כאוס: מגן סלטיק הפר בידוד ושיחק, הממשלה התערבה, הליגה תיעצר?

בולי בולינגולי, ניר ביטון | Craig Williamson / SNS Group via Getty Images

בולינגולי טס לספרד מבלי ליידע את הקבוצה ולא נכנס להסגר כששב, המועדון גינה. משחקי האלופה נדחו על אף שלא אובחן כנשא קורונה, הממשלה איימה להפסיק את פעילות הליגה

קבוצות: סלטיק
(גודל טקסט)

סקוטלנד כמרקחה. סיפור חדש מסעיר היום (שלישי) את המדינה מהאי הבריטי, והליגה עלולה להיעצר ולהפסיק את פעילותה. הכל התחיל לפני מספר ימים, כשמגנה השמאלי של סלטיק, בולי בולינגולי, טס לספרד באופן סודי וללא ידיעת המועדון. לאחר מכן הוא שב לסקוטלנד ולא נכנס לבידוד.

הכל הסתבך לפני יומיים, ביום ראשון האחרון. סלטיק (בה משחקים גם שני שחקני נבחרת ישראל – חאתם עבד אלחמיד וניר ביטון) סיימה ב-1:1 מול קילמרנוק, ובולינגולי עלה כמחליף בדקה ה-87. כעת, סיפור טיסתו וההסגר שלא התקיים התפוצץ והמועדון גינה את המקרה.

"סלטיק מגנה את התנהגותו של בולינגולי שטס לספרד מבלי ליידע את המועדון ולא נכנס לבידוד. קשה לדמיין פעולה לא אחראית יותר מזו בנסיבות העכשוויות. המועדון ינקוט בפעולה מיידית באמצעות הליכי משמעת פנימיים. כל הקבוצה ואנשי המועדון ביצעו פעמיים בדיקת קורונה מאז התקרית, וכולם, כולל השחקן המדובר, יצאו שליליים. הדבר בשום אופן לא מצמצם את הפעולה הטיפשית של השחקן. מאז החל משבר הקורונה, פעלנו ללא לאות כדי להבטיח סביבה בטוחה לכולם. אנחנו מצטערים על כך שהתנהגותו של שחקן אחד מסכנת את המוניטין שלנו", נכתב בהודעת סלטיק.

חאתם עבד אלחמיד
חאתם עבד אלחמיד | ANDY BUCHANAN/AFP via Getty Images

ההחלטה הראשונית היא שיידחו שני משחקיה הקרובים של הקבוצה, מול סנט מירן (היה אמור להתקיים מחר) ומול אברדין (היה אמור להתקיים בשבת). ראשת ממשלת סקוטלנד, ניקולה סטרג'ון, כבר הזהירה באופן נחרץ ואיימה לעצור את הליגה, שכן רק שלושה ימים לפני התפוצצות הפרשה התגלה כי מספר שחקני אברדין יצאו לבילוי לילי ושברו את הפרוטוקלים שנקבעו לקיומה מחדש של הליגה.

"לא יכול להיות שיהיו שחקני כדורגל שמחליטים שההוראות לא חלות עליהם", אמרה סטרג'ון. "אני לא רוצה שהעונה תהיה בסכנה, אבל אני לא רוצה שאנשים שלא אחראיים לכך ישלמו את המחיר. אנחנו צריכים להיות ברורים – המצב הזה לא מקובל. החלטה ההראשונית והמינימלית כרגע היא שהמשחקים של סלטיק ואברדין יידחו, ובמהלך השבוע נסיק את המסקנות שלנו". שר המשפטים הסקוטי, חומזה יוסף, הוסיף: "לא נותרה לנו ברירה אלא לשקול האם יש צורך להפסיק את הליגה".

ניקולה סטרג'ון | WPA Pool / Pool

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי