בקפריסין הופתעו מבן שמעון: "הגישה שלו הביאה ביטחון"

רן בן שמעון
רן בן שמעון | צילום: האתר הרשמי

המאמן הישראלי יערוך מחר (חמישי ב-21:45, שידור ישיר בספורט4) בכורה על הקווים באצטדיון בניקוסיה: "אנשים פה מתים על כדורגל ואני נהנה לעבוד איתם. רוצה לבנות נבחרת שהאוהדים ייתגאו בה"

(גודל טקסט)

רן בן שמעון יציין מחר (חמישי ב-21:45, שידור ישיר בספורט4) את משחקו הראשון כמאמן קפריסין במשחק באצטדיון ה-GSP בניקוסיה, נגד נבחרת בוסניה.

בלגיה מוליכה בקלילות את הבית עם 16 נקודות, ומקדימה את יוון לה 12 נק', בוסניה לה 11 וקפריסין לה 7. לבן שמעון נשאר רק סיכוי תיאורטי לזכות במקום השני, ואף אחד למעשה לא מצפה ממנו לכך. מיקאלו פאפדקיס כתב העיתון "פוליטיס" אמר לספורט1: "השחקנים מאוד מרוצים מבן שמעון, אבל זה משחק ראשון שלו ונראה מחר. זאת רק טבילת האש".

הדברים הללו עומדים בניגוד לפרסומים בבוסניה, שם דווח כי קיימת תרעומת קפריסאית על כך שמונה מאמן זר ולא מקומי. "אם כבר זר, שיהיה לפחות יווני", נטען בבוסניה. אלא שבאי השכן דווקא סקרנים, כפי שסיפר קונסטנטינוס לייפיס, בלם הנבחרת וסטנדרד ליאז': "רן הביא הרבה ביטחון ומהיום הראשון בו דיבר הוא הפתיע אותי בגישה שלו. שחקנים ששיחקו תחתיו בקפריסין אמרו לי עליו הרבה דברים טובים ונוכחתי לדעת שהם צדקו".

רן בן שמעון. הפתיע את שחקניו
רן בן שמעון. הפתיע את שחקניו (ערן לוף)

על סיכויי נבחרתו טען לייפיס: "אני אופטימי. מאמן חדש, פילוסופיה חדשה. אני בטוח שאנחנו יכולים לנצח את בוסניה-הרצגובינה ואחרי זה את אסטוניה. אנחנו רוצים שהאוהדים יבואו לתמוך בנו, כי עיקר העבודה כרגע זה להתכונן טוב למשחקים של מוקדמות היורו".

בן שמעון יחסר את אחד הכוכבים הגדולים, ג'ורג' אפרם מאפואל ניקוסיה, שפצוע, ואפסטטיוס אלונפטיס בן ה-34 שהודיע על פרישה מהמדים הלאומיים אחרי 60 הופעות. רב"ש דיבר במסיבת עיתונאים לפני המשחק ושלח מילות נחמה לנשיא ההתאחדות, קוסטקיס קוצומניס, ששכל את בתו. "זה יום עצוב עבורי ועבור הכדורגל הקפריסאי. אני שולח לו את תנחומיי", אמר המאמן.

על המשחק אמר: "אנשים בקפריסין מתים על כדורגל. אני רוצה לבנות נבחרת שהאוהדים יהיו גאים בה ויאהבו אותה. יש לי אסופה של כשרונות צעירים שרוצים להצליח ויש להם אמביציה. אני נהנה לעבוד איתם וההתאחדות נותנת לנו את כל התנאים. המשחק אולי חשוב לבוסניה, שיש לה עדיין סיכוי ריאלי לעלות, אבל חשוב גם עבורנו, כי אנחנו רוצים לבנות משהו חדש".

במשחקים נוספים (חמישי ב-21:45, שידור ישיר בספורט1) בלגיה תארח את גיברלטר כאשר אדן הזאר, שלא שיחק שלושה חודשים בגלל פציעה בברכו, עשוי לקבל דקות משחק, ויוון תארח את אסטוניה. קווין דה בריינה אמר על אי זימונו של ראג'ה ניאנגולן לשדים האדומים: "הוא חייב להיות איתנו". הקשר התראיין היום ואמר בין היתר: "המנהל המקצועי של רומא מונצ'י שיכנע אותי לא לפרוש מהנבחרת, ואמר לי שאני חייב לשחק במונדיאל. אני לפעמים מעשן, אני שותה. לא בן אדם מושלם, אבל אני תמיד נותן את הכל על כר הדשא".

אדן הזאר. באיזה כושר הוא יחזור
אדן הזאר. באיזה כושר הוא יחזור? (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי