Sport1 Banner

"העונה בנזמה טוב יותר ממסי". בספרד הכתירו את הבישול כעקב האליפות

קארים בנזמה חוגג עם סרחיו ראמוס | David Ramos/Getty Images

החלוץ שסיפק אסיסט גאוני לקאסמירו והפך לשחקן השלישי העונה בספרד שכובש ומבשל במספרים דו ספרתיים, זכה למחמאות: "הוא שחקן העונה, נותן דחיפה עצומה לריאל בדרך לתואר". זידאן: "הכל יוכרע במחזור הסיום"

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד מריחה אליפות? הבלאנקוס אמנם לא הרשימו אך ניצחו אתמול (ראשון) 0:1 את אספניול, שמרו על המאזן המושלם מאז החזרה מפגרת הקורונה (חמישה ניצחונות בחמישה משחקים) ופתחו פער של שתי נקודות מברצלונה כשנותרו שישה מחזורים לסיום העונה בספרד. הקבוצה מהבירה שוב לא הרשימו אך נהנתה מהברקה אחת של קארים בנזמה שבישל בעקב לקאסמירו, הציגו את הגנת הברזל הרגילה (משחק 15 לטיבו קורטואה מבלי לספוג) ועשו צעד משמעותי. גם הסטטיסטיקה מספרת זאת: ריאל מדריד זכתה באליפות 26 מתוך 29 הפעמים בהן הוליכה את הטבלה עם שתי נקודות ומעלה בששת המחזורים האחרונים.

"עקב של מנהיג", "עקב של זהב" ו"עקב של אליפות" היו רק חלק מהכותרות הבוקר (שני) בתקשורת במדריד שם לא התחמקו מכך שריאל הציגה משחק רע נגד האחרונה בטבלה. "ריאל התבססה שוב על עבודה קשה ומיעטה לסכן את השער של אספניול". ב"מארקה" נכתב כי הפער בין ריאל ובארסה עומד על שתי נקודות אך זה מרגיש כאילו הוא גדול הרבה יותר, ושריאל עומדת איתנה במאבק האליפות. מי שספג ביקורות היה אדן הזאר שהותיר טעם של עוד במשחק נגד אייבר (הראשון מאז פגרת הקורונה) אך לאחר מכן נראה רע ולא הצליח להרים את הקצב.

בנזמה בליגה: 17 שערים ו-7 בישולים ב-31 הופעות

בנזמה, שהפך לשחקן השלישי מהליגה הספרדית שמחזיק במאזן דו ספרתי בשערים ובישולים – זכה למחמאות ענקיות. גוטי, שבישל לו שער מדהים בריאזור לפני עשור – פרגן בטוויטר במחיאות כאפיים וכתב לו: "קוסם, בישול עצום!". ב"מארקה" נכתב: "ומה אם מסי לא השחקן הטוב ביותר העונה? ריאל שוב נתנה את המינימום הנדרש, ונהנתה מדחיפה מכריעה של בנזמה. העקב שלו היה שווה שלוש נקודות. אם מדברים על ה-MVP של העונה, הרי שקארים רלוונטי יותר ממסי. המספרים שלו פחות טובים אבל יש לו תרומה מכרעת. בסקר במארקה בו הצביעו קרוב ל-34 אלף אוהדים, 68% בחרו בבנזמה כשחקן העונה. בינתיים החלוץ כבש העונה 17 שערים וסיפק שבעה בישולים ב-31 משחקי ליגה, בעוד בכל המסגרות המספרים שלו עומדים על 22 שערים ועשרה אסיסטים (41 הופעות).

כותרות העיתונים במדריד | צילום מסך: "מארקה" ו"אס"

לאחר המשחק אמר החלוץ: "העקב? ככה אני רואה כדורגל. ידעתי שקאסמירו בה מאחור. זה היה מהלך טוב. והכי חשוב שכבשנו. אנחנו מאוד שמחים. ברור שאנחנו מסתכלים על מה שבארסה עושה על אף שאנחנו מתמקדים בעיקר בנו. לא אדבר על היריבה, אבל אנחנו בסדר. אנחנו מתייחסים לכל משחק כמו גמר".

זינדין זידאן לא יצא מגדרו לאחר המשחק כמובן: "הדבר החשוב ביותר הוא שזכינו בשלוש הנקודות במגרש קשה. הם הציגו משחק נהדר. עכשיו ננוח ונחשוב על המשחק הבא. ידענו שהאיכות שלנו תכריע בשלב מסוים. האליפות תוכרע במחזור האחרון. צריך להילחם בכל משחק. אתה אף פעם לא יכול להיות רגוע בליגה הזו, אבל אני מרוצה מאיך שהקבוצה חזרה לאחר הפגרה".

על בנזמה: "זה לא מפתיע אותי, הוא שחקן שפשוט ממציא דברים בכדורגל בכל פעם מחדש. ואז קאסמירו סיים כמו גדול מול השער. זה בהחלט יכול להיות אחד משערי העונה לפי דעתי".

על הזאר: "אנחנו יודעים למה הוא מסוגל ומהן האיכויות שלו. אנחנו לא נלחצים מכך שהוא לא כובש הרבה. הוא חלק חשוב בקבוצה ותורם לנו בצורה אחרת". כזכור, הבלגי כבש שער בודד בריאל מדריד העונה. כשנשאל מדוע ביצע רק שני חילופים ענה: "רצינו לרווח את המגרש עם רודריגו ו-ויניסיוס. לא תמיד עליי להשתמש בכל החילופים".

ריאל מדריד מריחה אליפות? | David Ramos/Getty Images

קאסמירו הבהיר: "אנחנו ממשיכים את הדרך שלנו משחק אחר משחק. אספניול היא היסטוריה ואנחנו כבר חושבים על חטאפה. אנחנו רוצים לנצח בכל המשחקים שנותרו. ב-4:4:2 יש לנו יותר שליטה בכדור מאשר במערכים אחרים. כך המאמן בחר היום. עדיין נשארו עוד הרבה משחקים אבל אנחנו רוצים אליפות. העקב של בנזמה? הוא בעצם זה שכבש. יש לו את האיכות ולכן סימנתי לו, ידעתי שהוא יבשל לי. כמובן שרצתי לחגוג איתו". כעת מגיע מבחן גדול נוסף עבור הבלאנקוס שביום חמישי הקרוב יארחו את חטאפה, משחק לאט פשוט בכלל, ולאחר מכן כעבור 64 שעות בלבד יפגשו את אתלטיק בילבאו בחוץ.

מה נשאר לה: חטאפה (ב), בילבאו (ח), אלאבס (ב), גראנדה (ח), ויאריאל (ב), לגאנס (ח)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי