נבחרת אנגליה חוששת ממתקפת סייבר במונדיאל

האקר רוסי
האקר רוסי | אילוסטרציה

המאמן גארת' סאות'גייט והצוות המקצועי מודאגים מכך שהאקרים רוסים ינסו לגנוב ולהדליף מידע על הנבחרת ותדרכו את השחקנים בהתאם

(גודל טקסט)

בצל ההכנות המקצועיות למונדיאל 2018 והרצון למחוק את הזכרונות הרעים מברזיל לפני שלוש שנים, בנבחרת אנגליה כבר חושבים מעבר לכך והחליטו להעביר את כל השחקנים קורס שיעזור להם להתגונן מפני מתקפת סייבר ברוסיה.

החשש הוא שהאקרים רוסיים ינסו לחבל בהכנות הנבחרת ובגביע העולמי עצמו לאחר שקבוצת האקרים רוסית בשם "פאנסי בירס", שנלחמת נגד הארגון העולמי למלחמה בשימוש בסמים, הדליפה לאינטרנט בדיקות רבות של אתלטים שלא פורסמו ונשמרו בסודיות.

השחקנים האנגלים ילמדו בקורס איך להתגונן מהמתקפות, אבל מעבר לזה יקבלו הוראה לא להשתמש ברשתות אלחוטיות של המלון או ציבוריות ברוסיה וינתקו את השימוש ברשתות החברתיות, דבר שעלול לגרום למרמור רב בקרב שחקני הנבחרת. בשנים האחרונות השחקנים מתקשרים עם העולם באמצעות רשתות חברתיות, זוכים להרבה מעריצים ועוקבים וגם מגיבים על אירועים שונים באמצעותן.

מאמן אנגליה, גארת' סאות'גייט, חושש בעיקר מכך שנתונים אישיים על כל שחקן יודלפו על ידי ההאקרים, וכך יריבות של נבחרת שלושת האריות יידעו מידע סודי על כל שחקן ותוכניות של המאמן וכך יהיה יתרון ליריבות.


סאות'גייט. חושש מהתקפות גם מחוץ למגרש (Gettyimages)

אנגליה זקוקה לשתי נקודות בלבד כדי לעלות למונדיאל, וכנראה שלא תתקשה להשיג אותן מול סלובניה וליטא. ההתאחדות האנגלית מסרה שפיפ"א חוקרת את נושא ההאקרים הרוסיים, אבל לא מספקת הגנה נגדם. לפי הדיווח, סאות'גייט קיבל עצות מאמן נבחרת אנגליה ברוגבי, אדי ג'ונס, שכבר נתקל בבעיות כאלה בעבר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי