בצפון אירלנד זועמים על השופט: "חשבנו שהוא שורק נבדל"

צפון אירלנד נגד שווייץ
צפון אירלנד נגד שווייץ | AFP

פלייאוף המונדיאל: המאמן מייקל אוניל, שנכנע בבלפסט 1:0, מתוסכל מכדור העונשין מ-11 מטרים שהעניק אובידו חטאגן לשווייץ. בקרואטיה מתמוגגים מה-1:4 על יוון, מודריץ': "הראנו לכולם שקרואטיה יודעת לשחק כדורגל"

(גודל טקסט)
בעוד שווייץ חגגה אמש (חמישי) ניצחון גדול-קטן 0:1 בחוץ על צפון אירלנד בבלפסט במשחק הראשון בפלייאוף העלייה למונדיאל, הצפון אירים עסקו בעיקר בשיפוט, או יותר נכון זעמו על השיפוט.


המארחים טענו שהשופט הרומני אובידיו חטאגן קיפח אותם לאחר שאישר פנדל למרות שבעיטה של ג'רדאן שאצ'ירי פגעה בקורי אוונס בכתף ולא ביד, כך לפי טענת המארחים.




תחושת הקיפוח אצל הצפון איריים קיימת גם מכיוון שהשווייצרים נשארו עם 11 שחקנים על כר הדשא אחרי עבירה ברורה של פביאן שר בלם שווייץ על סטיוארט דאלאס מלידס, שבנוסףחייבה פנדל.


מאמן צפון אירלנד, מייקל אוניל, היה נסער אחרי המשחק: "לא מבין איך השופט נתן להם פנדל. הכדור הזה פגע לו בכלל בגב. כולנו חשבנו שהוא שורק לנבדל לטובתנו. עם 1:0 השחקנים עדיין מאמינים שאפשר לעבור את שווייץ בגומלין".



מייקל אוניל. "השחקנים עדיין מאמינים שאפשר לעבור"


מן העבר השני, מאמן שווייץ, ולדימיר פטקוביץ', אמר: "ניצחון חשוב, אבל אנחנו זקוקים להתאושש במהירות. אולי ההחלטה על הפנדל הייתה אכזרית מדי, אבל הגיע לנו לנצח. לא אפשרנו לצפון אירים לצאת עם הכדור מהחצי שלהם. שיחקנו כמו נבחרת גרמניה. אני מאמין שיהיה משחק דומה בבאזל".


שאצ'ירי, שנבחר למצטיין, אמר: "התוכנית שלנו היתה פשוטה לשחק כדורגל כמו שאנחנו יודעים ולשלוט במשחק. לא יכולה להיות תוצאה טובה מזו כי שמרנו על רשת נקייה".



ריקרדו רודריגס. נעזר גם בשופט


כובש השער לשווייץ ריקרדו רודריגס הוסיף: "אני רגיל לבעוט פנדלים. במצב כזה אתה צריך להיות קפוא ולא להתייחס לרגשות או לצופים ביציעים". גרניט ג'אקה אמר: "הראנו אופי ונלחמנו. במשחקים כאלה היופי של המשחק פחות חשוב. רק התוצאה קובעת".


בהתמודדות השנייה הסיפור נראה גמור. קרואטיה עם רגל וחצי במונדיאל אחרי שניצחה את יוון 1:4. בגומלין זקוקה יוון לניצחון 0:3 ולפי המשחק אתמול זה נראה כמעט בלתי אפשרי אחרי שדווקא החלק הכי חלש שלה היה ההגנה, שעשתה טעויות קשות.



שחקני קרואטיה חוגגים. ניצלו את החלק האחורי החלש של יוון (AFP)


זלטקו דאליץ', מאמנה של קרואטיה ניהל רק את המשחק השני של הנבחרת, וכבר הפך לגיבור לאומי אחרי אחד הנצחונות הגדולים של קרואטיה מזה ארבע שנים, אבל הוא הזהיר שהגומלין ביום ראשון בפיראוס לא יהיה קל.


דאליץ' אמר: "אני מודה לשחקנים וגם לאוהדים שהיו השחקן ה-12 שלנו. אמרתי עוד לפני המשחק שזו רק המחצית הראשונה. אנחנו הולכים עדיין על קרח דק. השחקנים שלנו הם שחקני צמרת שצריכים רק שיציבו אותם בעמדות שלהם. יש לנו קצת בעיות בהגנה וחבל שחטפנו את השער הזה".


Zlatko Dalić je u četiri poteza preporodio Hrvatsku https://t.co/gcjtJxlq4j#Vijesti#Hrvatska

— Kratke Vijesti (@KratkeVijesti) November 10, 2017


קרואטיה ניצחה בלי מאריו מנדזוקיץ' שהגיע פצוע מיובנטוס והמאמן לא רצה לסכן אותו. "מבקש סליחה ממנדזוקיץ', אבל יש לנו מספיק שחקנים שיכולים לשחק במקומו".


לוקה מודריץ' היה מאושר אחרי המשחק: "הראנו לכולם שקרואטיה יודעת לשחק כדורגל". הפרשנים אמרו שמודריץ' גילה יכולת מושלמת בניגוד לכמה משחקים חלשים בריאל מדריד. "אם לפני המשחק היו אומרים שננצח 1:4 הייתי לוקח את התוצאה בשתי ידיים, אבל חבל כרגע שספגנו שער. אסור שניכנס לאופוריה. נשאר לנו עוד משחק גדול לפני האלופות".



לוקה מודריץ' חוגג. הפרשנים מפרגנים


מן העבר השני, מאמן יוון, הגרמני מיכאל סקיבה, הודה שנבחרתו שיחקה כדורגל נוראי: "השער הראשון הגיע אחרי הטעות הקשה של השוער והרביעי כתוצאה מטעויות נוראיות שלנו. קרואטיה השיגה ניצחון מוצדק, אבל זה מתסכל שלא השגנו שער שני למרות שהיו לנו הזדמנויות. במצב 4:2 זה היה נראה קצת אחרת לקראת הגומלין. זה היה ערב שהכדורגל היווני צריך לשכוח, אבל גם המזל לא היה לצידנו". התקשורת היוונית טענה שסקיבה לא היה מוכן למשחק, אבל הוא לא הסכים: "הקרואטים לא הפתיעו אותי. חבל רק שעשינו טעויות קשות. מקווה שנקשה על הקרואטים בגומלין ונשחק טוב יותר".


A disappointed @EthnikiOmada coach Michael #Skibbe admitted that his team gifted Croatia victory. #CROGREhttps://t.co/DcDYkkjnjb

— AGONAsport Online (@agonasport) November 9, 2017


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי