"עולם הכדורגל חייב גביע עולמי למסי, מזלנו שיש לו אזרחות ארגנטינאית"

ליונל מסי
ליונל מסי | AFP

בארגנטינה יודעים למי להודות לאחר השלושער הבלתי נשכח ב-1:3 על אקוודור שהבטיח את העלייה למונדיאל. סמפאולי: "הייתה לנו אחריות לסייע לו להיות בטורניר, מאושר לאמן אותו". דיבאלה: "אני בר מזל". צפו בתקציר

(גודל טקסט)

כמה ביקרו אותו, כמה אמרו שהוא לא יכול לסחוב את ארגנטינה להישגים, ליונל מסי ענה הלילה (בין שלישי לרביעי) לכולם עם שלושער בלתי נשכח ב-1:3 על אקוודור והבטיח לאלביסלסטה את הכרטיס האוטומטי למונדיאל ברוסיה.

הארגנטינאים, שניצחו בקיטו לראשונה מאז 2001, חגגו בטירוף בסיום. המאמן חורחה סמפאולי ידע למי להודות: "ארגנטינה חייבת את העלייה שלה למונדיאל למסי, ועולם הכדורגל חייב גביע עולמי למסי. זה היה בלתי הגיוני אם שחקן כמו מסי לא היה משחק במונדיאל. למזלנו האזרחות של השחקן הכי טוב בעולם היא ארגנטינאית. ברור שאנחנו צריכים לפתור בעיות בנבחרת כדי שהתלות שלנו בו לא תהיה כזאת גדולה, אבל כרגע מסי הביא לנו את המזל לעלות לגביע העולמי. אמרתי לשחקנים שמסי לא חייב גביע עולמי לארגנטינה אלא עולם הכדורגל חייב גביע עולמי למסי".

המאמן שזכה בעבר עם צ'ילה (שלא עלתה למונדיאל) בקופה אמריקה כשניצח את ארגנטינה בגמר אמר: "כתוצאה מהלחץ שעברנו במוקדמות אנחנו עכשיו חזקים יותר. מסי השחקן הכי טוב בעולם ואני מאושר שאני יכול להיות המאמן שלו. לנו הייתה האחריות לסייע לו להיות בעוד גביע עולמי".

מסי כבש 21 שערים במוקדמות בכל הזמנים ושבר את שיאו של הרנן קרספו שכבש בעבר 19 שערים עבור ארגנטינה. גם לואיס סוארס סיים עם 21 כיבושים בקריירה עבור אורוגוואי וביחד הפכו שני החברים לשיאנים של טורניר המוקדמות בבית הדרום אמריקאי. התלות של ארגנטינה במסי היא מוחלטת – מאז נובמבר 2016 לא היה משחק בו ארגנטינה כבשה ומסי לא הבקיע.

ליונל מסי.
ליונל מסי. "השחקן הטוב בעול" (AFP)

הנבחרת חגגה את העלייה למונדיאל בחדר ההלבשה ונשיא ההתאחדות קלאודיו טאפיה ירד לחדר ההלבשה כדי לברך את השחקנים ובעיקר את מסי. בלם מנצ'סטר סיטי, ניקולאס אוטמנדי, היה זה שניצח על החגיגות.


מסי שלא דיבר עם התקשורת מאז החרם המפורסם בנובמבר 2016 הסכים לומר: "למזלנו הכל הלך טוב ואנחנו בגביע העולמי. אנחנו רגועים עכשיו בגלל שהשגנו את המטרה. כל אותו הזמן שהתרחקנו מהתקשורת והאוהדים עזר לנו להגיע למטרה. זה היה מטורף אם הגביע העולמי היה משוחק בלי ארגנטינה. לא היה מגיע לנבחרת הזו לא להיות שם. אני בטוח שהנבחרת תשתנה ותשתפר ונגיע למונדיאל חזקים יותר. אם נשלב כוחות יהיה לנו קל יותר בטורניר עצמו".

ליאו מסי חוגג.
ליאו מסי חוגג. "מזל שיש לו אזרחות ארגנטינאית" (AFP)

גם פאולו דיבאלה, ששוב נותר על הספסל, שיבח את הכוכב למרות דיווחים מסוימים שהיחסים ביניהם לא הכי טובים: "אני בר מזל לראות אותו משחק לידי ולהיות לצידו".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי