו שתמכו בנו גם במחצית הראשונה בה היינו מתוחים. אני מקדיש את הניצחון לילדים שביקרנו השבוע בבית החולים. פגשנו נבחרת שהתגוננה היטב. היינו צריכים להזיז את הכדור בסבלנות כדי למצוא את הפתחים, אבל בחרנו בכדורים ארוכים וחבל. אבל המחצית השנייה הייתה הרבה יותר רגועה ומצאנו את השער".


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#EURO2020 CI SIAMO!!! #forzaazzurri

A post shared by Leonardo Bonucci (@bonuccileo19) on




האפשרות להשוות את השיא: "ויטוריו פוצו (המאמן שעמד על הקווים אז) הוא אגדה, הוא זכה בשני גביעי עולם, הניצחונות הרצופים היו שוליים. היה נהדר לראות את האולימפיקו תומך בנו ואנחנו מקווים שנהיה אפילו טובים יותר ביורו 2020".


 

הקשר ז'ורג'יניו: "השגנו משהו פנטסטי בהתחשב בתקופה האיומה שעברה עלינו מזה שנתיים. מגיע לנו ההישג הזה ואנחנו שמחים". כשסיפרו לו על כך שיש לו רקורד של 93.7% הצלחה בפנדלים, צחק: "אתה מנסה לגרום לי למזל רע?", והוסיף: "התאמנתי קשה על זה, יותר חשוב שהקבוצה שיחקה נהדר וניצחה. אנחנו מוכיחים את עצמינו כקבוצה טובה, החיבור שלנו מעולה. הקהל באולימפיקו היה מצוין ואני בטוח שהם יהיו נלהבים אף יותר ביורו. נעשה הכל כדי לעמוד בציפיות".

 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי