"ביורו 2000 אנגליה וגרמניה לא ספרו אותנו"

בלודדיץ' וקאפלו מניפים גביע. לרומניה סיבות לאופטימיות?
בלודדיץ' וקאפלו מניפים גביע. לרומניה סיבות לאופטימיות? | צילום: Gettyimages

מאמן העבר של רומניה אמריק יניי אופטימי לגבי סיכוי הנבחרת בצרפת

(גודל טקסט)

רומניה תשתתף בקיץ הקרוב ביורו 2016 בצרפת בפעם החמישית בתולדותיה. היא שיחקה לראשונה בצרפת 1984 תחת המאמן מירצ'ה לוצ'סקו. ב-1996 באנגליה עם המאמן אנגל יורדנסקו שמדריך גם כיום את הנבחרת. כעבור ארבע שנים ב-2000 היה זה המאמן אמריק יניי שהדריך את הנבחרת. ויקטור פיצורקה היה המאמן האחרון שהדריך את רומניה ביורו 2008 באוסטריה ושוויץ.

 

יורדנסקו בן ה-65 הצליח להעלות את רומניה ליורו, אבל אחרי המוקדמות היה ויכוח ברומניה אם לתת לו את המשוכות גם בטורניר עצמו בטענה שהנבחרת לא שכנעה.

 

 

המאמן היחיד ששבר את הקרח ועלה עם רומניה מהבית המוקדם היה אמריק יניי ב-2000 בטורניר שנערך בבלגיה והולנד. הרומנים שובצו בבית המוקדם הקשה עם גרמניה, פורטוגל ואנגליה והצליחו להפתיע כשדורגו במקום השני אחרי פורטוגל.

 

"בתקופה שאימנתי ביורו הדגש היה על משחק קבוצתי ומשמעת טקטית. הצלחנו להפתיע, כי הגדולות גרמניה ואנגליה לא ספרו אותנו", העיד יניי בראיון לספורט1.

 


שירר ובלודדיץ' במאבק ביורו 2000. האנגלים זילזלו (Gettyimages)

 

המאמן בן ה-78 התייחס גם למשחק נגד הטריקולור שיפתח את טורניר היורו: "צרפת ללא ספק הנבחרת החזקה ביותר בבית והכי איכותית. השאלה מה יהיה בעימות הישיר נגדה במשחק הפתיחה של היורו. הקהל שלהם ידחוף את הנבחרת, אבל גם ילחיץ אותה. תיקו תהיה תוצאה מצוינת עבורנו".

 

לגבי אלבניה ושווייץ אמר מאמן עבר: "צריך להתייחס אליהם בכובד ראש. אני סומך על יורדנסקו  שיידע להכין היטב את הנבחרת מבחינה טקטית. אלבניה התקדמה ושחקניה השתלבו מצוין במועדונים מכובדים באירופה. הנבחרת האלבנית מאוד אגרסיבית ויוצאת טוב מאוד למתפרצות. השווייצרים חזקים פיזית ומתואמים. למרות הכל אני מעריך שרומניה תסיים במקום השני. נכון שבתקופתי היו לנו שחקנים מוכשרים יותר, אבל צריך להסתדר עם מה שיש. אישית אני מאמין שאלכסנדרו קיפצ'יו וגבריאל טורז'ה יצטיינו בנבחרת".

 

"אלבניה כוח עולה, צרפת מעצמה"

בלמה האגדי של נבחרת רומניה, מיודראג בלודדיץ' התייחס גם הוא ליורו הנוכחי: "המשימה תהיה קשה ולא דומה למוקדמות. צרפת היא מעצמה ופייבוריטית לא רק לזכות בבית המוקדם, אלא להגיע לחצי הגמר בטורניר. אלבניה היא כוח עולה באירופה יש להם קישור מצוין והתקפה מסוכנת. שווייץ נבחרת יציבה מאוד וקשה ואני לא יכול לשכוח איך הביסו אותנו 1:4 במונדיאל 94'. חייבים להיות זהירים מאוד. לרומניה, אלבניה ושווייץ סיכויים שווים להתמודד על המקום השני בבית".

 


בלודדיץ' מול אינזאגי. "חייבים להיות זהירים" (Gettyimages)

 

בלם העבר בן ה-52 כיכב בעבר בסטיאווה בוקרשט ונבחרת רומניה (55 הופעות ו-חמישה שערים) והיה ללא ספק אחד הבלמים הגדולים בתולדות הכדורגל הרומני אם לא הטוב והמבריק ביותר. בלודדיץ זכה פעמיים בגביע אירופה לאלופות עם סטיאווה בוקרשט ב-1986 ועם הכוכב האדום בלגרד ב-1991. כיום הוא עובד בהתאחדות הכדורגל הרומנית כסקאוט בנבחרות צעירות. הוא הספיק לשחק גם בוויאדוליד ובוויאריאל הספרדיות.

 

"צ'יפריאן מריקה החלוץ שחתם בסטיאווה יכול להיות השחקן המשמעותי ביותר עבור רומניה אם יחזור לכושרו הטוב שלפני הפציעה", הוסיף בלודדיץ' בנוגע לסגל נטול הכוכבים. אז האם הטריקולור הרומני מתכנן הפתעה לטריקולור של צרפת? ב-10 ביוני התשובות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי