באנגליה התמוגגו: "חאמס – שחקן הרכש הגדול בתולדות אברטון"

חאמס רודריגס | Tony McArdle/Everton FC via Getty Images

ב"סקיי ספורטס" פרגנו לקשר שהצטרף לטופיז ומשוכנעים: "הוא מתאים למועדון, רישארליסון מדמיין את שיתוף הפעולה ומתרגש". הקולומביאני: "מגיע כדי לזכות בתארים ולהוסיף מהמנטליות המנצחת שלי". וגם: החיבור למאמן

קבוצות: אברטון
(גודל טקסט)

זו הייתה השנה הקשה בקריירה של חאמס רודריגס. הוא חלם לכבוש שוב את מקומו בריאל מדריד, כפי שעשה בעונת הבכורה הנהדרת בקבוצה תחת קרלו אנצ'לוטי, ואפילו קיבל הזדמנויות, אלא שאז נפצע, זינדין זידאן לא ספר אותו ובמחזורי הסיום ביקש שלא להיכלל בסגל. לאחר שרשם 14 הופעות בלבד (728 דקות) ותרם שער בודד, הקשר הקולומביאני חתם באברטון ויצא להרפתקה בליגה חמישית בקריירה שלו. בראיון לאתר הרשמי הוא דיבר על הרצון לזכות בתארים ועל מה הוא מצפה לתרום לקבוצה.

בקיץ 2014 הוא נרכש על ידי ריאל מדריד ב-80 מיליון יורו לאחר שסיים כמלך שערי המונדיאל. זה היה גם שווי השוק הגבוה בקריירה שלו, ב-2015. כעת, לפי "Transfermarket" שווי השוק הוא 32 מיליון יורו בלבד, הנמוך ביותר שלו מזה שש שנים.

חאמס אמר: "אני ווינר, אוהב לנצח ומשוכנע שנעשה עונה נהדרת. אני מגיע כדי להשיג דברים גדולים, לכבוש שערים ולבשל. יש לנו סגל מוכשר מאוד, מלא בשחקני צמרת ולדעתי עם התוספות שאנחנו עושים בחלון ההעברות הזה, נהיה אף חזקים יותר. זה טוב להרגיש רצוי, זה נותן לך ביטחון ואמונה. אני משחק בקבוצה גדולה, מסוגל לכבוש הרבה. מקווה שנשחק כדורגל התקפי ושמח אבל התארים הם הדבר הכי חשוב".

חאמס רודריגס | אברטון, האתר הרשמי

זה לא סוד שחאמס קרוב לאנצ'לוטי, שאימן אותו לא רק בריאל מדריד אלא גם בבאיירן מינכן. "הוא היה להוט מאוד להביא אותי לכאן ולמעשה עשה הכל. כעת הכל תלוי בי – עליי לשחק טוב, להביא את המנטליות המנצחת ולכולם להאמין שאנחנו יכולים לזכות בתואר. אני משוכנע שזה יקרה עם קרלו והצוות שלו, שבזכות עבודה נוכל להשיג דברים גדולים. המאמן נותן לשחקנים ביטחון עצום ויודע להפיק את המיטב מכל אחד. הייתה לי עונה אחת מדהימה. יש שם אמון הדדי ואני לא יכול לחכות למשחק הבא".

היום הראשון: "קרלו אמר לי שזה מועדון טוב עם הרבה דברים חיוביים. ראיתי את מתקן האימונים והתרשמתי לטובה. זה מספר את הסיפור של המועדון שרוצה להצליח, זה פרויקט רציני מאוד".

על האוהדים: "לדעתי מחצית מקולומביה תהפוך לכחולה. אני מרוצה מכך שיש לי השפעה גדולה על מולדתי ונקבל עוד הרבה אוהדים. מקווה שאוכל להופיע ברמה הגבוהה ביותר ולהחזיר משהו לקהל ולמועדון שעשו הרבה כדי לצרף אותי. התרגשתי משהותי כאן וראיתי את ההתלהבות ברשתות החברתיות. אלה אוהדים אמיתיים, פנאטים".

חאמס רודריגס | Tony McArdle/Everton FC via Getty Images

בכלי התקשורת בבריטניה פרגנו מאוד לחאמס. טים ויקרי, מומחה לכדורגל דרום אמריקאי, ניתח ב"סקיי ספורטס" את ההעברה ואמר: "הוא היה קורבן של השיטה, יש כל כך הרבה שחקנים שמתקשים בריאל. הוא שחקן קלאסי לאברטון. אולי לא מהיר מספיק ולא בקצב של ריאל, אבל באברטון יש את כל מה שהוא רוצה".

אלן מאיירס, כתב "סקיי ספורטס", הגדיר אותו כרכש הגדול ביותר של אברטון איי פעם. כתב סקיי גרמניה הוסיף כי חאמס מעדיף אימונים פחות אינטנסיביים, כפי שהיה עם אנצ'לוטי, לעומת מה שחווה עם יורשו ניקו קובאץ' בתקופתו בבאיירן. "חאמס מגיע למאמן שמכיר אותו, מכבד אותו ואפילו מעריץ שלו. זה מתאים מאוד לאברטון". ברמה הטקטית ניתח ויקרי: "הוא יכול לשחק ב-4:4:2 בכנף ימין, אולי אפילו במרכז השדה. אם הייתי רישאליסון, הייתי מתרגש. אפשר לדמיין אותו משתף פעולה עם רישארליסון כפי שעשה עם רדמאל פלקאו בנבחרת קולומביה".

בספרד, מנגד, נכתב על הכישלון בעונה האחרונה:"עזיבתו לאברטון מסיימת חזרה מאכזבת מאוד לריאל. הוא פשוט נעלם. החלום הפך לסיוט", נכתב ב"מארקה". "מי שהיה הגלאטיקו של 2014 עזב בטריקת דלת אחרי שזידאן לא הותיר לו ברירה. אנצ'לוטי שוב בא לעזרתו בתקווה לשחזר את הגרסה הטובה ביותר שלו", סיכמו ב"אס". המספרים עומדים לטובתו של חאמס שמאז תחילת עונת 2013/14 הוא השחקן השלישי שכבש ובישל למעלה מ-50 שערים, בצוותא עם אנחל די מריה וכריסטיאן אריקסן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי