צפו: בישול גאוני לאדן הזאר ב-0:2 של בלגיה בקזחסטן

אדן הזאר
אדן הזאר | STRINGER/AFP via Getty Images

בריאל מדריד הוא עוד מתקשה, אבל כוכב השדים האדומים כיכב באצטדיון באסטנה כשסידר למונייה (53) שער בכדור שחצה את כל ההגנה המקומית. גם באטשואיי (21) הבקיע לזכות הנבחרת הראשונה שכבר העפילה ליורו

(גודל טקסט)

יום נוסף של משחקים במוקדמות יורו 2020 יצא לדרך כבר בשעה מוקדמת, כשעל כר הדשא בקזחסטן עלתה נבחרת בלגיה – ביום חמישי הבטיחו השדים האדומים את הכרטיס לאליפות אירופה בקיץ הבא עם 0:9 קליל על סן מרינו, והיום (ראשון), במשחק לפרוטוקול מבחינתם, הם לא התקשו להכניע את המקומיים 0:2 ולשמור על המאזן המושלם.

בלגיה, שהייתה הנבחרת הראשונה מבין האירופיות להשיג את הכרטיס למונדיאל 2018 ברוסיה וכעת גם הראשונה שעלתה ליורו, הגיעה לאצטדיון באסטנה בידיעה שהיא כבר יכולה להכין את עצמה לאליפות בקיץ הבא, אבל המאמן רוברטו מרטינס מיעט לבצע שינויים בהרכב והחיסרון המשמעותי היחיד היה של רומלו לוקאקו, שבעקבות מכה שספג ב-0:9 – אז הפך לבלגי הראשון בהיסטוריה שחוגג 50 שערים בנבחרת והוא בן 26 בלבד – הוחלף בחוד על ידי מישי באטשואיי, חלוץ צ'לסי שבדקה ה-21 נהנה מבישול של דניס פראט מלסטר וקבע 0:1 לבלגיה.

אמנם גם קווין דה בריינה הפצוע לא עמד לרשות בלגיה בשני המשחקים האחרונים, אבל מול יריבות נחותות ממנה קשה היה להרגיש את חסרונו וחוליית הקישור האימתנית שכללה את האחים הזאר עשתה כמעט ככל העולה על רוחה וזו בוודאי בשורה גם עבור ריאל מדריד, שרואה את הכוכב שלה חוזר אט אט לכושר – אדן אולי לא הבקיע, אבל בכל זאת סיים עם בישול מבריק כשבדקה ה-53 מצא מאגף שמאל את המגן הימני התוקף תומא מונייה והאחרון חתם את תוצאת המשחק כבר בפתיחת המחצית השנייה. הבלגים עוד רשמו עד הסיום מספר החמצות קורצות מרגלי דרייס מרטנס ובאטשואיי עצמו, שהיה לכל הפחות צריך להבקיע שער נוסף כשבדקה ה-70 נהנה מרוחב של מונייה ומקרוב בעט החוצה. בלגיה כאמור עם שמונה ניצחונות משמונה משחקים, הקזחים כבר לא יגיעו ליורו דרך שלב המוקדמות.


שער אחד של באטשואיי הספיק כדי להשתיק את הקזחים (STRINGER/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי