קבוצתו של קלאודיו בומבה על סף פשיטת רגל

פטרסקו. כבר הספיק לחתום בסין
פטרסקו. כבר הספיק לחתום בסין | צילום: Gettyimages

נכסיה של טירגו מוראש עוקלו וניתנה הוראה לשחקנים למצוא קבוצה אחרת

(גודל טקסט)

 

קלאודיו בומבה ומיחאיי פינטילי שנוחתים היום (שלישי) בישראל לקראת ההצטרפות שלהם בהפועל תל אביב שוחחו בוודאי במהלך טיסתם על נושא אחד שמעסיק את כל רומניה. בעוד שהם מחייכים כל הדרך לבנק, הקבוצה בה שיחק בומבה שנה שעברה, טירגו מוראש, על סף פשיטת רגל וכל נכסיה עוקלו אתמול. ייתכן מאוד שבין היתר גם קבוצות ישראליות יכולות לנסות לרכוש כעת שחקנים נוספים מהקבוצה המוכשרת.

 

מחר ייערך ברומניה ב'נאציונאל ארנה' הסופרקאפ בין האלופה סטיאווה בוקרשט לסגניתה טירגו מוראש, יומיים לפני פתיחת העונה בליגה הרומנית. אם סטיאווה תעלה בהרכבה הרגיל, לא כך הם פני הדברים לגבי יריבתה. מצבה הפיננסי בכי רע, חובות של  מיליוני יורו ואתמול החלה רעידת אדמה.

 

 

הקבוצה לא יכולה לשלם משכורות ויש לה חובות לשחקנים. האפקט המיידי: המאמן החדש ומגן צ'לסי בעבר, דן פטרסקו, שהגיע לפני חודש עם תקוות גדולות מסר שחתם בסין (במשכורת של 2.5 מיליון דולר לעונה) ויעזוב אחרי המשחק מחר.

 

טירגו לא תשחק העונה בליגת האלופות אחרי שלא נרשמה לגביעי אירופה. ההנהלה הודיעה שכל אחד משחקניה שרוצה לעזוב רשאי לעשות זאת. העתיד של הקבוצה נראה מעורפל מתמיד. קבוצות מפארות כמו דינאמו בוקרשט, פטרולול, צ'פרה קלוז' בפירוק ואחרות חוששות לגורלן. כך קרה עם אורזיצ'ני קבוצתו לשעבר של רוני לוי, פ.צ. נציונאל, ספורטול בוקרשט ו-ואסלוי.  השנה יתקיימו לראשונה בהיסטוריה משחקי פלייאוף לאחר שהליגה צומצמה ל-14 קבוצות מ-18 עד כה.

 

ניקוליצה. לא ישחק מחר (gettyimages)

 

ה-DNA הגוף הרומני שבודק אי סדרים, שחיתויות והלבנת כספים במדינה התלבש אף הוא על טירגו מורש ורק זה מה שהיה חסר להם. ארבעה שחקנים בכירים ביניהם באנל ניקוליצה, ו-ואסילה מאפטיי (בינלאומיים בעבר) הודיעו שהם עוזבים מידית ולא ישחקו מחר.

 

יצוין שהקבוצה מחבל טראנסילבניה היוותה אשתקד את ההפתעה המרעישה של הליגה. היא עלתה לליגה הראשונה והפגינה כדורגל מעולה. לצד ותיקים שנפלטו מקבוצות אחרות כמו זיקו (דינאמו וראפיד), מורשאן מצ'פרה קלוז', מריוס קונסטנטין מראפיד ואחרים, היו צעירים מוכשרים כמו תגלית העונה קלאודיו בומבה שחתם בהפועל תל אביב.

 

בעונה החולפת חניכיו של ליביו צ'יובוטריו הדביקו את סטיאווה שהייתה בנפילה חופשית ואיבדה בסיבוב השני יתרון 13 נקודות וטירגו כבשה את הפסגה ארבעה מחזורים לסיום. היא נכשלה בזכייה באליפות רק במחזור האחרון בביתה כשהפסידה מול איצטדיון מלא נגד גלאץ שכבר ירדה ליגה וסטיאווה זכתה במזל גדול באליפות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי