כל הדרך לפסגה: כך נולד חובאן מחדש בגרמניה

חובאן. חזר דרך ליגת החובבנים
חובאן. חזר דרך ליגת החובבנים | צילום: Gettyimages

בגיל 18 קשר הפועל ב"ש היה בסכנת חיים. בקיץ הקרוב הוא יהיה ביורו

(גודל טקסט)

טטארושאנו, מאצל, קיריקש, גריגורה, רץ, חובאן, פינטילי, טורזה, בודסקו, סטנקו ואנדונה – זה ההרכב של נבחרת רומניה שתתארח הערב באיי פארו (19:00, חגיגה אירופית בספורט1 וב-HD) למשחק גורלי על העלייה ליורו 2016. אנגל יורדנסקו מודע לעובדה שרומניה תפגוש יריבה עיקשת שתקשה עליהם את המלאכה. המאמן חושש במיוחד מהמגרש הסינטטי שחניכיו לא מורגלים אליו וגם ממזג האוויר הסוער באי, עם גשמים עזים ורוחות חזקות שיקשו על השחקנים הטכניים להתבטא.

 

יורדנסקו יערוך שלושה שינויים בהרכב במטרה לשפר את היכולת הלא משכנעת מהתיקו הביתי נגד פינלנד (1:1), בו כבש אובידיו חובאן את שער השוויון הדרמטי. פינטילי, שישב על הספסל נגד הפינים, יפתח בהרכב כקשר אחורי לצידו של חובאן. אלכס מאצל יחליף בעמדת המגן הימני את פאול פאפ.

 

 

שער השוויון הדרמטי בבוקרשט נגד פינלנד היה היקר בקריירה של קשר הפועל באר שבע. הנקודה השאירה את הרומנים ללא הפסד בקמפיין ובמקום השני, כשהם תלויים רק בעצמם הערב. ניצחון באיי פארו, או לחלופין הפסד של הונגריה ביוון, ישלח אותם לאליפות אירופה. הכדורגלן האיכותי, השאפתן והצנוע עדיין לא התאושש מההמולה סביבו, חי אולי את הרגעים המשמחים ביותר בקריירה. הקשר מרגיש שגרם למיליוני חובבי כדורגל ברומניה אושר רב.

 

שום דבר בחיים לא מגיע בקלות והסיפור של קשר באר שבע, שזוכה לאהבה גדולה בבירת הנגב וחלומו הגדול הוא להביא לקבוצה אליפות, הוא מרתק ויוצא דופן. מעט אנשים, אם בכלל, יודעים שחובאן היה קרוב מאוד לוותר על חלומו להפוך לכדורגלן מקצועני, למרות שבעירו באיה-מארה, בה נולד וגדל, הוא נחשב מגיל צעיר לשחקן מוכשר ומוביל עם פוטנציאל גבוה.

 

 

כשהיה בן 18, חלה חובאן וסבל מבעיה רפואית חמורה שכמעט גמרה לו את הקריירה. הרופאים הרומנים לא ידעו להתמודד עם הבעיה, כשהבחינו בחיידק בדם שגרם לו דלקת שאף סיכנה את חייו. אדם שהיה מקורב אליו מעולם הכדורגל סייע לו ולקח אותו לגרמניה.

 

בראיון שהעניק לפני ארבע שנים ל"פרו ספורט", סיפר חובאן בהתרגשות רבה על הימים הקשים שעבר בגלל המחלה וכיצד הרופאים הגרמנים טיפלו בו במסירות והצילו את חייו. במשך כשנתיים נאלץ הקשר להתנזר לחלוטין מכדורגל, אבל בזכות הרצון האדיר שלו שב אט אט למגרשים. גם הקאמבק עצמו היה בגרמניה, כאשר מי שהושיט לו יד לעזרה הייתה קבוצה חובבנית מהליגה החמישית בגרמניה, פ.צ קלאוזן.

 

"נולדתי מחדש", אמר חובאן בראיון לפני מספר שנים, "אני חייב את חיי לרופאים הגרמנים ומעבר לזה, בזכות המנטליות הגרמנית הפכתי להיות שחקן ממושמע ושאפתן". לאחר שחזר לכושר משחק, הוא שב לליגה הרומנית ושיחק בקריובה, ביחור, גז מטאן, מדיאש, אוניבריסטיאטה קלוז' וכמובן פטרולול פלוישט, הקבוצה ממנה הגיע אשתקד לבירת הנגב.

 

 

חובאן הצנוע רק רצה להישאר בריא, ואם אפשר גם לשחק כדורגל פה ושם. מי חלם אז בכלל על הופעות בנבחרת הלאומית, אליה זומן לראשונה לפני שנתיים. בסוף השנה יחגוג הקשר 33, אבל הוא נראה צעיר לגילו וציין לא פעם כי הוא מעוניין לשחק עוד מספר שנים אם בריאותו תאפשר לו.

 

חובאן נעים ההליכות הוא איש משפחה למופת, שמתגורר עם רעייתו אלינה ושני ילדיו בוגדן ואניסה בבניין מפואר בבאר שבע. אשתו, שראתה את המשחק נגד פינלנד בסלון ביתם, יצאה מגידרה כאשר בעלה כבש את שער השוויון. "הילדים נרדמו על הספה ולא ראו את סיום המשחק", סיפרה אלינה לתקשורת הרומנית, "למחרת, דבר ראשון על הבוקר על סיפרתי להם כמה גאים ברומניה מהשער הראשון של אביהם בנבחרת". הערב, בשעה מעט יותר מוקדמת, הם יוכלו אולי לראות את אביהם עולה ליורו.

 

חובאן. יעשה היסטוריה הערב? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי