מסי, מראדונה ועוד 9: 11 הארגנטינים הכי גדולים

מסי ומראדונה
מסי ומראדונה | צילום: Gettyimages

ההתאחדות בבואנוס איירס אספה צוות מומחים. אז מי הענק שנותר בחוץ? הכל כאן

(גודל טקסט)

מסי או מראדונה, מי גדול יותר? בהתאחדות הכדורגל של ארגנטינה מעדיפים עדיין לא לתדלק את הוויכוח הזה, אבל בהחלט עסוקים בהשוואות. צוות מומחים שנאסף במיוחד לצורך המטרה הזו בנה את ההרכב הטוב ביותר של כל הזמנים במדי האלביסלסטה, נחשו מי לא נכנס? 

ליונל מסי, שהוביל את ארגנטינה לגמר מונדיאל 2014 ולגמר קופה אמריקה 2015, הוצב כמובן בשלישיית ההתקפה של המומחים. מאחוריו, בעמדת הקשר היצירתי ניצב כמובן דייגו ארמנדו מראדונה, בעיני רבים גדול הכדורגלנים אי פעם. ויש עוד לא מעט כוכבים ברשימה. 

צוות המומחים כלל שמות כמו רובן אינסואה, קרלוס איסצ'יה, דייגו קוקה, ריקרדו סיילינסקי וריקרדו רסה ובבחירות נשמט שמות של אלפרדו די סטפאנו, האיש ששינה את הליגה הספרדית והכדורגל האירופאי במהלך שנות ה-50' של המאה הקודמת. 

אז מי עוד נכנס להרכב לצד מסי ומראדונה? גבריאל באטיסטוטה הגדול הוצב כמובן בחוד ההתקפה לצד מריו קמפס, גיבור הזכיה בגביע העולם ב-1978. במפתיע, לקישור האחורי נבחר פרננדו רדונדו ולא חבייר מסצ'ראנו, כאשר לצדו מיגל אנחל ברינדיסי. 


רדונדו, הועדף על פני מסצ'ראנו (gettyimages)

בחוליית ההתקפה נמצא כמובן קפטן הנבחרת של 1978 דניאל פסארלה, כמו גם שיאן ההופעות בנבחרתך ארגנטינה חבייר סאנטי. רוברטו פרפומו הוא הבלם הנוסף ואילו אלברטו טראנטיני נבחר לעמדת המגן השמאלי. בין הקורות נבחר כצפוי אובלדו "פאטו" פיליול, השוער של 78' ששיחק בשלושה מונדיאלים שונים.

מתוך 11 הנבחרים אפשר למצוא חמישה שחקנים ששיחקו בליגה הספרדית. אולי בשנים הבאות ייכנסו לרשימה כזו גם שמות כמו סרחיו אגוארו, גונסאלו היגוואין ואסקיאל גראיי. אולי לא.


ההרכב של התאחדות הארגנטינאית (AFA)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי