ירושלים רוצה להישאר בחיים נגד שטרסבורג

יצליח להשאיר את האלופה בחיים? אליהו
יצליח להשאיר את האלופה בחיים? אליהו | צילום: דני מרון

מוליכת הבית (0:3) נגד האלופה (3:0), שהפסידה 4 מ-5 משחקיה האחרונים

קבוצות: שטרסבורג
(גודל טקסט)

קשה עד בלתי אפשרי לספור את כמות הפעמים שבהם הפועל ירושלים מצאה את עצמה העונה עם הגב אל הקיר. גם הערב הסיטואציה היא כזו, בשעה שהאלופה תארח את שטרסבורג הצרפתית (21:05).

 

לא קל להאמין, אבל גם אם האדומים יפסידו לצרפתים קיים עדיין סיכוי תיאורטי שהם יוכלו להעפיל לשלב הבא. אולם, בשביל שזה יקרה הכוכבים צריכים להסתדר בצורה הנכונה ואלילת המזל תצטרך להפעיל את כוחה יותר מהרגיל. בשביל להימנע מהשערות, החזקת אצבעות וערבים מיוזעים, ירושלים פשוט תצטרך לנצח את המשחק הלא פשוט הערב.

 

 

המשימה לא צפויה להיות פשוטה. שטרסבורג ניצבת בראשות בית 8 עם מאזן מושלם של 0:3. הצרפתים צנחו ליורוקאפ מהיורוליג, שם הצליחו לנצח בין היתר את ריאל מדריד ופנרבחצ'ה החזקות. בליגה הצרפתית ניצבת שטרסבורג במקום השישי עם מאזן 6:11. אולם, יתכן כי דווקא העובדה שהצרפתים יכולים להרגיש נינוחות וכבר נמצאים עם רגל וחצי בשלב הבא תגרום להם להוריד את הרגל מהגז ותאפשר לירושלמים לנצח.

 

ההפסד לחיפה חשף הרבה חולשות בירושלים (דני מרון)

 

בשביל שירושלים תצליח לעמוד במשימה היא צריכה קודם כל להרים את עצמה מהקרשים. המורל בבירה בתקופה האחרונה לא נמצא בשיאו, ונראה כי אחרי ההעפלה לשלב השני של היורוקאפ וניצחון הליגה היוקרתי על מכבי ת"א שהגיע מיד אחריו, קיימת ירידת מתח. הפסד הליגה למכבי חיפה ביום ראשון, שהיה ההפסד הרביעי בחמשת משחקיה האחרונים של האלופה, חשף חלק מהבעיות של האדומים העונה.

 

מעבר לעובדה שכמעט כהרגלה העונה, ספגה הפועל נגד מכבי חיפה שלשות רבות ומשחק ההתקפה שלה היה תקוע לחלוטין, המשחק גם חשף בעיה נוספת שקיימת בבירה: היעדר אנרגיה. שחקנים רבים בקבוצה נראו כבויים לחלוטין, ואחרים הלינו על ספסולם המתמשך של ג'וש דאנקן וטוני גפני, שנמצא בכושר נהדר לאחרונה. שורת ההפסדים האחרונה גם יצרה חוסר סבלנות כלפי המאמן, דני פרנקו, ורבים מאוהדי הקבוצה, הסבורים כי זו יכולה להגיע רחוק הרבה יותר, קוראים לו בגלוי לפנות את מקומו.

 

תחושה של פלייאוף. קולה (gettyimages)

 

פרנקו עצמו דיבר לקראת המשחק ואמר: "המשחק ביננו לבין שטרסבורג בשבוע שעבר היה הכי טוב שלנו, אבל בכל זאת הפסדנו אותו. אי אפשר לצפות מהמשחק בירושלים להיות זהה כי כל קבוצה תעשה התאמות בעקבות המשחק ההוא. אנחנו צריכים לפעול לפי תכנית המשחק שלנו".

 

"אנחנו מודעים לחשיבות המשחק", אמר קפטן האדומים, יותם הלפרין, שחגג השבוע יום הולדת 32. "אנחנו צריכים להיות מרוכזים ואגרסיביים. עם התמיכה של הקהל אנחנו יכולים לחולל תפנית בשלב השני של היורוקאפ, שפתחתנו רע".

 

"אנחנו משחקים נגד אותה קבוצה פעמיים בשבוע, ויש תחושה של סדרת פלייאוף", אמר מאמן הצרפתים, וינסנט קולה. "שיחקנו טוב בהתמודדות הראשונה ביננו, אבל גם הפועל שיחקה טוב והקשתה עלינו. אנחנו צריכים לא לאפשר להם לבודד עלינו שחקנים כי אז המשחק יהיה קשה מאוד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי