לואיס אנריקה חזר לספרד: "הוא מוביל הפרויקט שלנו"

לואיס אנריקה
לואיס אנריקה | JOSE JORDAN/AFP via Getty Images

בצל הסערה התקשורתית, יו"ר ההתאחדות הסביר את מה שקרה: "פעלנו בכנות, תמיד אמרנו שאנחנו מחכים לחזרתו. הוא ימשיך לפחות עד המונדיאל". על מורנו: "מודים לו על עבודתו, דרכו הבנו שלואיס רוצה לחזור"

(גודל טקסט)
נבחרת ספרד סוערת שעות ספורות לאחר שהשלימה את קמפיין מוקדמות היורו עם 0:5 נהדר על רומניה והבטיחה את מקומה כדרג א' בטורניר הגדול בקיץ. רוברט מורנו, שהפך למאמן הקבוע, קיבל כבר אתמול את ההודעה שלא ימשיך, והצהריים (שלישי) הגיע האישור הרשמי על חזרתו של לואיס אנריקה. לואיס רובילאס אמר בפתח דבריו:"אנחנו מאמינים שאיך שאנחנו נראים כלפי חוץ זה חשוב מאוד. אבל בשביל לגבש דעה עליכם לדעת את האמת. היום אני יכול לאשר שלואיס אנריקה חוזר לתפקידו. ב-19 ביוני נפגשתי עם רובר מורנו והובהר לו – כשלואיס ירצה לחזור – הוא יחזור"


על המאמן העוזב: "מורנו אמר לנו שהוא רוצה לעזוב. ביום ראשון הוא התקשר ודרש תשובות, הבטחנו לו פגישה מסודרת לאחר המשחק והופתענו מהתנהגתו. מורנו ידע בכל שלב שדלתות הנבחרת פתוחות עבור לואיס אנריקה, בכנות מלאה. חשוב לנו להדגיש את זה. דיברתי איתו (אנריקה) שלוש פעמים מאז שביתו נפטרה. רוברט מורנו, שאנחנו מודים לו על עבודתו וממש לא מתחרטים על מינויו, הוא זה שאמר לנו שלואיס אנריקה רוצה לחזור. ב-31 באוקטובר נפגשתי עם לואיס לראשונה. ביום שני מורנו אמר שהוא לא יהווה מכשול". עוד הוסיף רובילאס כי מינויו של מורנו אפשר ללואיס אנריקה "נחיתה רכה".


התקופה של לואיס אנריקה: "בלי קשר לעבודה של מורנו, לואיס הוא מוביל הפרויקט. תמיד אמרנו שהדלתות שלו לנבחרת פתוחות. יש לו תוכנית נהדרת ואנחנו סומכים עליו לקראת היורו. תמיד פעלנו בכבוד, ביושר ובשיפות. היינו נאמנים למאמן שלנו. אסור לשכוח שאנריקה עזב בגלל המצב הכי גרוע שאדם יכול להיות בו. הפרויקט הזה יימשך לפחות עד המונדיאל בקטאר".




לפי התקשורת, מורנו מרגיש נבגד. הוא טען בכל אחד ממסיבות העיתונאים האחרונות כי הוא רוצה להמשיך כמאמן הנבחרת וההנחה הייתה שהאיש, שהוביל את ספרד לשישה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו בשמונה משחקים, ימשיך בנבחרת לפחות עד חודש מרץ, אם לא עד היורו, אלא שבהתאחדות הוחלט להפסיק את עבודתו כבר עכשיו כדי למנוע מתח. לואיס אנריקה ייצטרך לצרף צוות חדש לחלוטין. בנבחרת ספרד רוצים לראות אוטוריטה בכירה על הקווים וחוסר הניסיון של מורנו עמד לנגדו. מורנו, אגב, דיבר בצורה אחרת לחלוטין בספטמבר כשאז נשאל לגבי חזרה אפשרית של אנריקה ואמר שיפנה את מקומו בחיוך.


כזכור, לאחר הכישלון הספרדי במונדיאל 2018, כשהנבחרת הודחה על ידי המארחת רוסיה בשמינית הגמר, לואיס אנריקה, שהיה בשנת שבתון, קיבל את התפקיד להחזיר את "לה רוחה" לקדמת הבמה. הוא פתח טוב את הקדנצייה בספרד ורשם ניצחונות מרשימים אך סיים שלישי בגביע האומות וכעבור 11 חודשים (ביולי) נאלץ לעזוב בשל סיבות אישיות. בהמשך נחשף כי הסיבה הייתה שבתו חלתה בסרטן.


ב"אס" נכתב כי רובילאס שמר בסתר לידו על התוכניות שלואיס אנריקה יחזור, ורק שאלה של כתב "מארקה" אחרי המשחק נגד מלטה טרפה את הקלפים. נשיא ההתאחדות נשאל האם הוא יכול להבטיח שמורנו יעמוד על הקווים – וזה התחמק. עוד נכתב כי ראו במורנו תמיד מאמן זמני ונשיא ההתאחדות סמך על כך שלואיס אנריקה ישוב לתפקידו. עוד נכתב כי נשיא ההתאחדות לא אהב את כוחו המוגזם של הקפטן סרחיו ראמוס ושהמאמן היה רך מדי עם השחקנים.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי