לבנדובסקי: "ישראל נראתה לא טוב. לא חששתי מהאוהד"

רוברט לבנדובסקי, דן גלזר
רוברט לבנדובסקי, דן גלזר | דני מרון

כוכב נבחרת פולין התייחס לפריצה לכר הדשא בתוספת הזמן ("הוא רץ אליי עם חיוך") והבהיר באשר לספסולו: "אני לא צריך לשחק בכל משחק". קמיל גליק על שיחתו עם השופט: "הסברנו לו שזו הייתה תאונה, קדזיורה יחיה"

(גודל טקסט)

לנבחרת פולין היה מאוד קל אתמול (שבת) על כר הדשא באצטדיון טדי, זה הסתיים רק ב-1:2 על ישראל בעיקר הודות ליכולת של אופיר מרציאנו וגם מזל לא הזיק, אבל בתקשורת הפולנית רחוקים מלזלזל בישראל ובוחרים להדגיש ש-60 הדקות הראשונות היו הטובות ביותר של האדומים-לבנים בקמפיין.

רוברט לבנדובסקי אמנם נותר על הספסל ועלה רק לשליש האחרון של המשחק, אבל גם בלעדיו החבורה של יז'י בז'צ'ק הסתדרה מול זו של אנדי הרצוג. בפולין, אגב, ישנם חילוקי דעות על סיבת ספסולו של לבנדובסקי: ההשערה הרווחת היא שבאיירן מינכן ביקשה שלא לשתף את החלוץ, שיעבור ניתוח במפשעה לפני היציאה לפגרת החורף ובקבוצה מנסים להקל עליו ככל שניתן, אבל במסיבת העיתונאים לאחר המשחק הכיש זאת בז'צ'ק, שהיה הראשון לספסל את לבנדובסקי במשחק שלא לפרוטוקול מאז מפגש מול סן מרינו ב-2013.

לבנדובסקי עצמו לא התייחס לבאיירן מינכן וטען: "זו הזדמנות שהייתה וההחלטה התקבלה במשותף עם המאמן. אנחנו בשלב עמוס של העונה והנבחרת במקום הראשון, גם יש יתרון בלשבת על הספסל ולעלות כשצריך. אני לא צריך לשחק בכל משחק".

על המשחק הוסיף הכוכב: "ישראל לא הקשתה עלינו, היא לא נראתה טוב והיינו צריכים לשחק מהר יותר ולהבקיע עוד שערים. שיחקנו מצוין בחצי הראשון והגענו להמון הזדמנויות, התוצאה הייתה צריכה להיות אחרת לגמרי. אני שמח בשביל קשישטוף פיונטק, הוא היה צריך את השער הזה ואני מקווה שזה יעזור לו".


לבנדובסקי על הספסל בטדי. בז'צ'ק הכחיש שזו בקשה של באיירן (דני מרון)

לבנדובסקי גם התייחס לאוהד שפרץ ורץ אליו: "אני יודע שזה אוהד שרצה להצטלם או רק לגעת בי, אבל הייתי רגוע ולא חששתי מהסיטואציה. זה היה אוהד צעיר שרץ אליי עם חיוך על פניו. השופט, לדעתי, לא ראה מה קרה לקדזיורה, זו הייתה תאונה עם המאבטח שרץ בלי נעליים מתאימות והחליק. אמרנו לו שאין היגיון לסיים את המשחק ושאפשר לשחק את הדקות האחרונות".

גם הבלם קמיל גליק, שענד את סרט הקפטן עד לכניסתו של לבנדובסקי, השפיע על החלטת השופט וסיפר: "רצינו לשמור על שער נקי ונכשלנו, ומבחינתי זה מאוד חבל שלא עמדנו במשימה וספגנו שער מקרי, אבל הכי חשוב שניצחנו. לגבי הפריצה, השופט חשב שתומאש הותקף על ידי אוהד, לא ראה שהמאבטח נתקל בו ורצה לסיים את המשחק. ניגשתי אליו והסברתי לו שמדובר בתאונה, שאנחנו רוצים לשחק וכשהוא ראה שהכל בסדר הוא סימן לחזור. קדזיורה ספג מכה קלה, אבל הוא יחיה".


"הוא יחיה". קדזיורה נפגע מהמאבטח (דני מרון)

המאמן יז'י בז'צ'ק סיכם: "במחצית השנייה נחלשנו ונצטרך לבדוק את עצמנו ולהבין למה, אבל ניצחנו ונקווה שנשפר את היכולת בעתיד. לא פחדנו להיות בישראל, אני שיחקתי כאן לפני 19 שנה והכל עבר חלק, גם זכינו לאבטחה קפדנית וצמודה. פריצת האוהד? אמרתי לשופט שצריך לסיים את המשחק, לא רצינו שישראל תיפגע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי