ההדלפה הובילה לסערה פוליטית: דג'וקוביץ' מפלג את אוסטרליה

מסמך שהודלף חושף שנולה יוכל להשתתף באליפות, אבל זה עדיין לא הסוף: במלבורן מתנגדים ומותחים ביקורת קשה על ראש הממשלה, בעיתונים מכפישים את הסרבי, טניסאי העבר המקומי "מתנצל בשם כל המדינה"

(גודל טקסט)

שאלת ההשתתפות של נובאק דג'וקוביץ' באליפות אוסטרליה שתיפתח ב-8 בפברואר ממשיכה להסעיר את המדינה. אמש (שלישי) הודיע ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון כי בכוונתו לאפשר לטניסאים שלא התחסנו להשתתף באליפות בכפוף לבידוד של שבועיים, בדיוק כפי שהוא הורשה לנחות במדינה לפני שקיבל את המנה השנייה של החיסון ונחת מביקור בגלזגו. "אותם חוקים חלים על כל אחד. זה לא משנה אם אתה ראש ממשלה או זוכה בטורניר גרנד סלאם – החוקים תקפים במידה שווה לכולם", הסביר.

אבל למרות שההצהרה הייתה אמורה לשים סוף לויכוחים, נראה שעדיין לא נאמרה המילה האחרונה. ראש מדינת ויקטוריה דניאל אנדרוז דחה את דבריו של ראש הממשלה, כשהוא מסביר שהחוקים במלבורן שונים, ומביע תרעומת בעקבות מסמך שהודלף וככל הנראה הועבר לראשי ה-WTA בניגוד לדעתו, ובו נחשף פרוטוקול הקורונה באליפות, שמאפשר השתתפות לשחקנים לא מחוסנים.

"כל מי שיגיע לצפות במשחקים יהיה מחויב בחיסון שני. גם כל העובדים בטורניר יצטרכו להיות מחוסנים. אז איך הגיוני שהשחקנים יהנו מחוקים מקלים?", תהה.

נובאק דג'וקוביץ' מתוסכל, גמר אליפות ארה
דמעות ועצב. נולה | GettyImages, Sarah Stier

כידוע, דג'וקוביץ' לא חשף אם הוא מחוסן או לא וסירב לענות לשאלות בנושא בעבר, אבל רמז שהוא מתנגד לחובת התחסנות. אם יגיע לאוסטרליה, ייתכן שהסרבי המדורג 1 בעולם יזכה לקבלת פנים עוינת, שכן דעת הקהל נוטה בבירור נגדו.

אמש אף פורסם מאמר מערכת באחד האתרים הגדולים באוסטרליה שתהה "האם שווה לסכן את אליפות אוסטרליה בשביל אחד כמו נובאק דג'וקוביץ'?". במאמר נמתחה ביקורת קשה על ההתנהלות של דג'וקוביץ' בזמן משבר הקורונה וצוין ש"אסור להגמיש את החוקים אך ורק עבורו".

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון בפרלמנט, 16 בפברואר 2021
מי יגיד את המילה האחרונה? ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון | רויטרס

מי שהגיב למאמר היה טניסאי העבר פול מקנמי, שברבות השנים גם הפך ליו"ר הוועדה המארגנת של האליפות – עד שפרש. "אני רוצה להתנצל בפני נובאק דג'וקוביץ' בשם המדינה שלי. נראינו שדעתנו שובשה", כתב.