"אחת המועמדות לזכייה": המספרים המרשימים של ברזיל

שחקני נבחרת ברזיל
שחקני נבחרת ברזיל | AFP

הסלסאו צברו הכי הרבה נקודות אי פעם, צ'יצ'ה הסכים: "אין ספק שאנחנו מועמדים לתואר". בלאגן גדול בצ'ילה לאחר ההדחה: המאמן התפטר, בראבו שוקל לעזוב ואשתו תקפה בחריפות את וידאל ("שתיין"). צפו בתקציר

(גודל טקסט)
ברזיל היא ללא ספק הנבחרת המרשימה של המוקדמות בדרום אמריקה וצ'ילה היא המאכזבת ביותר. הצ'יליאנים שזכו פעמיים רצופות בקופה אמריקה לא ישחקו בגביע העולמי.


ברזיל כרגע היא אחת הפייבוריטיות לזכייה בגביע העולמי ובכך למחוק את חרפת ההפסד בחצי הגמר לגרמניה (7:1) ב-2014. אומנם אף נבחרת דרום אמריקאית לא זכתה בגביע העולמי כשהוא התקיים ביבשת אירופה, אבל בברזיל מאמינים שהם יכולים להיות הראשונים לעשות את זה, הרבה בזכות כוכבים כמו ניימאר וגבריאל ז'סוס.




קצת מספרים על הקמפיין המוצלח של הסלסאו: צ'יצ'ה הוא המאמן הברזילאי הראשון שניצח כל יריבה במוקדמות לפחות פעם אחת, ברזיל צברה 41 נקודות ב-18 משחקי המוקדמות, הכמות הכי גדולה של נקודות שצברה אי פעם ברזיל בטורניר. ז'סוס נבחר למצטיין בברזיל אחרי שכבש שבעה שערים ב-11 משחקים. מסתבר שפפ גווארדיולה ידע את מי הוא רוכש עבור מנצ'סטר סיטי.


הפרשנים המקומיים שיבחו את המאמן, שאמר לאחר ה-0:3 על צ'ילה: "אין לי ספק שברזיל היא אחת המועמדות לזכות בטורניר. לפי הניצחונות, הרמה שהצגנו והיכולת. ברור שברזיל מועמדת, אבל לדעתי גם צרפת נבחרת ברמה גבוהה מאוד. יש לה כלים כמו אנטואן גריזמן וקיליאן אמבפה. כמובן שגם גרמניה מועמדת. ארגנטינה אולי כרגע לא מועמדת, אבל אם יש לך שחקן כמו מסי אתה תמיד יכול להגיע רחוק".


HISTORICAL RECORD:

TITE is the first Brazil manager ever, to beat every single opponent at least once, in the CONMEBOL qualifiers. pic.twitter.com/YUo7yPzaHT

— Seleção Brasileira (@BrazilStat) October 11, 2017


בצ'ילה לעומת זאת ישנן תחושות קשות. המאמן חואן אנטוניו פיצי יעזוב את תפקידו כמאמן בעקבות הכישלון. "התפקיד שלי בצ'ילה נגמר. האחראים עליי יחליטו מה יהיה בהמשך, אבל אני צריך לדבר איתם ולתת להם דו"ח על המצב ואולי להמליץ מה עושים", אמר המאמן בכנות. "אני רואה עצמי אשם בכך שלא עלינו. אני בחרתי את השחקנים ואת שיטת המשחק והאחריות היא שלי". הקשר גארי מדל אישר שפיצי הודיע לשחקנים שהוא עוזב.


שוער הנבחרת קלאודיו בראבו לא בחל במילים בסיום: "ההרגשה פשוט חרא. אני צריך לקחת פסק זמן ולא יודע אם אמשיך בנבחרת". בראבו שמאז עזב את ברצלונה נמצא במשבר מתמשך והפך לשוער השני של סיטי היה אשם בשער הראשון ולא נהנה מערב גדול. "סיימנו עידן גדול של הנבחרת ונכשלנו להביא אותה למונדיאל. זה תהליך מתמשך. אנחנו אשמים שהגענו למצב שהיינו צריכים נקודות מול הנבחרת הכי טובה בקמפיין וסיבכנו לעצמנו את החיים".


 

Gracias por todos los lindos momentos mi seleccióngracias mi capitán America por todo lo vivido. Fue realmente hermoso. Pero cuando se ponen la camiseta tiene que ser con profesionalismo. Yo sé que la mayoría se pelaron el culo, mientras otros se iban de fiestas e incluso no entrenaban de la borrachera que llevaban. A quien le quepa el sombrero que se lo ponga y que se deje de andar llorando. Por qué ahora es un país entero el llora. Aquí te esperamos con los brazos abiertos mi capitán

A post shared by Carla (@carlapardolizana) on



אישתו של בראבו קרלה פארדו העלתה באינסטגרם פוסט שגרם לסערת רוחות בצ'ילה כשהיא רומזת בהתקפה כמעט ישירה נגד קשר באיירן ארתורו וידאל שהוא לא תרם מספיק לנבחרת: "היו כאן כאלה בנבחרת שנתנו את התחת והיו כאלה שחגגו במסיבות ולא התאמנו בגלל שהיו שתויים". כזכור, וידאל היה מאלה שנתפס מהמר בקזינו וחוגג עד השעות הקטנות של הלילה.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי