דימה קרויטר סגן אלוף אירופה עד גיל 23

קרויטר  והדגל. חזר בגדול
קרויטר והדגל. חזר בגדול | צילום: באדיבות איגוד האתלטיקה

עבר 2.24 מ' ונכנע רק לאיווניוק הרוסי. מאמנו: "הוא ענה לכל מספידיו"

(גודל טקסט)

דימה קרויטר, הקופץ הישראלי לגובה, השיג הערב (שבת) הישג גדול כשזכה במדליית הכסף והוכתר כסגן אלוף אירופה באליפות עד גיל 23 הנערכת בטאלין שבאסטוניה.

 

התחרות נערכה במזג האוויר סגרירי ולא נוח. קרויטר בן ה-22 וויתר על הגובה ההתחלתי של 2.05 מטר. הוא ניסה את כוחו בגובה של 2.10 מטר ולמרות פסילה בניסיון הראשון, עבר את הרף בפעם השנייה. 

 

הרף עלה לגובה של 2.15 מטר, וקרויטר הצליח לחלוף מעליו כבר בניסיון הראשון שלו. גם את הגובה הבא – 2.18 מטר עבר הקופץ הישראלי בפעם הראשונה. הרף עלה ל-2.21 מטר וקרויטר לא התקשה גם בגובה זה.

 

בשלב הזה כבר נפסלו שבעה מבין 12 הקופצים בתחרות. נותרו קרוייטר ועוד ארבעה. הרף הועלה ל-2.24 מטר. קרויטר קפץ ראשון ועבר בניסיון הראשון.

 

בתחרות נותרו שניים – קרויטר, והקופץ הרוסי איליה איווניוק. השניים בחרו לדלג על גובה של 2.26 מטר והרף עלה ל-2.28. איווניוק עבר כבר בניסיון הראשון וקבע את תוצאת השנה באירופה לגילו.

 

קרויטר פסל בניסיון הראשון ובחר לדלג לגובה של 2.30 מטר, סנטימטר אחד יותר מהקריטריון לאולימפיאדת ריו – אך פסל וסיים שני בתחרות, עם מדליית הכסף. 

 

"אני מאושר שזכיתי במדליה. הבטחתי וצוטטתי במקומות רבים כאומר שהשנה אני חוזר לעצמי. מבחינתי הנורא מכל היה אם הדברים היו נשארים על הנייר. היום הוכחתי שהדיבורים לא היו בעלמא. עברתי תקופות קשות מאוד בשנים האחרונות. בשנה שעברה הייתי הכי קרוב שיש להודיע על פרישה. היו שלושה אנשים שהניעו אותי לא לעשות זאת: אמי, זוגתי והמאמן שלי שדרש ממני לתת לעצמי עוד סיכוי", אמר הערב קרויטר.

 

סגן אלוף אירופה הוסיף: "אני שמח שהיום הוכחתי גם שחזרתי למקומות הטבעיים שלי, ואני יכול לחשוב באופן הכי טבעי בעולם על קריטריון לאליפות העולם ולמשחקים האולימפיים".

 

בהתייחסו לתחרות הגמר, אמר קרויטר: "בפעם הראשונה היריבים שלי חזרו לתת לי כבוד, לחשוש ממני. אחרי שבשנים האחרונות היריבים שלי בתחרויות הסתכלו עליי כעל תופעת קדטים שחלפה לה מן העולם, היום הם חזרו להבין שעומד מולם אחד הטובים בגילם".

 

בתחרות בה חלק לא הצליחו לשחזר את הישגיהם השנתיים ושיאיהם האישיים שנקבעו השנה, הם ראו אותי נלחם כשווה מול שווה על הזהב".  

 

מאמנו, אנטולי שפרן, היה מאושר:  "דימה הלך עד הסוף והיה אפילו קרוב לעבור 2.30 בניסיון האחרון שלו. הביטחון חזר אליו ובענק. מיהרו מדי להספיד אותו, ואני סבור שהיום הוא ענה לכולם עם מדליה".

 

מוקדם יותר היום קבע אלן פרבר ממכבי ת"א 69.34 מ' וסיים במקום ה-15 בתחרות המוקדמות בהטלת כידון בטאלין.

 

ועוד באתלטיקה, חנה קנייזבה-מיננקו סיימה במקום השני בתחרות האתגר במדריד כשקבעה בניסיון האחרון שלה בתחרות בקפיצה משולשת 14.38. גבריאלה פטרובה הבולגרייה קפצה למרחק של 15.54 וניצחה בתחרות.

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי