אחרי שני מהפכים: 3:4 לבלגיה על בוסניה. צפו בתקציר

דז'קו. טיפולים אינטנסיביים כדי להכשירו
דז'קו. טיפולים אינטנסיביים כדי להכשירו | צילום: Gettyimages

קראסקו כבש שער ניצחון לשדים האדומים בדקה ה-83, שסיבך מאוד את המארחת אחרי משחק מטורף. מונייה, בטשוואי ו-ורטונגן השלימו למנצחת, מדוניאנין, וישקה ודומיץ' למפסידה. במשחק נוסף: 0:8 לשבדיה על לוקסמבורג

(גודל טקסט)

היום האחרון של המחזור התשיעי במוקדמות מונדיאל 2018 יצא היום (שבת) לדרך, כשבמוקד בלגיה, שכבר הבטיחה את המקום הראשון בבית 8 בבית ואת העלייה למונדיאל גברה 3:4 על בוסניה אחרי משחק מטורף בסראייבו, שפגע  בסיכויים של המארחת לזכות בכרטיס לפלייאוף.

במשחק נוסף, שבדיה שדרסה בסולנה 0:8 את לוקסמבורג עם רביעייה של מרקוס ברג, תקווה לתיקו מאוחר יותר הערב בין בולגריה לצרפת כדי לעלות למקום הראשון בבית 1.

בוסניה – בלגיה 4:3
האורחים, שכבר עלו כאמור לרוסיה 2018, רשמו את ניצחון שמיני במוקדמות אחרי משחק מטורף בבוסניה. עסוקים יותר בזוטות כמו השוואת שיא ההופעות בנבחרת על ידי הבלם למרות הכל, פחות מארבע דקות בתוך המשחק אדן הזאר פרץ מימין והעביר רוחב לתומא מונייה שקבע מקרוב 0:1. שער חמישי בשישה משחקים למגן של פאריס סן ז'רמן, שנמצא בכושר כיבוש מצויין. בדקה ה-29 מרוואן פלאיני נפצע והוחלף בדניאל דנדונקר, ודקה לאחר מכן התקפה של הבוסנים הסתיימה במסירת רוחב לאקס מכבי תל אביב האריס מדוניאנין, שדחק מקרוב את ה-1:1 מול שער ריק. בדקה ה-39 כדור ארוך של השוער אסמיר בגוביץ' הגיע לאדין וישקה, שקבע מהפך 1:2 למארחת.


ורטונגן. השווה שיא וכבש (פיפ"א, רשמי)

חוסר המזל המשיך לפקוד את הבלגים ובמחצית השנייה יורי טלימנס החליף את דריס מרטנס שנפצע, אך הם לא ויתרו ובדקה ה-59 יאניק קראסקו פרץ נהדר בימין, חתך לרחבה, התגבר על השומר שלו ובעט לשער אך נהדף על ידי בגוביץ'. למזלו מישי בטשוואי, שעלה לראשונה בהרכב, היה במקום כדי לכבוש מקרוב ולהשוות ל-2:2. בדקה ה-69 יאן ורטונגן, שהשווה את שיא ההופעות בנבחרת (להופעה מספר 96, בזהה ליאן קולמנס), קבע מהפך נוסף כשנגח לרשת קרן של קראסקו. 

שבדיה – לוקסמבורג 0:8
המארחים הוכיחו כבר בקמפיין שיש חיים אחרי זלאטן איברהימוביץ', uעשו  זאת שוב עם ניצחון גדול על הנבחרת החלשה, כשמי שבלט בעיקר היה מרקוס ברג שכבש רביעייה. הסקנדינבים במקום השני עם 19 נקודות, לאחר שצרפת ניצחה אתה בולגריה 0:1 ונמצאת בראשות הבית עם 20 נקודות. למרות השמינייה שקיבלה לוקסמבורג, המפסידה האמיתית היא הולנד השלישית עם 13 נקודות, שהסיכוי שלה לסיים במקום השני פחות מיותר.

פחות מעשר דקות בסוף המשחק אולה טויבונן הוכשל ברחבה של לוקסמבורג ונבחרתו קיבלה פנדל, אותו ניצל אנדראס גרנקוויסט כדי לקבוע 0:1. בדקה ה-18 התקפה יפה של השבדים הסתיימה במסירה של טויבונן למרקוס ברג, שמתוך הרחבה הכפיל את היתרון ל-0:2. בדקה ה-37 השלים ברג צמד שקבע 0:3 לפני הירידה להפסקה.


ברג וטויבונן. יש חיים אחרי זלאטן (פיפ"א, רשמי)

ברג והחברים לא הוריוד את הרגל מהגז גם במחצית השנייה והחלוץ כבש את הקביעי בדקה ה-54 מבישול של לודוויג אוגוסטינסון. שש דקות אחר כך מיקאל לוסטיג נגח את ה-0:5 אחרי בעיטה חופשית וגראנקוויסט השלים צמד כשדייק שוב מהנקודה הלבנה בדקה ה-67. המארחת המכיה בשלה ובדקה ה-71 ברג השלים שלושער אחרי עוד בישול של אוגוסטינסון. טויבונן קבע 0:8 בדקה ה-76.

המשחק לא נרגע ובדקה ה-82 דאריו דומיץ' השווה ל-3:3 כשנגח כדור קרן לרשת של טיבו קורטואה, אך דקה לאחר מכן קראסקו קיבל ברחבה כדור ממונייה, ובעט מזווית אלכסונית קשה את תוצאת המשחק, 3:4 לבלגיה.


משחקים נוספים

איי פארו – לטביה  0:0

גיברלטר – אסטוניה 6:0
(סים לוץ 10, מתיאס קייט 30, סרגיי זנג'וב 38, ג'ונאס טאם 52,65,77)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי