ארה"ב בהלם, ברוס ארנה עלול לסיים את תפקידו בנבחרת

ברוס ארנה
ברוס ארנה | AFP

האמריקאים מאוכזבים מההפסד 2:1 לטרינידד וטובגו הקטנה שהותיר אותם מחוץ למונדיאל לראשונה מאז 1986: "אנחנו צריכים להאשים רק את עצמנו", המאמן לקח אחריות

(גודל טקסט)

מי היה מאמין? מונדיאל בלי נבחרת ארצות הברית הוא כבר תופעה נדירה. התרגלנו לראות את הנבחרת האמריקאית בגביע העולמי, אבל אחרי הפסד 2:1 הלילה (בין שלישי לרביעי) לנבחרת החלשה בבית טרינידד וטובגו היא אפילו לא עלתה לפלייאוף ותישאר בבית לראשונה מאז 1986 ואחרי שבע הופעות רצופות.

בארה"ב אומנם הכדורגל לא בעדיפות ראשונה, אבל בכל זאת כלי התקשורת במדינה הביעו הלם מההדחה. "ניו-יורק פוסט" כתב: "אנחנו צריכים להאשים רק את עצמנו, אבל הגורל של הנבחרת נקבע דווקא בפנמה. השער הראשון שנכבש עבור פנמה לא היה חוקי. השופט עשה טעות גדולה וכך קבע שארה"ב למעשה תישאר בחוץ. פיפ"א תכניס את טכנולוגיית הווידאו רק במונדיאל הקרוב, אבל בינתיים לא השתמשו בה ואנחנו הפסדנו".

ארה"ב הייתה שלישית בבית שלה לפני המחזור האחרון ותיקו היה מספיק לה לפחות למקום בפלייאוף, אבל ההפסד בתוספת הניצחונות של פנמה והונדורס השאירו אותה בחוץ. "ברור שהשער השני שספגנו הוא באשמתנו ולכן לא עלינו. הכל היה אמור להיות לטובתנו היום. אנחנו אשמים", הודה ארנה. "אני לוקח עליי את האחריות למה שקרה. אסור היה לנו להישאר בבית במונדיאל הזה. מקומנו היה שם. התוצאות של המשחקים האחרים לא היו קובעים לנו אם היינו עושים את העבודה בעצמנו".

"המחצית הראשונה שלנו הייתה עלובה וזה מה שהרג אותנו. הבלמים שלנו לא היו טובים מספיק ולא הצלחנו להכניס למשחק מספיק את כריסטיאן פולישיץ (כוכבה הצעיר של בורוסיה דורטמונד שכבש את השער היחיד במשחק. זה היה בידיים שלנו", סיכם המאמן המאוכזב. ארנה עשוי לסיים את תפקידו וההתאחדות המקומית תחפש מאמן בכיר שיוביל אותה למונדיאל בקטאר ב-2022.

פולישיץ מאוכזב. לא יהיה במונדיאל (AFP)
פולישיץ מאוכזב. לא יהיה במונדיאל (AFP) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי