צפו: שערוריית שיפוט ענקית בליגה הרומנית

מירל ראדוי. מבחינתו הקבוצה ניצחה
מירל ראדוי. מבחינתו הקבוצה ניצחה | צילום: GettyImages

השופט פסל לסטיאווה 3 שערים. בקאלי: "לשלוח אותו לפסיכיאטר"

(גודל טקסט)

השופט הרומני סבסטיאן קולצסקו גנב אתמול (רביעי) את ההצגה בשערוריית שיפוט נדירה שלא זכורה כמוה ברומניה ובאירופה. המשחק נערך בג'ורג'יו במסגרת המחזור השישי בליגה הרומנית והסתיים בניצחון 0:2 של אסטרה על סטיאווה בוקרשט. בעקבות הניצחון עלתה אסטרה לראש הטבלה. 

הקבוצה שהדיחה את ווסטהאם במוקדמות הליגה האירופית שיחקה ללא הכוכב טאקיוקי סטו שעבר לטורקיה. דניס אליבק (51) וקונסטנטין בודסקו (62) כבשו. במהלך המשחק, השופט פסל שלושה שערים חוקיים לחלוטין והיו במוקד הטעויות הנוראיות שהכריעו את גורל המשחק. סטיאווה רשאית לראות את עצמה מקופחת בצורה קשה. 

בנוסף לביטול השערים נפסק לזכות אסטרה פנדל שלדברי אנשי סטיאווה היה גבולי לחלוטין. השופט קולצסקו פסל שער חוקי של פאול פאפ בדקה החמישית בטענה שביצע עבירה. בדקה ה-21 אדריאן פופה הבקיע והקוון הרים דגל לנבדל שלא היה. במחצית השנייה הכדור עבר במלואו את קו השער ועוד שער חוקי נפסל. 

"זו שערוריה שאני לא זוכר כמוה. לכבוש שלושה שערים חוקיים שבוטלו והשופט המציא פנדל. ישבתי בכלא שנתיים ואני לוקח ללב פחות מבעבר, אבל אי אפשר ככה להרוס קבוצה. השופטים ברומניה לא לוקחים היום כבר שוחד כמו פעם, אבל צריך לשלוח אותו להסתכלות פסיכיאטרית", אמר הבעלים של סטיאווה בוקרשט ג'יגי בקאלי.

נשיא סטיוואה, ואלריו ארגסיאלה, ששימש בעבר כקוון בינלאומי רתח מזעם: "כבשנו שלושה שערים חוקיים ואסטרה כבשה פעמיים. תוצאת הסיום היתה צריכה להיות 2:3 לטובתנו. אדרוש שהשופט יורחק לצמיתות ואדרוש שיו"ר איגוד השופטים קירוס ואסרס (יווני למעשה) שיילך הביתה. פעם ברומניה אסור היה לנצח את הקבוצה של העיר בה גדל ניקולאי צ'אושסקו סקורניצ'שטי לא ראינו שערוריות כאלה". 

מאמן סטיאווה מירל ראדוי שהוא חסר ניסיון ואין לו תעודת מאמן הצהיר אחרי המשחק: "אני המום מהאירועים. בירכתי את השחקנים אחרי המשחק. מבחינתי ניצחנו".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי